Beantwoorden
Curtricias
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

389.jpg

Op de site van telenet krijg je een mooie melding dat we nu genieten van verhoogde snelheden. Is er iemand die hier al van geniet? Want hier is alles bij het oude gebleven.

Abbo: Wigo

Modem: Docsis 3.1 Wifi6 (docsis)

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: "Zogenaamde" verhoogde snelheden.

29 reacties
luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4726
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

Dat is nog zeer oude formule 

Best dat 2 keer per jaar 5 min tijd neemt om te zien wat je heb nog bij je past 

En op je maandelijkse rekening zal er een beter alternatief op gestaan hebben ze zijn dat verplicht op te zetten 

Maar sommige mensen kijken gewoon in de bank app dat het bedrag er af is is toch een vast bedrag de rest wordt niet na gezien 

en dan mis je zaken die wel geld kunnen opbrengen 

flip1953
Freshman Meesterweter
Berichten: 2409
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging


@Curtricias  schreef:

Ondertussen is het probleem opgelost.

We hadden nog een whoppa abbo. En dat viel niet onder het verhoogde abonnementen. 

Eens even de berekening gemaakt en ben nu overgestapt naar All-internet + TV. Ik betaal nu 6 € minder per maand maar heb meer dan de dubbele snelheid. 


Wel jammer dat je ons al 9 dagen op een dwaalspoor hebt gezet door te beweren dar je een WIGO abonnement hebt. Had je van aanvang al gezegd dat je een WHOPPA had, dan was het probleem al langer "opgelost" 🤗.

Maar goed dat je hierdoor nog eens jouw abonnement onder de loep hebt genomen, en gekozen voor een beter en goedkopere formule. Iedereen zou dat af en toe eens moeten doen (en niet alleen met de telecom abonnementen, maar ook energie, verzekeringen, enz ...) 😊.

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4726
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

Zal ook door dat bericht zijn heeft hij dit persoonlijk gekregen of heeft hij dit ergens gezien 

Dan begin je als klant te twijfelen 

Zo als hij zijn er niet veel  klanten  meer , veel klanten zijn tijdens corona verandert of na die periode zaken geschrapt 

Omdat andere zaken in de plaats zijn gekomen en je een keuze moet maken 

Curtricias
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

"En op je maandelijkse rekening zal er een beter alternatief op gestaan hebben ze zijn dat verplicht op te zetten"


En waar op mijn aanrekening zou dat dan moeten staan? Want ik zie het er niet op staan? Ook de zogenaamde check en smile test heeft nooit aangegeven dat ik beter zou overstappen naar een ander abbonement. Lijkt me ondertussen duidelijk waarom, aangezien ze nu minder aan mij verdienen.

Curtricias
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

"Wel jammer dat je ons al 9 dagen op een dwaalspoor hebt gezet door te beweren dar je een WIGO abonnement hebt. Had je van aanvang al gezegd dat je een WHOPPA had, dan was het probleem al langer "opgelost" 

Ik zat zelf op een dwaalspoor. Geen idee waarom ik er van uitging een whoppa aboo te hebben. Het is door afgelopen week met de klantendienst te bellen dat het boven water gekomen is. 

Ik had ook evengoed deze melding niet kunnen gemaakt hebben en geen oplossing gegeven kunnen hebben. Maar door deze topic beseffen mensen misschien dat ze in een gelijkaardige sitatie zitten en kunnen ze ook de nodige stappen ondernemen. Anderzijds denk ik dat de meesten die op een forum als dit zitten zelf toch al iets meer bezig zijn met hun internet in het algemeen en dat ze hun zaken op dat vlak al wel in orde zullen hebben.

WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2816
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging


@Curtricias  schreef:

"En op je maandelijkse rekening zal er een beter alternatief op gestaan hebben ze zijn dat verplicht op te zetten"


En waar op mijn aanrekening zou dat dan moeten staan? Want ik zie het er niet op staan? Ook de zogenaamde check en smile test heeft nooit aangegeven dat ik beter zou overstappen naar een ander abbonement. Lijkt me ondertussen duidelijk waarom, aangezien ze nu minder aan mij verdienen.


 

Een keer per jaar (en dus niet maandelijks) staat er op je afrekening of er een ander abonnement is dat meer aan je vereisten voldoet. Bij mij was dat in januari. Dat is wettelijk verplicht.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 6021
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging


@flip1953  schreef:

Wel jammer dat je ons al 9 dagen op een dwaalspoor hebt gezet door te beweren dar je een WIGO abonnement hebt. Had je van aanvang al gezegd dat je een WHOPPA had, dan was het probleem al langer "opgelost" 🤗.

