Beantwoorden
Valk
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN

Hey,

Ik wil een oude powerline  (PG9073LG-TN met PG9072LG-TN) recuperen vanuit mijn vorig huis.
Daar werkte die zeer goed.
2 jaar geleden ben ik verhuisd naar een appartement en had hem niet direct nodig.
Nu wil ik een slaapkamer een beter wifi. Nu is dit 7Mbts.
Ik kopel de PG9073LG-TN aan mijn modem.
En plaats de PG72LG-TN in een stopcontact van de zelfde fase.
Van de PG9073LG-TN gaan alle 3 de ledjes groen branden.
Van de PG9072LG enkel het bovenste geel (het huisje, aanduiding dat er verbinding is tussen de stations.)
Op MyTelenet is te zien dat er een powerline is aangesloten.
Maar op de PG9072LG is er geen wifi en ook geen netwerk op de vaste poort.

Bij de verhuis ik heb ik een andere modem van Telenet gekregen, nl: CH7465LG-TN
Ik vermoed dat er ergens een instelling moet aangepast worden.
Op de modem vind ik geen instellingen
Op de powerline weet ik niet hoe ik in de instellingen geraak.
Ik heb ook al eens het reset knopje ingeduwd.
Dit zonder succes.

Kan deze powerline nog werken met een telenet modem  CH7465LG-TN?
Zoja hoe moet ik het aan de praat krijgen?

mvg,
Valk

9 reacties
LordCoeCoe
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN

Misschien is het defect. Telenet maakt geen powerlines meer en ik denk dat geen enkele telenet winkel dat nog in stock heeft. Ik raad je aan om gewoon een router te kopen. Dat is normaal meer dan genoeg voor een appartement. Een beetje raar dat je er geen hebt.

Trouwens hoezo kan je 2 jaar lang leven in een kamer met een max snelheid van 7 Mbps, dat is zot. Ik neem aan dat je een abonnement hebt van 100 Mbps? Lijkt me geldverspilling om niet eens 10% van die snelheid te kunnen behalen.

 

Maar ik raad je aan om eerst gebruik te maken van de gratis 3 maanden powerpods. Die werken heel goed (en je krijgt automatisch de nieuwe F@st modem).

flip1953
Professional Allesweter
Berichten: 1853
Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Boek alvast het Sportpaleis!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN


@Valk  schreef:

Kan deze powerline nog werken met een telenet modem  CH7465LG-TN?
Zoja hoe moet ik het aan de praat krijgen?


De Powerlines werken perfect samen met de HGW CH7465LG-TN

  • Je moet geduld oefenen vooraleer de Powerlines zichtbaar worden op "Mijn Telenet".
  • In principe zullen de WiFi eigenschappen door Telenet gepushet worden naar jouw Powerline
  • Als je op "Mijn Telenet" maar één Powerline ziet, dan is dit waarschijnlijk omdat er geen verbinding is tussen beide Powerlines.
  • Als er op de PG-9072-TN geen netwerk is op de vaste poort, dan is dit met zekerheid omdat er geen verbinding is tussen beide Powerlines.
  • Als je géén WiFi hebt (beide lichtjes 2.4 en 5 lichten niet op), is de WiFi waarschijnlijk uitgeschakeld. Aan de rechterkant is er een knopje On/Off waarmee je de WiFi kan inschakelen

Je moet er dus eerst voor zorgen dat de Powerlines mekaar zien, je moet ze dus opnieuw koppelen!

  1. druk op de Security knop op de Powerline die met de modem verbonden is (bovenste knopje links) gedurende 2-5 seconden (tot huisje knippert).
  2. druk op de Security knop op de WiFi Powerline (bovenste knopje links) gedurende 2-5 seconden (tot huisje knippert).
  3. wacht 15 minuten, tot de instellingen van de HGW overgenomen zijn ...

 

Als de WiFi instellingen niet worden overgenomen, of je kan deze niet wijzigen via "Mijn Telenet" dan is er nog een "plan B" [zonder garantie dat het werkt]

  • Sluit een laptop rechstreeks aan op de Wifi Powerline.
  • Zet de laptop op een manueel IP in de 192.168.0.xx range (vb 192.168.0.10)
  • Open het mgt interface op 192.168.0.52
  • user = admin (voor zover ik mij herinner)
  • wachtwoord = "password"

Nu kan je hier volgens mij de WiFi settings aanpassen.

