Beantwoorden
Tommy112
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Website niet bereikbaar via Telenet Wi-Fi

Hallo,

Mijn vrouw is geabonneerd op een schilder website https://artefactoschool.online.

Sinds deze week kan zij niet meer op die website geraken als ze thuis verbonden is via wifi.

Dit zowel met laptop (windows) als met iPhone. Op een ander locatie met Telenet internet gaat dit ook niet. Via Proximus internet (VDSL en 4G) geraakt ze er wel op.

De DNS server thuis staat standaard op 9.9.9.9. Ik vermoed dat dit niet het probleem is, want een ping via Telenet geeft wel het juiste IP adres, maar geen antwoord. 

Een ping via Proximus geeft hetzelfde IP adres, en een antwoord. artefacto ping.JPG

Ik denk dus dat Telenet dit op een ander niveau blokkeert.

Het is een website die geregistreerd is in Rusland, ik vrees dat dat het probleem is.

whois artefacto.JPG

Wat kan ik doen om die blokkage ongedaan te maken ? 

Bedankt alvast om mee te denken. 

Groeten,

Tom

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Website niet bereikbaar

0 Likes
3 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Website niet bereikbaar via Telenet Wi-Fi

Inderdaad, een DNS probleem is het niet. Je ontvangt immers een IP adres; hetzelfde IP adres ontvang ik ook via de DNS servers van OpenDNS (ik gebruik die al jaren lang).

Ik heb hetzelfde probleem. Mij lukt het ook niet vanaf mijn telenet aansluiting dit adres te pingen, of de website te bezoeken.

Met de GSM, via mobiele data van proximus lukt het wel.

 

Het lijkt op een routing-probleem.

 

Hier kunnen we je  via het forum niet mee verder helpen vrees ik. Misschien het beste even Telenet contacteren - en dan hopen dat het probleem op de juiste plaats landt, om verholpen te worden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
erhapp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Website niet bereikbaar via Telenet Wi-Fi

Inderdaad een routing-probleem.

 

Als ik vanaf Telenet een traceroute doet dan passeer ik over een router van Selectel. Dat is een Russische netwerkprovider. Je geraakt dus zeker buiten het Telenet-netwerk maar de route loopt ergens verloren.

 

BGP fout? Ik vraag mij af hoe ze dit vanuit Telenet gaan oplossen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Website niet bereikbaar via Telenet Wi-Fi

@erhapp 

Dit kan Telenet enkel oplossen als je daarvoor belt en het door geeft. Er zal dus in je case vermeld moeten worden dat je een routing probleem hebt en dan zal de achterliggende technische dienst het moeten nakijken en oplossen. Of het binnen een paar dagen in orde is denk ik niet maar dan is er wel een case en kunnen ze er mee aan de slag. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.