Beantwoorden
Nelson001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi camera kan niet connecteren

Ik heb een MYPet camera gekocht . Helaas mislukt elke poging om te connecteren met wifi. Er staat wel dat camera niet kan connecteren met 5G, maar dat staat toch los van elkaar?

Kan iemand mij dit in begrijpbare taal uitleggen hoe ik dit kan oplossen?

 

alvast bedankt van een leek in IT 🙂

 

7 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Wifi camera kan niet connecteren

Heb je eventueel wat meer info over het exacte apparaat; als ik google op "MYPet camera" dan springt er niet meteen een model uit.

As we weten welk type het is, dan kunnen we de handleiding opzoeken en zo proberen mee te volgen; anders is het onbegonnen werk.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi camera kan niet connecteren

@Nelson001 Als je een type hebt van camera kunnen we een gericht antwoord geven.

Maar hetgeen ik vermoed dat uw wifi alleen maar 5GHz ipv 2.4Ghz uitstraalt en de meeste dergelijke camera's hebben alleen maar de mogelijkheid om op 2.4Ghz te connecteren. 

Kan je eens bekijken of je wifi op 2.4Ghz staat en niet alleen op 5Ghz ? 

Het kan wel zijn dat er maar 1 SSID (naam van de wifi) uitstraalt voor beide frequenties. Dan is het misschien beter om deze op te splitsen als het anders niet gaat. 

Soms geeft dit wel problemen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi camera kan niet connecteren

geef misschien ook aan welke modem je gebruikt van Telenet.

Het nieuwste type, F@st3896, laat niet toe de WiFi banden te splitsen.  Er zijn nogal eens vendors die daar niet mee omkunnen (slechte implementatie) en waarvoor je phone en je camera allebei in zelfde band moeten zitten om dit te kunnen installeren.  Dat kan op verschillende manieren, je kan binnenbellen naar Telenet en vragen tijdelijk een device naar 2,4GHz te sturen, of je zorgt ervoor dat je gsm (of whatever de install mee gebeurt) op 2,4Ghz band komt te zitten.  Dit is beetje tricky, want je gaat dan ver, of vele muren verwijderd, van je modem moeten zitten, dus niet altijd praktisch haalbaar of je hebt nog een andere (oudere) AP liggen die je temp ff kan aansluiten en gebruiken enz

Nelson001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi camera kan niet connecteren

Type modem

Docsis 3.1 Wireless (docsis)

 

Ik denk dat die idd maar 1 sseID heeft. Is dat uitsplitsen moeilijk of heeft dat gevolgen voor andere toestellen?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi camera kan niet connecteren

@Nelson001 

Je hebt de witte kubus modem ? 

Als dat zo is kan je de signalen ervan splitsen via My Telenet. 

Ja het kan wel zijn dat er andere toestellen die je toch nog eens moet verbinden via de wifi maar niet noodzakelijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nelson001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi camera kan niet connecteren

Ja klopt de witte kubus modem.

En hoe doe ik zoiets🙈.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi camera kan niet connecteren


Ga naar Mijn Telenet, thuisnetwerk en doe volgende stappen: klik op Thuisnetwerk, Stap voor stap Wifi instellingen, Wil je dat al je wifi-netwerken dezelfde aanmeldgegevens hebben? op Neen zetten, volgende. Je krijgt nu eerst Wifi op 2,4 GHz te zien. Bij volgende krijg je de wifi op 5 GHz. Hetgeen je het meest gebruikt (ik kan onmogelijk inschatten wat de kans is wat je het meest gebruikt, maar ik maat de 2,4 zoals die is en bij het instellen van het SSID (Nieuwe netwerknaam) voeg ik achteraan het cijfer vijf toe bij de naam. Beiden mogen gerust hetzelfde wachtwoord hebben.
Overal waar je nu Wifi hebt heb je zeker een voldoende Wifi 2,4 signaal. Dat kan niet gezegd worden van het veel snellere, maar meer afstandsgevoelige 5 GHz signaal. Als laatste handeling op sluiten klikken.