Beantwoorden
BA1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Verbonden gebruikers in netwerk met enkel IP of MAC

Hallo,

 

Ik was net aan het kijken in de instellingen van mijn router en het viel me op dat er meerdere verbonden gebruikers waren zonder naam. Enkel een mac adres en ip-adres is zichtbaar. Is het op de één of andere manier mogelijk dat ik die gebruikers kan benoemen? 

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: vebonden gebruikers netwerk

0 Likes
3 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verbonden gebruikers in netwerk met enkel IP of MAC

Volgens Telenet "gebruiken ze de naam die je zelf aan het apparaat hebt gegeven". Dit doe je per apparaat in de instellingen, meestal onder "weergave naam". 

 

Echter wordt dit, zoals bij jou het geval is, meestal niet correct weergegeven. Er is ook geen mogelijkheid om ze binnen de Telenet app/website zelf een naam te geven, helaas 😕


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Verbonden gebruikers in netwerk met enkel IP of MAC


@BA1  schreef:

Hallo,

 

Ik was net aan het kijken in de instellingen van mijn router en het viel me op dat er meerdere verbonden gebruikers waren zonder naam. Enkel een mac adres en ip-adres is zichtbaar. Is het op de één of andere manier mogelijk dat ik die gebruikers kan benoemen? 

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: vebonden gebruikers netwerk


Telenet leert dit adhv option 12 van DHCP. Sommige clients gebruiken deze optie om hun eigen hostname mee te geven aan de DHCP server, in dit geval de homegateway/router van Telenet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verbonden gebruikers in netwerk met enkel IP of MAC

@Steven-E correct! Als je de Safespot security oplossing van Telenet zou gebruiken, kan je daar effectief de toestellen hernoemen. 

Wat ik wel weet is dat Telenet in de toekomst ernaar kijkt om de netwerk fingerprinting in Mijn Telenet te verbeteren. Maar concrete timings daarvoor hebben we nog niet.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.