Beantwoorden
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

Dag,

 

Sinds gisteren (of eergisteren) meld Thunderbird dat telenet een ongeldig certificaat aanbied en vraagt om een beveiliginguitzondering toe te voegen. Voorlopig heb ik veilig gespeeld en die toestemming niet gegeven.

Maar er is geen lijn in te trekken, soms kan ik e-mail versturen zonder probleem, dan weer niet.

 

Heeft telenet iets gewijzigd aan het certificaat? Kan ik zonder probleem een uizondering toestaan?

 

Zie a.u.b. bijgaande afbeelding. Dank, a.smtp_waarschuwing.jpg

20 reacties
Cyclon
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

smtp.telenet.be:587

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-stel-ik-mozilla-thunderbird-in-voor-mijn-telenet-e-mai... Ook hier geen info over wat je juist moet doen met certificaten. Dat zou er ook wel bij mogen. Want ik denk dat het niet werkt als je die manier volgt. Aanpassen dus aub telenet.
0 Likes
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

Laat mij hopen, niet te snel te spreken. Maar het blijft ook aan deze oké.

Hoewel ik dus slechts een tijdelijke uitzondering toestond in Thunderbird, blijft het werken en zonder opnieuw een toestemming te geven qua certificaat (of andere toestemmingen).

0 Likes
hjs666
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

smtp.telenet.be:587

Heb ook last van dit,

heb ook al verschillende opties geprobeerd,thunderbird deinstalleren,account verwijderen,maar het probleem blijft.

Het is heel vervelend om geen e-mails te kunnen versturen,ontvangen gaat zonder problemen.

hoop dat iemand zijn verantwoordelijkheid neemt en dit oplost.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2266
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

smtp.telenet.be:587

Geef dit Dos commando eens:

ipconfig /flushdns


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Liisa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

smtp.telenet.be:587

Ik lijk met hetzelfde probleem te zitten. Ik gebruik Mail op Mac en krijg daar regelmatig dit bericht wanneer ik een mail probeer te verzenden via telenet:


Screen Shot 2016-03-04 at 11.05.51.png

Ik heb mijn account al verscheidene malen proberen herinstalleren, zonder resultaat. Ik heb ook de instellingen allemaal nagekeken, en daar lijkt ook niks mis te zitten. 

Op mijn mobiel toestel heb ik een gelijkaardig probleem. Ook daar lijkt mail vast te komen zitten in mijn Outbox. 

Ik weet niet hoe ik hier mijn certificaatinstellingen zou moeten versoepelen (wat ik sowieso al wat dubieus vind...). 

Kan iemand mij helpen hiermee?

 

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

smtp.telenet.be:587


@Liisa schreef:

Ik lijk met hetzelfde probleem te zitten. Ik gebruik Mail op Mac en krijg daar regelmatig dit bericht wanneer ik een mail probeer te verzenden via telenet:


Screen Shot 2016-03-04 at 11.05.51.png

Ik heb mijn account al verscheidene malen proberen herinstalleren, zonder resultaat. Ik heb ook de instellingen allemaal nagekeken, en daar lijkt ook niks mis te zitten. 

Op mijn mobiel toestel heb ik een gelijkaardig probleem. Ook daar lijkt mail vast te komen zitten in mijn Outbox. 

Ik weet niet hoe ik hier mijn certificaatinstellingen zou moeten versoepelen (wat ik sowieso al wat dubieus vind...). 

Kan iemand mij helpen hiermee?

 


  • Open Mac/Apple mail
  • Klik op "Mail" (linksboven in het menu)
  • Klik op "Voorkeuren"
  • Klik op "Accounts" (linksboven)
  • Selecteer jouw Telenet mailadres in de linkerkolom (als je meerdere mailadressen hebt)
  • Klik op de tekst langs "Server voor uitgaande post (SMTP)" (e.g. "smtp.telenet.be")
  • Klik op "Wijzig smtp serverlijst".
  • Klik op "smtp.telenet.be"
  • Klik op "Geavanceerd"
  • Zorg dat "Detecteer en update accountinstellingen automatisch" niet staat aangevinkt
  • Selecteer "Gebruik aangepaste poort" en vul bij "Poort" 587 in .
  • Vink "Gebruik SSL" aan
  • Kies bij "Identeitscontrole" voor "Wachtwoord"
  • Vul bij "Gebruikersnaam" jouw Telenet e-mailadres in
  • Vul bij "Wachtwoord" het wachtwoord van jouw Telenet e-mailadres in.
  • Klik op "OK".
  • Herstart jouw computer/laptop voor alle zekerheid.