25.496
netweters
|
157.447
antwoorden
|
21.262
vragen
|
Ik lees net het bericht dat de internet snelheid verhoogd wordt. Ik heb het Wigo 70 abonnement en ik heb ook de giga speedboot optie. Wordt die optie dan goedkoper nu het verschil met de basis kleiner wordt? Of wordt bijvoorbeeld de upload snelheid extra verhoogd, meer dan 40 mbit?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Snelheidsverhoging en giga speedboot optie
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Master-Magic schreef:Telenet is enkel fiber tot de nodes…
Telenet is overwegend fiber tot de nodes.
Telenet heeft vandaag al FTTH klanten en die krijgen sinds de laatste update symmetrische snelheden.
Hoeveel klanten @WG94 ? Het aantal klanten met symmetrische snelheden bij Telenet is verwaarloosbaar. Dat is de waarheid. Telenet communiceert er zelfs niet over.
De eerste klant met Speedboost Pro 10 Gbps symmetrisch moet zich trouwens nog melden op de Netweters of ergens anders online.
Ik neem aan dat ze nog niet bestaan. Op papier kan Telenet veel beloven...
@WG94 ze waren gestart met 25 test personen of zoiets rond Mechelen, veel hoor je er niet over, en die enkele dat Fiber via telenet hebben is op je handen nog te tellen vrees ik, dus voor 98% is mijn uitspraak nog de juiste dat het fiber tot de node is.
Wat we weten van Fiber van telenet de mensen krijgen een e-mail dat ze aangesloten kunnen worden dan moeten ze bellen er is geen website voor
Bel ons via de Fiberfoon op 0800 66 720
Onze experts helpen je graag op werkdagen tussen 9 en 17 uur.
Is een aparte dienst dat we weten en niet iedereen zal het krijgen zoals met Digi zal ook niet voor iedereen zijn
https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/fiber.html
@Roy78 schreef:Hoeveel klanten @WG94 ? Het aantal klanten met symmetrische snelheden bij Telenet is verwaarloosbaar. Dat is de waarheid. Telenet communiceert er zelfs niet over.
Het is niet omdat het over een kleine groep (die de komende jaren uitgebreid zal worden) gaat dat ze niet bestaan, dat is ook de waarheid.
Wanneer Telenet Fiber beschikbaar maakt op een nieuwe locatie dan krijgen de betrokken bewoners hier communicatie over om optioneel over te schakelen.
@Roy78 schreef:De eerste klant met Speedboost Pro 10 Gbps symmetrisch moet zich trouwens nog melden op de Netweters of ergens anders online.
Ik neem aan dat ze nog niet bestaan.
Kan goed zijn, ik zou ook niet betalen voor die optie.
@Master-Magic schreef:ze waren gestart met 25 test personen of zoiets rond Mechelen
Dat 2 jaar gelden… Het netwerk is intussen uitgebreid. Misschien traag, maar het is wel zo
@Master-Magic schreef:en die enkele dat Fiber via telenet hebben is op je handen nog te tellen vrees ik, dus voor 98% is mijn uitspraak nog de juiste dat het fiber tot de node is.
En dus 2% incompleet…
Een kleine groep zal het nu niet meer zijn
Ze hebben ook als de rest een update gekregen van snelheid en upload
En zelf de business klanten zelfstandige en bijberoep het de upload verhoging gekregen
Telenet is zelfs nog niet klaar om die symmetrische snelheden aan te bieden op dat handvol adressen dat op FttH aansluitbaar zou zijn. Speedboost Pro vind ik niet terug. Snelheidscheck voor XGSPON per adres, werkt ook niet: https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-internetsnelheid.html
Voor zover ik iets begrijp (en dat is zeer weinig) van wat ik vind op de website van Telenet, veronderstel ik dat als de glasvezel van Telenet beschikbaar is op een bepaalde plaats, de klant kan overschakelen van coax naar glasvezel zonder meerprijs op zijn internetabonnement voor zover de klant nu reeds een giga verbinding heeft. Dit is dan interessant voor die klant (die geen tv of ip-tv wil gebruiken), want dan is zijn uploadsnelheid gelijk aan de download. @Moderator kan deze interpretatie bevestigd worden?
@janne_man schreef:Voor zover ik iets begrijp (en dat is zeer weinig) van wat ik vind op de website van Telenet, veronderstel ik dat als de glasvezel van Telenet beschikbaar is op een bepaalde plaats, de klant kan overschakelen van coax naar glasvezel zonder meerprijs op zijn internetabonnement voor zover de klant nu reeds een giga verbinding heeft.
Wat bedoel je met de "voor zover de klant nu reeds een giga verbinding heeft" ...
Voor zover ik het begrijp kan iedere klant waar glasvezel van Telenet beschikbaar, overschakelen van coax naar glasvezel zonder meerprijs op zijn internetabonnement of pack.
Het voordeel is inderdaad de symmetrische download- en upload snelheid:
Jij hebt op de business klanten die kunnen op de glasvezel zitten heeft niets met coax te maken
Voor de Telenet Fiber kabel moet die kabel eerst gelegd worden in straat zoals bij Orange in de tijd de samen werking met fluvius
was ook niet via de coax
@luc55 schreef:Jij hebt op de business klanten die kunnen op de glasvezel zitten heeft niets met coax te maken
Neen dat bedoelt hij niet.
Elke Telenet klant (en niet klant) kan overstap op fiber aanvragen vanaf dat Telenet communiceert dat het beschikbaar is in hun buurt
Als de kabel er ligt wel anders niet
Er is verwarring over de naam Fiber
Soms denken mensen dat ze Fiber hebben met is een gewone coax aansluiting heeft met elkaar niets te maken
We kunnen begrijpen dat het verwarrend is
@luc55 schreef:Als de kabel er ligt wel anders niet
Er is verwarring over de naam Fiber
Soms denken mensen dat ze Fiber hebben met is een gewone coax aansluiting heeft met elkaar niets te maken
We kunnen begrijpen dat het verwarrend is
Neen, het is alléén verwarrend als jij voortdurend de posts van anderen verbetert zonder goed te lezen wat ik er staat 😫.
Ik schreef toch duidelijk:
@flip1953 schreef:Voor zover ik het begrijp kan iedere klant waar glasvezel van Telenet beschikbaar, overschakelen van coax naar glasvezel zonder meerprijs op zijn internetabonnement of pack.
Er was niets verkeerd met mijn post, en er was absoluut géén enkele verduidelijking nodig.
Kan je a.u.b. eens ophouden met commentaar te geven als je niets waardevol toe te voegen hebt, please ....... 🤔.
@luc55 schreef:Jij hebt op de business klanten die kunnen op de glasvezel zitten heeft niets met coax te maken
Ik heb speciaal - om geen verwarring te scheppen - niet gesproken van Business klanten, maar van residentiële abonnementen in mijn lijstje hierboven.
Maar om het lijstje compleet te maken met de Business formules:
PS