Dat is de schuld van Telenet. Op zeker ogenblik hebben de Whop en Whoppa klanten een bericht gekregen van Telenet dat hun abonnement automatisch omgezet werd in respectievelijk Wigo Home S (100% zeker, had dit zelf) en Wigo Home. Zeer consequent is Telenet niet geweest. Er was een verschil met wat er op de afrekening stond en wat men te zien kreeg in de instellingen (vroegere mijn Telenet). Het ene gaf de originele benaming en het andere de nieuwe. Het is me nooit duidelijk geweest. 

Dus volgens het eigen engagement van Telenet moeten de Whop en Whoppa klanten behandeld worden zoals de Wigo Home S en Wigo Home klanten. Is dan niet zo @Moderator ? (ik veronderstel dat jullie het gemakkelijker hebben om dat in de archieven uit te zoeken).

WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2816
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging


@janne_man  schreef:
Dus volgens het eigen engagement van Telenet moeten de Whop en Whoppa klanten behandeld worden zoals de Wigo Home S en Wigo Home klanten. Is dan niet zo @Moderator ? (ik veronderstel dat jullie het gemakkelijker hebben om dat in de archieven uit te zoeken).

WIGO S, WIGO home & WIGO home S hebben geen snelheidsaanpassing gekregen dus dat lijkt dan te kloppen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Curtricias
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

Ik ben eens even gaan kijken. Tot zover het nut van deze verplichte melding:

IMG_0117.jpeg

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4726
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

Dat klopt waarom zijn niet alle klanten omgezet of is dit vrij willig moesten ze op een vraag in gaan 

Zoals je zegt is weer niet duidelijk zo zijn er veelzaken

Natuurlijk er zullen klanten zijn die weinig betaalde die zullen geen actie nemen anders is er een prijsverhoging daar zitten ze niet op te wachten 

 

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4726
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

Dat klopt wat je zegt dat is wettelijk verplicht

Vroeger zijn er gevallen geweest dat ze dit vergeten zijn  is nog in de media geweest 

De klanten hebben dan een commerciële geste gekregen 

https://www.bipt.be/consumenten/telefoon-internet-tv/rechten-en-verplichtingen/contract/inhoud

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7788
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

@Curtricias we hebben je afbeelding afgekeurd, omdat er ook een productnummer zichtbaar is op je screenshot. Deze best even verbergen/afschermen en je afbeelding opnieuw posten, dan keuren we ze goed.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Curtricias
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging

IMG_0118.jpeg

 Tot zover het nut van deze ….

flip1953
Freshman Meesterweter
Berichten: 2409
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging


@Curtricias  schreef:

Ik had ook evengoed deze melding niet kunnen gemaakt hebben en geen oplossing gegeven kunnen hebben. Maar door deze topic beseffen mensen misschien dat ze in een gelijkaardige sitatie zitten en kunnen ze ook de nodige stappen ondernemen. Anderzijds denk ik dat de meesten die op een forum als dit zitten zelf toch al iets meer bezig zijn met hun internet in het algemeen en dat ze hun zaken op dat vlak al wel in orde zullen hebben.


Je hebt er goed aan gedaan om deze melding te makene, en de oplossing te geven.

Dat was zeer interessant, en kan andere Netweters in dezelfde situatie helpen!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 6021
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

WIGO-snelheid nog niet verhoogd sinds aankondiging


@luc55  schreef:

Dat klopt waarom zijn niet alle klanten omgezet of is dit vrij willig moesten ze op een vraag in gaan 


Voor de Whop klanten was de overschakeling naar Wigo Home S gratis en automatisch. Voor de Whoppa klanten kwam er bij overschakeling een kleine meerprijs (heb dit pas ontdekt na mijn vorige reactie) en was hierdoor niet automatisch. 

Het grote voordeel aan Whop en Whoppa was dat je geen verplichte huur van een Digicorder hadden. In de tijd was dat iets van 8 euro per maand en is nu iets meer dan 10 euro. Dat maakt dat deze oude abonnementformules interessant zijn voor klanten die niet geïnteresseerd zijn om voortdurend te streamen.  Als deze klanten niet teveel aan opties genomen hebben en ze quasi geen extra te betalen verbruik hebben, zal hun abonnement wel het voordeligste zijn. Deze klanten zijn door hun beperkt verbruik, ook de klanten met de minste problemen.