Beantwoorden
Marky
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Waarom nog download limieten ???

Ik ben al jaaaaren Telenet klant, zonder noemenswaardige klachten over de prestaties.

Vandaag heb ik een Whop abonnement met 200GB downloadlimiet.

 

Echter moet ik telkens mijn kinderen aanmanen om niet over de downloadlimiet te gaan en dat wordt iedere maand moeilijker. Ook willen we NETFLIX aanschaffen maar dat is met een Whop formule gewoon niet mogelijk.

Ik wil absoluut niet méér betalen om naar een Whoppa over te schakelen en ben daarom een gaan rondkijken. En ik moet zeggen dat er vandaag héél wat alternatieven zijn met goede tot zéér goede snelheden, geen downloadlimieten, meer mogelijkheden en flexibiliteit EN (!!!) een veel lagere prijs! (inclusief vaste telefonie met zeer goede tarieven!)

 

Zonder probleem kan ik vandaag naar een andere provider overschakelen zonder ook maar iets aan snelheid in te boeten EN betaal ik dan minder, inclusief een NETFLIX standaard abonnement !

 

Nu begrijp ik waarom Telenet vandaag in zwaar water zit en klanten aan de concurrentie verliest.

Waarom zou ik dan nog bij Telenet blijven en meer betalen voor minder (die achterhaalde downloadlimieten) ?

 

Ik denk ook stevig aan overstappen ...

Tags (1)
0 Likes
34 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???

Tussen 24 en 12 uur smiddag kun je vanaf whoppa onbeperkt zoveel volume verzetten als je wil.

Heb het eens gestest verleden jaar,op 'n tiental voormiddagen tussen 07 en 12 uur vlot 16TB binnengehaald met grote testbestanden.Ik heb van Telenet geen enkele opmerking gekregen.Ik heb nog alle originele screenshot's van de telemeter.

Ik zelf kom aan geen 400GB totaal in de maand.

https://www.engineerhammad.com/2015/04/Download-Test-Files.html

 

Tags (1)
0 Likes
Marky
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Waarom nog download limieten ???

Ondertussen ben ik dus naar EDPNET overgestapt:

  • Véél lichtere factuur
  • Gratis vaste lijn: alle gesprekken betalend maar aan een véél lager tarief dan Telenet tijdens de piekuren en dus niet meer  opletten wanneer je telefoneert.
  • Downloadsnelheid op papier misschien ietsje trager maar in de praktijk nooit iets van gevoeld.
  • Uploadsnelheid een stuk sneller
  • Onbeperkte download, geen omkijken naar de limieten
  • Enorm flexibele router voor 49€
  • Prima service!
  • ...

Kortom een gelukkig man!

Tags (1)
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom nog download limieten ???

En dit is waarom ik niet wil overschakelen: VDSLEPDNet.PNG

Dit is een perfekte snelheid zoals ze dat noemen. Zit toch redelijk ver van wat ik nu heb.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marky
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Waarom nog download limieten ???

Dat is inderdaad iets om even na te kijken voor je de stap zet: met VDSL is de afstand heel erg belangrijk. Daarmee had ik wel even geluk: met 400m haal je erg mooie snelheden van bijna 100Mbps down / 35Mbps up ...

 

Dus wel even nakijken voor je de stap zou zetten...

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???

Niemand maar ook  niemand haalt effectief 100/40Mbps over koper niet proximus,niet edpnet,niet scarlet. Met veel geluk maximaal 93Down en 33Mbps up

Ik haal met Telenet wel de volle 400/40Mbps en zelfs meer 24 op 24

De Telemeter telt sinds gistermorgen geen volume meer bij,nog iemand dit gezien?

Mag van mij zo blijven.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom nog download limieten ???

@robatoras  zie op de telemeter al twee dagen geen verbruik meer staan 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom nog download limieten ???

@patrick37  en @robatoras 

 

Ik heb mijn telemeter via de app op mijn foon in het oog gehouden en die heeft toch permanent goed gewerkt. Via de website op PC nog niet nagekeken.

