Beantwoorden
Solidguy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

modem-only niet meer mogelijk ?

Ik ben net nieuw met mijn internet bij Telenet.
Bij installatie heb ik aan de technieker gevraagd of hij een modem-only model had voor mij aangezien ik zelf mijn eigen firewall gebruik. De installateur zei me een modem only model te nemen en zei me als ik MAC bridging instelde de modem zich daarna enkel als modem zou gedragen en niet als router.
Tot mijn grote verbazing kan ik echter in mijn Telenet geen MAC bridging toepassen. ( de optie is er gewoon niet ) alles is gewoon grayed-out zoals je kan zien op onderstaand screenshot.
chrome_13ZviT0EEj.png

 

Zelfs iets simpel zoals mijn SSID of wachtwoord van mijn wifi valt niet aan te passen.

chrome_7UtXWk9KhJ.png

ik heb hiervoor al eens contact opgenomen met hun helpdesk, maar hun antwoord is dat dit de modem-only is, en dat Telenet geen support bied die verder gaat dan mij te verwijzen naar de pagina in de eerste screenshot.
Als ik wenste konden ze mij wel het nummer geven van een netwerktechnieker (waarvan de kosten dan voor mijn rekening zijn). 
model van de zegezegde modem-only CV8560E

0 Likes
10 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

modem-only niet meer mogelijk ?

Kun je eens het model vermelden, wat vermeld is op de sticker?

Ik vermoed dat het gaat om een CV8560E, maar dat deze niet goed geprovisioneerd is door Telenet. Anders zou je inderdaad de "bridge" optie moeten zien via mijn.telenet.

 

Voor alle duidelijkheid, dit type router is geen modem-only. De echte modem-only's worden niet meer uitgegeven.

Deze router laat toe dat je één MAC adres ingeeft als "bridge" (of MAC / IP passthrough).