Beantwoorden
GlennB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

internet PING / PACKETLOSS

Hallo, 

we hebben al 12 maanden problemen met ons internet en 6-7 techniekers over de vloer gehad zonder succes.

ons internet download werkt prima. de upload met momenten ook. we hebben een packet loss van gemiddeld 15-35% up en download.

 

geen enkele online game kan bij ons thuis gespeeld worden omdat we elke 2-3 min gedisconnect worden omdat de ping van 10 tot 4000ms springt.
SWAT van telenet steekt het allemaal op software problemen van de nieuwe modem terwijl we dit hadden met het oude model en het nieuwe. Onze buren die niet gamen
hebben het ook maar merkten niets omdat ze enkel normaal surften en streamen. we zijn nu genoodzaakt om via 4G hotspots te maken om te kunnen gamen.

het is al twaalf maanden niks dan bellen ( over de 40u ) aan wachtijden met muziekjes. enz
WE EISEN DAT SWAT EINDELIJK eens contact opneemt met ons en niet via via. een gesprekt van 5min zou alles oplossen.

het is al zover gekomen dat we via proximus een abonnee moeten aanschaffen om via de hotspot van de overbuur te kunnen gamen.
als aftersales manager van een ander bedrijf kan ik enkel zeggen dat de service ondermaats is.

de ombudsman heeft voldoende informatie gekregen om dit via de rechtbank af te handelen als er niet snel een oplossing komt

Mvg

Tags (3)
10 reacties
Ex-Netweter
 

internet PING / PACKETLOSS

Waarom wacht je 12 maand denk ik dan? Telenet heeft blijkbaar alleen interesse in je geld.

Je kon al 12 maand op het VDSL-netwerk van Proximus gezeten hebben met een stabiele ping van 12 milliseconden zonder packet loss.

arned
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

internet PING / PACKETLOSS

Welk model van modem heb je? Als je nog het oude model van modem hebt kun je proberen de modem van Telenet als switch/bridge in te stellen en een eigen router aansluiten, heb al meerdere malen als antwoord hier zien voorbijkomen dat dit een oplossing kan bieden al zoeken naar een oplossing voor mezelf (o.a hieronder).

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Packet-Loss-met-CH8568LG-modem/m-p/145021...

 

Helaas kan dit blijkbaar niet voor het model CV8560E (de nieuwste) tenzij ik het niet kan terugvinden in de instellingen van Telenet.

 

Heb al maanden last van hetzelfde probleem, dus als er iemand een oplossing weet of iets weet wat ik nog kan proberen ben ik zeer geïnteresseerd (buiten wisselen van provider, die optie staat op de lijst, maar dat wil ik als laatste optie houden).

 

Werd al verschillende keren genegeerd na vragen stellen aan de klantendienst of er eens kon worden gekeken naar dit probleem, heb hier uiteindelijk antwoord op gekregen dat er een technieker eens zou moeten langskomen om te kijken (dit nadat ik een packet loss test met pingplotter had gedaan en dit aangetoond had). Maar eerlijk gezegd geen idee wat die technieker bij mijn thuisinfrastructuur zal doen om daar verandering in te brengen, 'k heb al iedere kabel in het huis meerdere malen getest, netwerkkaart vervangen, kabels vervangen, modems herstart, apparaten losgekoppeld, netwerk drivers geüpdatet, etc zonder resultaat.

 

Probleem lijkt zich willekeurig voor te doen, bij download en upload meten via speedtest.net zijn deze altijd zeer hoog, helaas als ik dan een packet loss test doe dan verlies ik 20-40% van mijn packets (is ene keer al erger dan de andere). In de meeste spellen verlies ik verbinding met de server iedere 3 minuten voor een 10-tal seconden, in online voice calls over Teams worden mijn calls vaak beëindigd door het droppen van de verbinding, lange buffertijden bij streamen van hoge resolutie video etc.

 

Het probleem was even opgelost voor een paar maanden (een eind nadat ik een upgrade had gedaan naar de GIGA Speedboost optie) maar doet zich ondertussen weer voor.

0 Likes
GlennB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

internet PING / PACKETLOSS

we hebben deze route/optie al bekeken. het tv gedeelde van proximus is op de moment niet een optie dat bij ons past. 
waardoor we liever met telenet een oplossing willen vinden

0 Likes
GlennB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

internet PING / PACKETLOSS

Het probleem ligt niet binnen. dat hebben we bevestigd. het probleem is echter buiten het huis. we hebben 3 verschillende routers in huis gehad zonder oplossing.
SWAT wil liever alles vermijden dan echt op zoek te gaan in de straat. dit kost tijd en geld en dat willen ze blijkbaar niet uitgeven als niet de hele straat gaat klagen.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

internet PING / PACKETLOSS

@GlennB 

Heb dit vroeger 3x voorgehad, waardoor ook (toen digicorder wegviel, hierop kon je in instellingen nog signaal sterke, verlies enz allemaal aflezen.