 

Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat er een storing bij Telenet geweest is waardoor de telemeter niet (goed / overal) bijgewerkt werd, maar dat zou intussen verholpen zijn. Even uw telemeter nog eens checken zou ik dus zeggen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom nog download limieten ???

Toen ik gisteren controleerde via de app waren er twee dagen die op 0 stonden, maar toen ik juist via Mijn Telenet controleerde is het terug aangepast. De tijd dat je "ongestraft" kon downloaden als er een probleem was met de Telemeter zijn voorgoed voorbij, vrees ik. )-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???

En dat is 'n nadeel voor internet start en fibernet 100.

 Voor whoppa en fibernet 200 of met boost 400Mbps mag dit geen probleem zijn

Tussen middernacht 24 en smiddags 12 uur is het volledig onbeperkt,wil je veeeeeeel downloaden.

Je kan dan ongestoord 'n pak TB's verzetten😯

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Waarom nog download limieten ???


@Marky  schreef:

Ondertussen ben ik dus naar EDPNET overgestapt:

  • Véél lichtere factuur
  • Gratis vaste lijn: alle gesprekken betalend maar aan een véél lager tarief dan Telenet tijdens de piekuren en dus niet meer  opletten wanneer je telefoneert.
  • Downloadsnelheid op papier misschien ietsje trager maar in de praktijk nooit iets van gevoeld.
  • Uploadsnelheid een stuk sneller
  • Onbeperkte download, geen omkijken naar de limieten
  • Enorm flexibele router voor 49€
  • Prima service!
  • ...

Kortom een gelukkig man!


Op een van de hoofdpagina's hun site zegt edpnet: "Met edpnet internet krijg je écht ongelimiteerd internet. Geen verdoken regels in de algemene voorwaarden. Ongelimiteerd is echt ongelimiteerd!"

 

Maar als je dan verder kijkt zie je:

 

Volgens onze algemene internetvoorwaarden, artikel 7.11, hanteert edpnet op alle ongelimiteerde abonnementen Fair Use Policy.

Edpnet vermeldt geen maximum aantal GB’s, dit in tegenstelling tot onze concullega’s die u op een lager snelheidsprofiel plaatsen als een een bepaald quota overschreden heeft.

Wij zijn, al zeggen we het zelf, vrij genereus op vlak van dataverbruik. Toch behoudt edpnet zich het recht om in te grijpen tegen extreem zwaar verbruik. Wij kunnen zonder waarschuwing en met onmiddellijke ingang de snelheid van een abonnement tijdelijk terugschroeven, om op die manier de kwaliteit van het netwerk voor de overige abonnees te kunnen blijven waarborgen. Edpnet behoudt het recht om klanten tijdelijk te blokkeren als blijkt dat na voorafgaandelijke waarschuwingen het verbruik niet wijzigt.

 

Wat is extraam zwaar verbruik?  

jaja extraam 🙂

 

Zwaar (of extreem) verbruik kan gedefinieerd worden als verbruik dat wezelijk hoger is dan dat van de gemiddelde edpnet klant.

 

 

Pas dus toch maar op 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???

@Marky  schreef:

Ondertussen ben ik dus naar EDPNET overgestapt:

  • Véél lichtere factuur
  • Gratis vaste lijn: alle gesprekken betalend maar aan een véél lager tarief dan Telenet tijdens de piekuren en dus niet meer  opletten wanneer je telefoneert.
  • Downloadsnelheid op papier misschien ietsje trager maar in de praktijk nooit iets van gevoeld.
  • Uploadsnelheid een stuk sneller
  • Onbeperkte download, geen omkijken naar de limieten

Upload edpnet 'n stuk sneller,vergeet het maar,je haalt geen 34Mbps up,anders graag 'n screenshot zoals ik hier plaats

Edpnet geraakt niet hoger dan 94Mbps dowspeed en niet hoger dan 33Mbps upspeed.

