24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20690
vragen
|
De laatste weken zijn er veel problemen met internetradio's met een magic chipset.
Vele radiomerken maken hiervan gebruik zoals Imperial Dabman, Lenco, Albrecht ...
Deze chipset zoekt naar coverart, bvb albumhoes wanneer een liedje begint via de website van coverartarchive.org
Door wijzigingen aan hun systeem kan de 'magic' chipset deze info niet meer correct verwerken met als gevolg dat
er een 'buffering' probleem ontstaat. Hierdoor valt de muziek even weg , hervat na enkele seconden om weer weg te vallen.
Een vicieuze cirkel dus met connectieproblemen gedurende het ganse nummer.
Een oplossing is om in je router 'coverartarchive.org' te blokkeren . Zo blijft de stream zonder problemen werken
Heb dit getest met een D-Link router tussen de telenetmodem en de Lenco dir-250bk internetradio te plaatsen.
Mjn vraag : kan je zelf of iemand van telenet een adres blokkeren in de telenet modem ( die ook een ingebouwde router heeft )
Zo hoef ik geen extra router te kopen omdat ik de D-Link router voor een ander netwerk nodig heb.
ps : de buffer- , verbindingsproblemen hebben dus niets te maken met een slechte verbinding naar de modem
( heb vebinding met de modem via een kabel )
'
Opgelost! Ga naar oplossing.
@nicolai schreef:Door wijzigingen aan hun systeem kan de 'magic' chipset deze info niet meer correct verwerken met als gevolg dat
er een 'buffering' probleem ontstaat.
Waarschijnlijk is er niet echt iets veranderd in hun systeem, maar de resolutie van de covers verhoogd, zodat deze oudere internetradio's deze niet meer aankunnen?
Misschien te verhelpen door een firmware update van het toestel? Je zal niet de enige zijn die hierover klachten heeft, dus eens bij de fabirikant luisteren of er een FW update kan uitgebracht worden?
@nicolai schreef:Kan je zelf of iemand van telenet een adres blokkeren in de telenet modem (die ook een ingebouwde router heeft)?
Zo hoef ik geen extra router te kopen omdat ik de D-Link router voor een ander netwerk nodig heb.
Voor zover ik weet heeft de Telenet modem (HGW) geen mogelijkheid van een blacklist 😕
Hoewel deze functie standard op iedere router aanwezig zou moeten zijn, toch?
Geen idee of de Helpdesk zoiets kan/mag/wilt instellen op een individuele modem.
@nicolai er zou vandaag een update gebeurd zijn waardoor dit probleem is opgelost, heb dit ergens gelezen op een forum, heb zelf dat merk niet van DAB+/internetradio toestel, wou het alleen eens mee geven.
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Een update van mijn Dabman I200 heb ik nog niet ontvangen.
Via Telenet helpdesk heb ik gevraagd hoe die URL te blokkeren, maar de reactie is dat het niet kan en dat ze die dienst ook niet aanbieden.
Iemand bij een andere provider gaf dit als oplossing;
In mijn SmartWifi modem (witte connectbox Ziggo) kon ik geen optie vinden om een url te blokkeren.
Via een andere site toch een manier gevonden om de site coverartarchive.org te blokkeren.
- Open via een browser het instellingen menu van dit modem
- Ga naar Geavanceerde instellingen, Beveiliging
- Open IP- en Poortfiltering
- Voeg nieuwe regel toe
- Vul bij het Afzenderadres het vaste IP adres die op de internetradio in ingesteld of via een DHCP (reservering) krijgt.
- Vul bij Bestemmingsadres het IP adres van coverartarchive.org in, 142.132.240.1
- Selecteer bij Protocol, Afzenderpoort en Bestemmingspoort voor All.
- Sla de instellingen op.
In de Telenet modem zitten ook die geavanceerde instellingen, maar ik weet jammer genoeg niet wat te doen. Moest iemand hier dat weten dan zou je mij heel gelukkig maken
@DaveI schreef:In de Telenet modem zitten ook die geavanceerde instellingen, maar ik weet jammer genoeg niet wat te doen. Moest iemand hier dat weten dan zou je mij heel gelukkig maken
Voor IPv4 kan je dit soort instellingen niet doen op de Telenet Modem of Fiberbox.
Mijn Telenet > Wifi netwerk > Modem > Geavanceerde instellingen > Expertinstellingen ontgrendelen (Ja, ik weet het zeker) > Firewallregels toevoegen
Hier staat wel IPv6-firewallregel toevoegen wat ik een beetje raar vindt, want ik zie geen IPv4-firewallregels. Misschien kan een andere gebruiker dat uitleggen?
Edit: Ik zie dat @WG94 hierover al iets gezegd heeft.
Een firewall blokkeert of filtert inkomende verbindingen.
Wat jij nodig hebt is het blokkeren van uitgaande verbindingen naar coverartarchive.org, deze optie is er niet op de Telenet modem ...