Swat technieker heeft toen men aansluiting aan paal vernieuwd en was beter. Bij koud weer of warm weer werd ie weer slechter.

Toen heeft de swat technieker weer nieuw aansluiting opgezet, maar deze keer me herstoken op een andere plaats met iemand anders op dat bakje. Hij zei dat zo alles goed bleef, totdat iemand anders klaagt, een swat technieker deze dan uiteindelijk dan ook zal hersteken op andere plaats waardoor ik mogelijks opnieuw problemen kan hebben.

Nu al jaren geen problemen, alleen jammer dat ze dat verdeelbakje aan paal niet hebben vernieuwd, wat me logisch leek.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

internet PING / PACKETLOSS


@GlennB  schreef:

we hebben deze route/optie al bekeken. het tv gedeelde van proximus is op de moment niet een optie dat bij ons past. 
waardoor we liever met telenet een oplossing willen vinden


Je kan internet apart nemen bij verschillende aanbieders die het Proximus-netwerk gebruiken. Maar goed, ik snap dat je vertrouwen in Telenet nog net groot genoeg is om te blijven waar je bent.

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

internet PING / PACKETLOSS

Mijn router doet constant ping op de "next hop", en ik stel af en toe een fout vast. Dit is normaal indien volgende poging werkt.

Sinds 23 september had ik wel last gehad tijdens interactieve toepassingen en videogesprekken. De statistieken bevestigen een probleem. Hier aantal fouten per dag:

 

Spoiler

 

2 Aug 8
1 Aug 12
1 Aug 13
1 Sep 1
2 Sep 2
1 Sep 8
1 Sep 10
1 Sep 12
1 Sep 13
2 Sep 14
1 Sep 20
1 Sep 21
10 Sep 23
16 Sep 24
21 Sep 25
16 Sep 26
68 Sep 27
132 Sep 28
203 Sep 29
161 Sep 30
32 Oct 1
55 Oct 2
5 Oct 3
14 Oct 4
7 Oct 5
6 Oct 6
2 Oct 7
3 Oct 8
7 Oct 9
4 Oct 10
3 Oct 11
3 Oct 12
4 Oct 13
4 Oct 14
4 Oct 15
6 Oct 16
3 Oct 17
11 Oct 18
21 Oct 19
2 Oct 20
4 Oct 21
2 Oct 22

Op 1 oktober heb ik een oude modem tegen CV8560E gewisseld, situatie is beter. Er komen steeds meer foutmeldingen dan vroeger maar ik heb er geen last van.

Behalve op Oct 27 03:39:15 waneer mijn DHCP lease niet verlengd raakte en tot 07:22:09 kwam er geen antwoord van Telenet DHCP server. Maar dit is een ander verhaal.

throwaway
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

internet PING / PACKETLOSS

Hier hetzelfde probleem, zal aan je regio liggen met teveel trafiek op bepaalde nodes. Je zal gewoon voorover moeten buigen en het nemen of van isp switchen.

0 Likes
maasg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

internet PING / PACKETLOSS

Hey @amk , meten is weten! Welke tool gebruik je om de fouten te monitoren?

Ik heb net hetzelfde probleem dan de discussie hier en ik zou meer inzicht willen krijgen in hoe vaak/hoe erg het probleem voorkomt/is.

Mijn buurman zegt dat als het regent, zijn connectie slechter wordt (ook Telenet).

Ik had die relatie niet gezien maar in merk idd op dat in regenachtige, natte dagen, ik meer problemen heb dan anders. 

Mss heeft de bekabeling aan de straatkant een isolatie probleem.

Bedankt!

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

internet PING / PACKETLOSS


Hey @amk , meten is weten! Welke tool gebruik je om de fouten te monitoren?

Ik gebruik IP SLA functie van mijn router.

Mijn buurman zegt dat als het regent, zijn connectie slechter wordt (ook Telenet).

Ik had die relatie niet gezien maar in merk idd op dat in regenachtige, natte dagen, ik meer problemen heb dan anders. 

Mss heeft de bekabeling aan de straatkant een isolatie probleem.

Telenet doet nauwkeurige monitoring van alle modems, en de beheerders kunnen heel goed zien of er een probleem is op straat wanneer meerdere toestellen een patroon tonen. Ik verwacht echter niet dat ze erin zullen kijken of iets ondernemen indien de klanten niet klagen. En dan moeten ze nog hopen dat het probleem begrepen wordt door de klantendienst en de berichten van verschillende klanten samen naar de technische afdeling worden doorgegeven.

0 Likes