Beantwoorden
jtheeuwes
Freshman Weetjesweter
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Verbruiksmeter MyTelenet komt niet overeen met factuur.

De verbruiksmeter van "my telenet" geeft een foutieve waarde en maakt rare spronegen als op de peripde klikt of een refresh doet. De factuur geeft nog een andere waarde. wat moet ik nu geloven? 026c44996f769879708c95dc03c29f7e-0.jpg

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: De verbruiksmeter van het vast internet maakt sprongen

9 reacties
MelissaDL
Moderator
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Hey beste Netweters,

Kan iemand @jtheeuwes helpen met zijn vraag? 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewMelissa | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik kan alleen maar aangeven dat er bij mij een verschil is tussen wat de 'gele bol' aangeeft en wat in de gedetailleerde grafiek te zien is. Bij mij lijkt het erop dat de grafiek fout is, dus ik laat het maar zo.

Wat je kan doen is bellen naar 015 666 666  en 2 kiezen om te verbinden met de technische dienst. Als de Telemeter het verbruik niet correct aangeeft, dan moeten ze maar een reset doen als je per ongeluk boven je limiet zit. (Iets wat een medewerker tegen mij zei op een moment dat de Telemeter <oeps> helemaal niet meer te raadplegen was.)

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Ik zie het volgende:

janne_man_0-1738251777737.png

Ik klik op het balkje voor de daluren en ik zie:

janne_man_1-1738251844810.png

Ik klik opnieuw op het balkje daluren en klik op de aanrekenperiode 01 jan - 31  jan en dat geeft:

éjanne_man_2-1738252071386.png

@ModeratorHet is duidelijk dat er hier iets fout loopt. Ik meen als om het even wie deze stappen volgt, dezelfde fout zal krijgen. In eerste instantie had ik op verschillende periodes getikt en toen was het ook plots fout. Maar wat ik exact gedaan had wist ik niet. Daarom heb ik gezocht hoe ik deze fout zeker kon bekomen. 

@jtheeuwesals je op het balkje daluren klikt, zie je het verbruik afzonderlijk tijdens daluren en tijdens spitsuren. De som van beiden is uw totaal verbruik.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Moderator vraag me niet hoe ik het volgende bekomen hebt. Ik heb gewoon random op één van de drie periode en daluren geklikt. Hier klopt niets meer. Nocht het totale verbruik, noch het detail van piek-en daluren, noch de som van beiden tegenover het getoonde totaal of tegenover het werkelijke totaal.

janne_man_0-1738253004892.png

Dit is de zuiver situatie na herstarten van het verbruik:

janne_man_1-1738253290935.png

jtheeuwes
Freshman Weetjesweter
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bedankt voor uw antwoord.
Inderdaad de som van beide zou kunnen overeenkomen met mijn werkelijk verbruik. Raar dat op de factuur dan een fout aantal staat. Het speelt eigenlijk geen rol wat ik heb een one abonnement met onbeperkt verbruik (= 3000gb in de spitsuren en nadien tegen een lagere snelheid, wat die snelheid ook moge zijn). Misschien moet deze "fout" toch gemeld worden aan Telenet. Ook bij het mobiel verbruik is er iets raar, daar staat het tegoed vermeld als verbruikt in de gele cirkel.

Ik vond het niet de moeite om dit te melden via de support telefoon want er is eigenlijk geen overlast of beperking voor mij. Of is er een e-mail adres voor zulke zaken?
Nogmaals bedankt voor jullie hulp,
Groeten, Jan

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@janne_man  schreef:

@Moderator vraag me niet hoe ik het volgende bekomen hebt. Ik heb gewoon random op één van de drie periode en daluren geklikt. Hier klopt niets meer. Nocht het totale verbruik, noch het detail van piek-en daluren, noch de som van beiden tegenover het getoonde totaal of tegenover het werkelijke totaal.

janne_man_0-1738253004892.png

Dit is de zuiver situatie na herstarten van het verbruik:

janne_man_1-1738253290935.png

@janne_man Het lijkt me dat je op jouw eerste foto enkel donderdag 7 november hebt geselecteerd. Op de tweede foto zien we dat de som van beide (piekuren en daluren) wel overeenkomt met wat er in het gele bolletje staat. Indien ik fout ben, mag je dit zeker laten weten. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

janne_man
Professional Superweter

@ChristofMje bent niet fout. Dat detail was me ontgaan, maar dat neemt niet weg dat het fout is. Er is geen mogelijkheid voorzien om een dag te selecteren. Klik gewoon random wat op het één en ander en je zal zien dat het op zeker ogenblik plots fout gaat.  Trouwen in mijn eerste voorbeeld heb ik stap voor stap mijn handelingen aangegeven. Hierdoor kan elkeen dezelfde stappen doen en vaststellen dat het na die stappen al dan niet fout is.

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoi,

Ik kreeg vandaag een bericht van mijn dochter, die eveneens klant is bij Telenet. Reeds jarenlang zonder enig probleem.

Nu stelt zij echter vast dat er in haar "Mijn Telenet" tegenstrijdige gegevens staan:

• Langs de ene kant staat er dat ze tot op vandaag reeds 134 van de 150 GB verbruikt heeft.
  • Langs de andere kant staat er momenteel nog slechts 7 GB beschikbaar zijn.

Bij mijn weten is 150 - 134 nog steeds 16 ..... en dus geen 7 .... 😒

Los daarvan vind zij het verbruik plots aan de hoge kant daar zij maandelijks eigenlijk nooit meer dan 80 GB verbruikt, maar dat is (of misschien ook niet) een aparte discussie ...

Heeft iemand gelijkaardige ervaringen en zoja, hoe werd dat opgelost?

Hieronder enkele screenshots

IMG-20250208-WA0001.jpg

IMG-20250208-WA0000.jpg

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@StefaanH 

https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/Verbruik-komt-niet-overeen-Wat-te-doen/m-p/20004...

Edit: Ik zie dat de topic weer veranderd is. Irritant...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'