Wifi powerlines met eigen router
Hallo,
Ik heb recent een docsis 3.1 E-router laten installeren bij mij thuis. Ik heb deze met mijn eigen router gebridged (werkt perfect). Maar ik heb ook een wifi powerline van Telenet in een aparte kamer. Ik wil deze gebruiken enkel om mijn netwerk bereik te verbeteren.
Setup:
1. docsis e-router krijgt internet via coax kabel
2. van LAN poort e-router naar de WLAN poort eigen router
3. van LAN poort eigen router naar PG9073 (powerline in vaste stopcontact)
4. PG9072 in vaste stopcontact in aparte ruimte
Ik heb via mijn.telenet.be naar de instelling van de wifi powerline geweest en dezelfde gegevens van mijn router ingegeven voor de SSID en paswoord zodat ik deze wifi powerline kan gebruiken zonder van access point te veranderen.
Ik heb het gevoel dat deze wifi powerline niet zomaar mijn netwerk verlengd, maar eerder ook iets van routing ofzo doet. Ik kan naar het lokaal ip adres surfen van mijn router vanuit deze wifi powerline connectie, maar als ik dan kijk in deze instellingen naar de geconnecteerde toestellen, dan zie ik mijn toestel niet in deze lijst staan (degene die op de wifi powerline zit).
Is het niet mogelijk om deze powerlines te gebruiken zonder enige instellingen (mijn eigen netwerk te forwarden naar deze wifi powerline?) te doen via mijn.telenet.be? Het was de bedoeling om helemaal ontkoppeld te zijn van Telenet, maar iets zegt mij dat dit op dit moment nog niet helemaal waar is..
Opgelost! Ga naar oplossing.