Beantwoorden
toco8400
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

problemen playstation en telenet

Hey,

Sinds vorige week kan ik, met geen enkele van mijn toestellen (pc, laptop, smartphone,...), via mijn netwerk op de site van playstation, inloggen op psn, verbinding maken met de playstation app e.d. werkt ook niet via mijn netwerk. Als ik deze dingen probeer via 4g dan lukt het direct.
Dus ergens moet de modem (die ook dienst doet als router) van telenet aan het probleem liggen denk ik dan.

Het lijkt alsof de modem playstation.com blokkeert.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Mvg
Tom

0 Likes
19 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

problemen playstation en telenet

Een modem/router is wat we hier een "HGW" (Home Gateway) noemen. Ik ben er niet zo bekend mee, omdat ik een modem-only heb, maar kan je via Mijn Telenet eens kijken wat er is ingesteld onder DNS?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Robki
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

problemen playstation en telenet

Heb hetzelfde probleem al bijna een jaar, heb het al eens opgelost maar het kwam na een maand gewoon weer terug.
Het probleem is dat je IP adres geblokkeerd (blacklisted) is bij SONY. Het probleem komt meer en meer voor als je het opzoekt. De oplossingen die op de website van Playstation staan werken totaal niet (link)
Heb Sony hierover al eens gecontacteerd en hun antwoord was dat je uw ISP moet contacteren om het IP adres te laten veranderen...
Maar Telenet doet dit niet. Ik hoop dat we allebei vlug een oplossing hiervoor kunnen vinden!

 

mvg
Robin

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

problemen playstation en telenet

@Robki- Als het een optie is: ruil de HGW voor een modem-only en schaf een eigen router aan. In de meeste routers kan je een MAC adres klonen en als je dat doet, dan heb je onmiddellijk een ander IP.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

problemen playstation en telenet

Ik stel misschien een domme vraag. Als Sony u blacklisted moeten zij daar toch een goede reden voor hebben of niet?

Indien geen goede reden dan moeten ze jou toch terug toelaten. Het is alsof je niet de juiste pas hebt maar als de gemeente je een nieuwe pas geeft dat het wel OK is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

problemen playstation en telenet

@toco8400

 

Krijg je een specifieke foutmelding?

Kun je anders even een screenshot nemen?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toco8400
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

problemen playstation en telenet

Als ik kijk bij DNS-instellingen blijft hij gewoon laden, dus ik kan niets zien. Alle andere instellingen kan ik wel bekijken.

0 Likes
toco8400
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

problemen playstation en telenet

Ik heb ondertussen contact gehad met sony, zij zullen bekijken als mijn ip-adres geblokkeerd wordt.

0 Likes
toco8400
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

problemen playstation en telenet

Neen, gewoon dat ze de pagina niet kunnen bereiken. Als ik het via vpn doe, dan is alles terug bereikbaar.

0 Likes
Area-57
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

problemen playstation en telenet

Gebruik je soms ook een eigen router of een wifi-uitbreider in jouw woning ?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

problemen playstation en telenet


@toco8400 schreef:

Als ik kijk bij DNS-instellingen blijft hij gewoon laden, dus ik kan niets zien. Alle andere instellingen kan ik wel bekijken.


Kan je daar eens een screenshot van posten?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
saaiers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Laat de zon in je hart! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

problemen playstation en telenet

Heb hetzelfde voor met ps. Heb reeds contact gehad met PS, zij meldden mij dat mijn ip adres is geblokt aan hun kant, er zou zogezegd een aanval gepleegd zijn via mijn ip adres op hun netwerk.

Hun oplossing zou ongeveer een week duren, heeft iemand een snellere oplossing hiervoor?

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

problemen playstation en telenet

@saaiers De snelste oplossing is die van @sb: HGW omruilen voor modem en je eigen router installeren. Dan heb je dat soort dingen zelf onder controle.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
saaiers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Laat de zon in je hart! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

problemen playstation en telenet

Wrm zou ik geld uitgeven voor een eigen router,telenet zou dit allemaal zelf moeten kunnen bewerken, wrm anders een klantendienst? En ik ben heel content van de Telenet modem nooit problemen mee gehad, nu 1 keer in de 16 jaar dat ik Telenet heb

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

problemen playstation en telenet


@saaiers schreef:

Wrm zou ik geld uitgeven voor een eigen router,telenet zou dit allemaal zelf moeten kunnen bewerken, wrm anders een klantendienst? En ik ben heel content van de Telenet modem nooit problemen mee gehad, nu 1 keer in de 16 jaar dat ik Telenet heb


Je vroeg om een alternatief, wel, dat (modem-only en eigen router) is een alternatief. Ik zie het niet gebeuren dat TN jouw IP zomaar op aanvraag verandert. Dus rest je niet veel anders dan een week (of meer) te wachten totdat ze Sony (PS) hun zaken op orde hebben.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes