Beantwoorden
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Beste Netweters,

Sinds het ontstaan van Telenet ben ik klant, nooit problemen gekend tot over een jaar ongeveer. Toen zijn de connectieproblemen begonnen. Het gaat van kwaad naar erger, momenteel is het niet meer mogelijk om het spel te spelen. 

In het begin had ik 5 uitvallen op een avond. Momenteel val ik uit bij elke Boss encounter. Hierdoor val ik uit de ploeg en mag ik bankzitten.

Eerst lokaal naar een probleem gezocht maar niet gevonden dus gaat de zoektocht verder ==> Telenet.

 

Ik speel bekabeld via 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) modem (WIGO HOME abo). Rechtstreeks via modem geeft hetzelfde resultaat.

Het probleem doet zich voor op elke computer op mijn netwerk. Als ik via mijn gsm verbind heb ik geen enkele uitval.

Ik heb al ontdekt dat er heel veel Topics bestaan rond deze connectieproblemen en Blizzard servers, maar een echte oplossing heb ik nog nergens gevonden.

Zijn er oplossingen of is veranderen van ISP (wil ik eigenlijk niet) de enige oplossing?

Tags (1)
0 Likes
24 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

@CVDe misschien ligt het aan de gamesevers en niet aan Telenet?

Je kan misschien een ping -t uitvoeren naar het ip adres van de gameserver. Misschien zie je daar abnormele hoge ping requests of uitval van je ping.

Je opent dus gewoon de commandline (cmd) en daar type je in ping -t en dan het adres van je gameserver.Laat ons weten wat het resultaat is aub. Doe de test via wifi en bekabeld. Misschien heb je op uw pc een andere dns ingesteld en is uw gsm de standaard ?

Probeer ook eens de dns in te stellen naar 1.1.1.1 dat helpt wel . ik gebruik deze zelf ook en heb nooit problemen met gamen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne_S
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Handje vol! Primeur! De kop is eraf! Hi there!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Als je zeker bent dat het probleem bij je internet ligt en niet aan de servers kan je hetvolgende proberen:

  1. kijk na voor welke snelheid je kabel gemaakt is, geloof me ik speelde maandenlang op een internetkabel die maximaal 100mbs gaf terwijl ons internet veel sneller is
  2. zorg ervoor dat je modem op een open plaats/ruimte staat zoals bv niet in een kast/goed geïsolleerde ruimte
  3. doe een keer een speedtest op https://www.speedtest.net/nl en kijk of je verbinding niet slecht is
  4. kijk na dat je niet over je verbruik zit (is dit wel zo limiteert telenet je internet zeer hard)
  5. kijk na of je verbruik tijdens de piekuren niet te hoog is (van 17h to 24h) (zelfde als 4)
  6. Stel downloads uit tot tijdens de daluren en doe ze evntueel snachts
  7. verbind met de dichtsbijzeinde blizzard server

Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben aangezien ik zelf geen last heb van dit probleem.

Groetjes Bjarne

CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Eventjes feedback van wat er al is gebeurd:
1. Eerst lokaal netwerk onderzocht, niets gevonden
2. Met Blizzard testen uitgevoerd en die verwezen mij naar Telenet
3. Van op afstand konden ze bij Telenet zien dat er heel veel storingen waren op mijn verbinding.
4. Technieker is langs geweest en hij stelde vast dat de kabelconnecties een probleem waren.
5. Een paar dagen later is er iemand langsgekomen en heeft alle connectoren vervangen, want deze waren in slechte staat. Probleem niet opgelost.
6. Een paar dagen later heeft de technieker de modem vervangen met docsis 3.1 model, omdat de modem waarschijnlijk door de vele storingen kapot was. Er waren immers nog storingen op de verbinding. Probleem nog steeds niet opgelost, wel verbeterd. Maar uitvallen staat gelijk aan niet deelnemen.
7. Terug naar Blizzard dan?
 Ik heb hun WinMTR laten lopen met volgend resultaat, de kennis om dit te interpreteren heb ik niet. Wat ik wel kan zien is dat de Blizzard servers soms meer dan 4s niet reageren....
9. Bijgevoegd WINMTR stat met verschillende DNS

WinMTR-WOW.jpg

Lansa-be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Je hebt al redelijk wat packet loss op de eigen router.