192.168.0.52 is het default IP adres van de PG-9072TN (als deze géén IP krijgt van een router).

Sucess 😊

 


@LordCoeCoe  schreef:

Misschien is het defect. Telenet maakt geen powerlines meer.


Telenet heeft nog nooit Powerlines gemaakt (de fabrikant van de PG-9072LG-TN is  COMTREND CORPORATION 😁

WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1575
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN


@Valk  schreef:

Op de modem vind ik geen instellingen
Op de powerline weet ik niet hoe ik in de instellingen geraak.

...

Kan deze powerline nog werken met een telenet modem CH7465LG-TN?


De instellingen van zowel de modem als de powerline horen te vinden te zijn in My Telenet. De toestellen zijn zeker compatibel met CH7465LG-TN.



@Valk  schreef:

Ik heb ook al eens het reset knopje ingeduwd.


Het reset knopje gebruik je beter niet, dan moet je alles opnieuw instellen. Als je ze wil synchroniseren dan druk je 12 seconden op de Security-knop van elke Powerline.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeMMi
Expert Moderator
Berichten: 33
Een bus vol! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN

Hoi @Valk , neem hiervoor gerust contact op met onze klantendienst! Dan kunnen we in detail bekijken waarom je hinder ervaart me jouw Powerlines. 😊 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Valk
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN

Hey @flip1953 ,

Ik wil je plan B proberen.

Mijn IP van mijn laptop instellen lukt niet.

Wat moet de lengte van voorvoegsel van subnet zijn?

En wat moet  Gateway en DNS zijn?

Mijn laptop is Windows 10 

Ik krijg de melding : Kan IP instellingen niet opslaan als ik lengte 32 en gateway en dns overneemt van de automatische instellingen overneem.

Valk
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN

Beste LordCoeCoe,

ik heb One van 250 Mbps in mijn living haal ik gemakkelijk 200Mbps.

Voorheen had ik geen internet nodig op die plaats. Nu wel.

Die powerline had ik nog liggen en zou een perfecte oplossing zijn als hij werkt is dit gratis en geen extra kost.

Bij overschakelen naar wifi pods zou ik er 2 nodig dit is een jaarlijkse extra kost van 72 euro per jaar dat zou pas een verspilling zijn.

LordCoeCoe
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN

De Power Pods kan je 3 maanden gratis gebruiken. Bestel er 3 en breng dat na 2 en een halve maand terug naar Telenet zonder te betalen. 

Ik heb ook een tijdje geleden gratis powerlines besteld. Echt vreselijk ik verlies gewoon 70% van mijn snelheid vergeleken met een router. Werkt enkel deftig in een gloednieuw huis. 

ik neem aan dat jouw modem in de living zit? 

De mijne ook en ik haal makkelijk 241 Mbps. 

flip1953
Professional Allesweter
Berichten: 1853
Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Boek alvast het Sportpaleis!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN


@Valk  schreef:

Ik wil je plan B proberen.

Mijn IP van mijn laptop instellen lukt niet.


Windows 10 > Netwerk en Internet > Adapter opties wijzigen > Eigenschappen van Ethernet > Eigenschappen van Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4):

  • IP adres: 192.168.0.10 invullen
  • Subnet: 255.255.255.0
  • Gateway: leeg laten (gateway heb je alleen nodig voor een internet verbinding).
  • DNS: leeg laten (dns heb je ook alleen nodig voor een internet verbinding).

Daarna terug op automatisch zetten.

Valk
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

instellen PG9073LG-TN, PG9072LG-TN

Hey flip1953,

ip setting op laptop is gelukt.

Connecteren aan 192.168.0.52 lukt niet.

Pingen ok niet.

Bedankt voor je tips. 

Ik zal maar besluiten dat hij defect is.☹

Het security knopje om de powerlijn te koppelen lijkt niet werken. Na 2 sec indrukken moet het status ledje beginnen knipperen maar het blijft branden ook na 15 sec ingedrukthouden blijft het branden. Ook bij telenet kunnen ze mij niet verder helpen. Ze zien wel het toestel dat aan modem is verbonden maar de remote niet. De koppeling lijkt dus niet te werken ook al brandt op beiden het statusledje groen.