Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Vreemd verschijnsel: connectie de oorzaak?

Sedert ongeveer een week merk ik een vreemd verschijnsel op: de teksten in de websites op mijn computer veranderen in een soort spijkerschrift. Onleesbaar.  Als ik er met mijn cursor overheen ga, wordt alles weer normaal. Het komt en gaat, maar het gaat niet weg. Het gebeurt alleen op Internet, niet in mijn computer zelf, in Office of Explorer of de rest. Alleen in Internet. 

Daarom vermoed ik dat het niet mijn computer is, en ook niet mijn scherm, maar misschien de Internetverbinding, ofwel mijn browser. 

Mijn vraag is nu: heeft iemand dit al gezien en weet wat het is? En zo ja, waar kan het aan liggen?

Hier is een link naar een screenshot, een fragment van een mailpagina waar het verschijnsel zich voordeed.

spijkerschrift

Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen... bedankt bij voorbaat.

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vreemd verschijnsel: connectie de oorzaak?

@Manga en wat ziet u als u daadwerkelijk alles  opent  in een andere browser ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vreemd verschijnsel: connectie de oorzaak?

Welke browser (naam, versie) gebruik je? Ik ga ervan uit dat je Windows gebruikt, is die volledig up-to-date? Afgelopen dinsdag was het Patch Tuesday. Heb je een virusscanner, is die up-to-date en heb je al eens een (manuele) scan gedaan?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Vreemd verschijnsel: connectie de oorzaak?

Hoi, ik heb Google Chrome. Mijn Windows 10 is idd up-to-date, en ik draai regelmatig een antivirus. Ik heb AVG free, maar dat is meestal genoeg. 

Ik heb al een manuele scan op virussen gedaan, daar dacht ik ook meteen aan, maar de antivirus heeft niks gevonden. 

 

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Vreemd verschijnsel: connectie de oorzaak?

@patrick37 

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb natuurlijk ook Edge zitten, maar die gebruik ik nooit. Maar als het met Edge niet voorkomt, dan zal het ogenschijnlijk aan Chrome liggen, maar dan blijft het nog altijd zo, dat ik niet weet hoe het op te lossen...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vreemd verschijnsel: connectie de oorzaak?


@Manga  schreef:

@patrick37 

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb natuurlijk ook Edge zitten, maar die gebruik ik nooit. Maar als het met Edge niet voorkomt, dan zal het ogenschijnlijk aan Chrome liggen, maar dan blijft het nog altijd zo, dat ik niet weet hoe het op te lossen...


Te proberen:

De huidige Chrome desinstalleren, opnieuw opstarten, Chrome opnieuw installeren.

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Vreemd verschijnsel: connectie de oorzaak?

@janne_man 

Ja, dat zal ik ook 's doen, als het blijft duren. Ik heb gemerkt dat het alleen gedurende de piekuren gebeurt, niet s'avonds laat. 

Dat doet me ook vermoeden dat het aan de connectie of de provider kan liggen. 

Vandaag heb ik het nog niet gemerkt: misschien omdat het zaterdag is?

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Vreemd verschijnsel: connectie de oorzaak?

Het hele weekend zag ik niks, dus ik dacht dat het aan de piek-en daluren lag. 

Maar na het weekend kwam het niet meer terug. Na een paar dagen besluit ik dat het een voorbijgaand vreemd fenomeen is geweest. 

Ik zal vast nooit te weten komen wat het was, maar dat geeft niks. 

Allemaal bedankt voor het helpen meedenken Man Vrolijk