 

Probeer het volgende:

 

-Elke coax stekker goed aantrekken (vast is vast, niet doortrekken)

 

-utp's nakijken die door je huis lopen.

(CCA kabels durven wel eens rare kuren te geven)

 

-Probeer ook eens je eigen router met Mac passthrough.

 

 

 

 

 

CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Ping statistics for 185.60.112.158 met DNS 1.1.1.1 (IPV4 en IPV6):
Packets: Sent = 467, Received = 465, Lost = 2 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 12ms, Maximum = 28ms, Average = 15ms

0 Likes
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Dat is het eerste wat ze gedaan hebben, alle coax verbindingen vernieuwd. Zowel bij mij in huis als in de straat.

Recentelijk heb ik al mijn UTP cables vervangen door CAT6 kabels, evenals de kabels in huis.

Het netwerk wordt beheerd door Ubiquiti's UNIFI software, hierop kan ik mijn lokaal netwerk monitoren, waarbij elke verbinding op 1GB staat. 

Gisteren weeral uitgevallen tijdens het gamen. Morgen ga ik via VPN testen.

 

0 Likes
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Nog steeds hetzelfde probleem via VPN en ander land. Misschien moet ik andere connecties proberen. Wel veel minder verliezen onderweg.

 

VPN SWEDEN.jpg

0 Likes
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Ik heb nog steeds willekeurige connectieproblemen zowel met als zonder dedicated VPN.

Deze connectie problemen heb ik niet als ik op een ander adres game of via mijn smartphone en hotspot. (geen telenet)

Zou een modem only een oplossing kunnen zijn?

Anders moet ik jammer genoeg de cocurrentie inschakelen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

@CVDe 

Dat is iets wat je zelf zou moeten proberen. Misschien dat er echte kenners zijn hier die weten of dit de oplossing is maar zelf weet ik het niet zeker. 

 

Maar proberen staat vrij hé je kan je modem omruilen voor een andere modem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

@CVDe ik zit volgens mij met een gelijkaardig probleem, heb je kunnen vinden waar het aan ligt?

0 Likes
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Ik heb nog altijd dezelfde problemen, nu heb ik weer een andere test uitgevoerd en deze zegt dat ik bufferbloat heb. => www.dslreports.com/speedtest

Tevens gaf => https://shadow.tech/nl/requirements/internet-speed-test aan dat ik jitter heb.

 

Dan kan ik aannemen dat het een router(telenet) probleem is?

 

0 Likes
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Vandaag een heeeeeeeeeeel slechte ervaring gehad met de UNIT-T mensen.

Een technieker is langs geweest en kan zowel langs de kant van de modem als in mijn netwerk geen fouten vinden. Van bufferbloat of jitter had hij nog nooit gehoord dus hij belt de expert op. Omdat de telefoon op speaker stond kon ik direct horen dat de expert de klant niet geloofde en dat hij de rekening aan mij moest presenteren. 

Een oplossing werd niet gezocht, het belangrijkste was de rekening. Als enige oplossing werd aangeboden om mijn abonnement te downgraden naar 200Mb/s en dan zouden de problemen opgelost zijn......

Hier betaal ik dan jaarlijks 1.500,00€ voor en dit vanaf het onstaan van telenet, om zo te worden behandeld.  

 

0 Likes
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Annotation 2021-10-08 151434.jpg

 

En dit is rechtstreeks in de modem zonder andere verbindingen (met 3 verschillende computers en UTP kabel getest door Telenet technieker). En dan nog is het mijn probleem......

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Jitter is een probleem tussen je PC en de server waarmee je communiceert. Het  wil zeggen dat de data pakketjes te lang over het traject doen. In principe kan zich het probleem overal in het trajekt bevinden.

Als ik naar de resultaten van de winmtr test kijk lijkt het erop dat verbindingen naar sommige servers probleemloos werken (zonder uitval of vertraging), terwijl de weg naar andere server wel problemen oplevert.

Dat duidt dan eigenlijk eerder op een netwerk probleem ergens in de verbinding, maar  niet bij jou thuis, of tussen je thuis en telenet. Het is waarschijnlijker pas "verderop" nadat het pad zich splits afhankelijk van de bestemming.

 

Wat geeft de test naar: https://speed.cloudflare.com/

Ik heb daar een jitter van 2.8 ms

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.