En dan zeggen 100/40Mbps😡

 

Ik kan met fibernet 400/40Mbps fup minimaal 2220GB verzetten op 12 uurtjes, en dit elke dag tussen 24 en 12 uur.En echt onbeperkt.Hoeveel TB's is dat per maand😳In de piek heb ik 750GB waar ik nooit aan geraak,+- 450GB.

Ik betaal 98 euro netto per maand.HDtv incl digicorder,vaste lijn(free phone Europe) gratis bellen ook naar gsm,internet 400/40Mbps.Dat kan edpnet proximus scarlet  mij niet leveren.Laat staan een lagere prijs.Internet via koper is al lang voorbijgestreefd.

Met edpnet onbeperkt volume( 24 uren downloaden),kom je niet eens aan de helft(verre van) van wat ik verzet met Fup op 12 uurtjes.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???

Piek of dal uren maakt niet uit met Telenet 400/40Mbps,ik haal ik steeds de volle snelheid

100/40Mbps met proximus of edpnet over koper bestaat alleen op papier

In de praktijk komen ze veel te kort.

 

Zoals sommigen zeggen op het koper fora,bij Telenet moet je downloaden snachts,en dan slapen we,lol Ze vergeten dat het smorgens tussen 7 en 12 al lang geen nacht meer is en ik vlot 180GB testbestanden per uur binnentrek als bewijs,zonder dat het volume wordt aangerekend(onbeperkt).Niet iedereen werkt in dagdienst,en is het zo moet je er niet eens voor bijblijven.🤗

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom nog download limieten ???

@robatorasCoax is ook koper hoor. Alleen 1 dikker draadje dan 2 dunne. 🤔En zoals in een andere opmerking al aangegeven, alle providers houden de FUP achter de hand, alleen Telenet komt daar openlijk voor uit. En onthou mijn woorden. In de toekomst zullen ze daar meer en meer gebruik moeten van maken. Als er file dreigt op een snelweg heeft de overheid ook het recht om in te grijpen in het gedrag van bepaalde weggebruikers, lagere snelheid, inhaalverbod of wat dan ook.

Het ongebreideld verbruik van data zal hoe dan ook ooit aan banden worden gelegd. Ik vraag me alleen af in hoeverre die grootgebruikers wel degelijk gebruik maken van die data en of er daar niet veel nutteloos gedownload bij zit. Durven ze zichzelf de vraag wel stellen? Waar is de tijd dat we zuinig moesten zijn voor elke bit in een programma, database of wat dan ook, dat we leerden efficiënt programmeren enzo omdat het downloaden teveel tijd en geheugen ging gebruiken.

Ik heb voorlopig nog ruim voldoende met 750GB en wil ik erover gaan dan stel ik mijn NAS zo in dat hij download in de voormiddag. Maar ik volg de evolutie vol belangstelling en zie uit naar de volgende "move" van Telenet want het is nu toch al een hele tijd geleden dat ze nog iets deftigs hebben gedaan op het gebied van volume, bandbreedte, modeminterface enz..



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???

 

Ik denk dat Telenet zich wat schuil houd ivm Orange die wachten op lagere groothandelsprijzen.

De grote netwerf is klaar,1Gbps kunnen ze nu al aanbieden.

Maar dan komt proxumus internet in de problemen.

 

Volgens Datanews

Als de beslissing toelaat een rendabel aanbod te lanceren, zal Orange dat zo snel mogelijk doen, klonk het vorige week. Grote concurrent Proximus is dan weer ongerust over het tariefvoorstel, bleek eerder deze week. Het bedrijf vreest dat de eigen glasvezelkabel onverkoopbaar wordt door een te goedkope Telenet-kabel.

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/telenet-diep-ontgoocheld-over-tariefvoorstel-voor-toegang-tot-k...

 

 

0 Likes
ClaesOnline
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Waarom nog download limieten ???

Marky,

Blokkeert EDPNet poorten like 25, 139 etc.

Ik kan dat nergens vinden op het internet.

 

Met vriendelijke groet,

Kuno Claes

0 Likes