42241
netweters
|
18646
gesprekken
|
20140
vragen
|
Ik ben al jaaaaren Telenet klant, zonder noemenswaardige klachten over de prestaties.
Vandaag heb ik een Whop abonnement met 200GB downloadlimiet.
Echter moet ik telkens mijn kinderen aanmanen om niet over de downloadlimiet te gaan en dat wordt iedere maand moeilijker. Ook willen we NETFLIX aanschaffen maar dat is met een Whop formule gewoon niet mogelijk.
Ik wil absoluut niet méér betalen om naar een Whoppa over te schakelen en ben daarom een gaan rondkijken. En ik moet zeggen dat er vandaag héél wat alternatieven zijn met goede tot zéér goede snelheden, geen downloadlimieten, meer mogelijkheden en flexibiliteit EN (!!!) een veel lagere prijs! (inclusief vaste telefonie met zeer goede tarieven!)
Zonder probleem kan ik vandaag naar een andere provider overschakelen zonder ook maar iets aan snelheid in te boeten EN betaal ik dan minder, inclusief een NETFLIX standaard abonnement !
Nu begrijp ik waarom Telenet vandaag in zwaar water zit en klanten aan de concurrentie verliest.
Waarom zou ik dan nog bij Telenet blijven en meer betalen voor minder (die achterhaalde downloadlimieten) ?
Ik denk ook stevig aan overstappen ...
@Marky het gras is aan de overkant ook vandaag de dag ook niet altijd groener en daar kan ik over mee spreken. Begrijp wel uw verhaal want de prijzen vandaag de dag zijn ook niet klein en ja inderdaad ergens anders kan het beterkoop maar dan zijn we toch weer bij dat gras dat niet altijd groener is. Maar een alternatief zou wel voor u misschien de nieuwe formule kunnen zijn de YUGO. Daar zit onbeperkt downloaden in en internet en een mobiel abonnement. Het zou een aanrader kunnen zijn maar dat zou u eens moeten bekijken. Een Whop kost u 70 euro per maand maar voor die 30 euro meer krijgt u ook wel meer . Whoppa kost u 11 euro meer maar krijgt u ook weer meer. Gaat u naar de concurrent neem nu Proximus daar betaalt u 78 euro per maand. Dus u gaat dan ook weer 8 euro per maand meer betalen en is het niet zeker dat u de kwaliteit heeft die u nu gewend bent. Bij Orange bent u wel wat beterkoop af maar bent u weer verplicht de GSM erbij te nemen wat ik zelf opzich al een verplichting noem ondanks die goedkoper zou zijn. Ben ook onlangs klant geworden terug bij Telenet en ben zeer tevreden en betaal liever iets meer , ook 30 euro per maand meer dan bij orange , dan een slechte klantenservice daar want dat heb ik ervaren en uitavllend , storend internet.
@MarkyNiets belet er u om dit "beter" aanbod eens uit te proberen. Ik meen dat je tot 2 maanden de tijd hebt om je abonnement bij Telenet opnieuw te activeren mocht je niet tevreden zijn. Hou er wel rekening mee dat gewoon TV kijken uw bandbreedte om te surfen al redelijk kan verminderen.
Ben je overtuigd dat je beter af bent? Doen en laat ons hier uw ervaringen weten. We zijn benieuwd.
En dan lees ik ook nog dit:
Onbeperkt internetvolume: persoonlijk gebruik, cf. de algemene voorwaarden. Na gebruik van 750 GB, wordt je snelheid beperkt tot het einde van de maand, tenzij activering van je gratis 150 GB extra volume activeert via MyPr*mus.
Je moet niet denken aan overstappen, maar het doen.
Persoonlijk, maar dat is dan uiterst subjectief, ben ik van mening dat kinderen moeten leren dat er beperkingen zijn (eeuh, niet allen kinderen!).
---------------------------------
Blaffende honden bijten niet
Ik heb ook Whop,...waarom zou Netflix niet mogelijk zijn? Ik kijk regelmatig Netflix en kom mooi toe met mijn 200 GB. Vroeger ook eens een andere provider uitgeprobeerd omdat hun prijzen zachter waren dan die van Telenet. 1 maand heb ik het toen volgehouden en ben dan terug overgestapt naar Telenet!! Ik ben tevreden met wat ik heb. Veel succes met je zoektocht en hopelijk kan je iets vinden wat jou beter past.
Als je het beste internet wil zit je het best bij Telenet. Voor telefonie is dat Proximus. Alleen spijtig van die 750 Gb zogezegd onbeperkt limiet . Wij gebruiken thuis Netflix in de hoogste kwaliteit .. 4K ULTRA HD.en verbruiken gemiddeld 350 Gb in de piekuren .Met 200 Gb kom je dan wel in de problemen .. mijn abonnement is een Wigo25..
Als Telenet het been stijf houd geen onbeperkt te bieden aan particulieren
Geef whop gewoon 375GB de helft van whoppa 750GB
Geef whoppa boost die 15 euro extra kost 400Mbps gewoon 1500GB
Tis echt belachelijk hier in Belgie als men vergelijkt met bv xs4all (500up/down/44euro) in nederland,
Ik ben zelf professioneel fotograaf/videograaf en heb maandelijks nogal wat upload (min 500gb, backup naar gdrive). Ik zit bijna maandelijks over mijn 750gb limiet en begin het stilletjes aan beu te worden.
Maar er is geen andere optie ....
@VelVet schreef:Maar er is geen andere optie ....
Jawel Business fibernet plus 240/30Mbps met echt ONBEPERKT volume
Deze formule kan je ook aanvragen als particulier in een Telenet center,geen BTW nummer nodig.
Met andere optie bedoelde ik dan ook prijselijker, niet nog duurder
@VelVet schreef:Met andere optie bedoelde ik dan ook prijselijker, niet nog duurder
Zolang Telenet geen concurentie heeft in de hogere formules,zal die prijs niet verlagen,that's business,hoe zou je zelf zijn.
Vergelijk het met autorijden. Hoe meer je rijdt hoe meer je verbruikt, hoe meer je betaalt en rij je met 10 autos dan ga je nog meer betalen. Je betaald via de taks aan de benzinepomp. Je belast het wegennet veel zwaarder. Ergens is het logisch dat een grootverbruiker meer betaald dan een standaard gebruiker. Om het door te trekken naar het autoverkeer. Zou het logisch zijn dat iedereen bijvoorbeeld 2000€ per jaar betaald, onbeperkt aantal wagens (= computers enz.) benzineverbruik (=data) inbegrepen, voor onbeperkt gebruik van het wegennet (= infrastructuur van de provider)?
Let op ik pleit niet voor duurder maar vind het ergens logisch dat de verbruiker betaalt. En hoe dan ook ik verwacht dat er binnen een 5-tal jaar zeker beperkingen komen op dataverkeer anders gaat de boel niet betaalbaar blijven. Spreken we af in 2025 om te kijken hoever we dan staan?
Ik heb net gebeld met de servicedesk en de servicedeskmedewerker vertelde mij dat alleen de bandbreedte omhoog zou gaan maar het limiet van 750Gb blijft gehandhaafd.
wat is nu waar???
ik zit met het zelfde probleem 😞
elke maand hik ik tegen de 750Gb tijdens piek en dal....
De bandbreedte gaat zowiezo omhoog kweste van tijd.
Op de servicedesk weten ze er niets van,en als ze het wisten mogen ze het niet zeggen.