Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

(verplichte) persoonlijke login vs gebruikersnaam

Ik ben momenteel bij een andere gebruiker en als ik wil inloggen op Mijn Telenet met gebruikersnaam (type v12345), dan krijg ik dit te zien:

login.png

Geen idee wanneer dit werd aangekondigd, maar ik heb een tijdje geleden zo'n "persoonlijke login" aangemaakt. Eerder uit interesse, dan uit noodzaak. Ik merk nu dat als ik me aanmeld op Mijn Telenet, dat dit wel degelijk mogelijk is met mijn oude gebruikersnaam (type a12345). Als dat bij iedereen zo is, dan vraag ik me af wat het nut is om mensen te verplichten een persoonlijke login aan te maken...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
7 reacties
everwaes
Ex-Moderator
Berichten: 24
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

(verplichte) persoonlijke login vs gebruikersnaam

Hey! 

 

Normaal gezien kan je niet meer inloggen met je internetlogin. Zelf ook even getest en ik moet meteen mijn persoonlijke login aanduiden of aanmaken. De aanpassing gebeurt wel gefaseerd bij de klanten, dus als je nu nog kan inloggen met je internetlogin, dan zal je binnenkort sowieso je persoonlijke login moeten gebruiken. 


Ellen | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

(verplichte) persoonlijke login vs gebruikersnaam

Ik heb het net even getest, gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik kan dus ook nog steeds gewoon met mijn a123456 (internet login) inloggen zonder probleem.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

(verplichte) persoonlijke login vs gebruikersnaam

Goeie vraag, @sb. Binnenkort gaat Telenet gebruik maken van een nieuw IT-systeem. Hierdoor kan je op termijn enkel nog met jouw persoonlijke login aanmelden op de Netweters. Binnenkort zal iedereen hier meer informatie over ontvangen via mail en op De Netweters zelf. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

(verplichte) persoonlijke login vs gebruikersnaam

@Bjarne 

Ik loop misschien vooruit op de feiten, maar hoe kan ik mijn persoonlijke login (een niet-Telenet adres, ah ja, het moet veilig blijven 😉 ) koppelen aan de huidige gebruikersnaam (a123456)? Als ik nu probeer in te loggen op Netweters met de persoonlijke login, dan krijg ik een melding dat ik de registratie moet afronden door het e-mailadres te bevestigen.

Is dit een functie die pas in de toekomst mogelijk zal zijn of kan het nu al en hoe?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

(verplichte) persoonlijke login vs gebruikersnaam

nm

Gewoon inloggen met het e-mailadres dat reeds verbonden is met mijn Netweters profiel (en indien gewenst, dat adres aanpassen naar het adres dat ik gebruik voor de persoonlijke login).

Off-topic: Leuk dat jullie inzitten met veiligheid, maar ik merk bijvoorbeeld bij mijn moeder dat die nog altijd werkt met een wachtwoord van amper 8 karakters, dat ze meer dan 10 jaar geleden heeft ingesteld (toen Telenet maar maximum 8 karakters toeliet). Het lijkt me logisch dat dit ook wordt aangepakt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

(verplichte) persoonlijke login vs gebruikersnaam

@Bjarne 

Voor e-mail gebruik ik gebruikersnamen (a12346, t123456, v123456, ...) en dat lijkt nog altijd te werken. Zal deze aanpassing (persoonlijke login gebruiken) niet aangepast worden voor e-mail?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

(verplichte) persoonlijke login vs gebruikersnaam

@sb Enkel voor Webmail ga je nog steeds oude logins gelinkt aan een e-mailadres kunnen gebruiken. Voor alle andere applicaties en platformen zal je een persoonlijke login moeten gebruiken, ook voor de Netweters. Maar hierover zullen we binnenkort over communiceren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.