Beantwoorden
Kelly001
Professional Beetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

10 euro korting voor trouwe klanten.

IMG_3034.jpeg

 er staat vanboven telenet en hunder nummer 015666666 staat er ook bij zes maanden lang 10 euro korting en telenet beweert fisshing bericht ik geloof er niets van zijn er nog die dat berichtje ontvangen hebben 

14 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Dat is juist het straffe van oplichtingsmail. Ze zijn (zeer) goed nagemaakt en de achteloze ontvanger is overtuigd dat het van Telenet komt. Wat getoond wordt is niet noodzakelijk wat er onder staat. Als je op hier klikt, kom je op de website van Telenet. Nochtans is hier niet Telenet. In de plaats van hier  had daar evengoed de naam van een concurent van Telenet kunnen staan en toch zou je op de site van Telenet komen. Als de echte link (wat je niet direct ziet, maar meestal wel kan zien als je met de muis over de link komt) bekijkt en het eindigt niet op .telenet.be, dan is het vals. een naam dat eindigt op @telenet.met nog wat anders achter en daarna ook nog een punt ...  is vals.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Telenet die iets geeft aan trouwe klanten? 200% phishing!

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@Kelly001 

Heb in de tijd al verschillende keren emails gehad dat ik een iPhone mocht kiezen bij Telenet als trouwe klant. 

Kiezen...? nee hé dat klopt niet. 

Deze mail is ook 100% phising 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
Kelly001

Maar kheb niet over krijgen tis over zes maanden korting en hoe kan je weten of aanwaar zie je dat het phising is

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je screenshot van de mail is onvolledig, dus alles wat hierboven gezegd wordt is speculatief (wel aannemelijk).

Wat vragen ze van je? Dat je op een link klikt? Wat is het e-mailadres dat gebruikt werd om de email te verzenden?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Kelly001  schreef:

Maar kheb niet over krijgen tis over zes maanden korting en hoe kan je weten of aanwaar zie je dat het phising is

https://safeonweb.be/nl/doe-de-phishingtest

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Klik nooit op de link 

Wil je weten of dit echt is  stuur het door via whatsapp 

Ze zullen vlug zeggen dat spam 

Zoals de e-mail van telenet dat je geld te goed hebt loopt ook al een tijdje 

Niets aantrekken is beste oplossing en blokkeren 

janne_man
Professional Superweter

@Kelly001  schreef:

Stel dat die mail werkelijk van Telenet is. Dan zal je de korting krijgen zonder dat je iets moet doen. Waarom zou Telent je een mail sturen dat je korting krijgt en dat je dat dan nog zelf moet bevestigen op de één of andere manier? Telenet heeft immers alle informatie om een korting te kunnen geven.  

Geloof je nu echt dat Telenet een korting gaat geven van 10 euro aan iemand die pas een paar maanden klant is. Er staat immers: al die maanden  of zelfs jaren dat je bij ons bent.  De oplichters weten helemaal niet hoelang je klant bent. Allicht ben je al lang klant en lees je vooral al die jaren en schenk je geen aandacht aan die maanden

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Klopt zeker de vraag wordt niet gesteld ze geven je gewoon de korting 

Altijd dat geven zo gezegd 

patrick37
Professional Superweter

@Kelly001 

Ja ze geven die korting zogezegd dus die krijg je dan zonder dat je iets er voor zou moeten doen. 

Ja kan eens op het email adres gaan staan met je pijltje dan zie je het daadwerkelijke email adres. Maar niet verder door klikken dan opent de mail zicht en das niet de bedoeling van een phising mail.

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
LINALILY24
Freshman Weetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hallo, 

Ik heb ook die mail ontvangen , ook geloof ik niet dat die vals is. Ik had een enquete ingevuld en ik zaag al jaren dat ze iets mogen doen voor hun klanten die de geboorte hebben meegemaakt van Telenet en nog steeds klanten zijn.Als dit een valse mail is , zou dit de eerste zijn waar ik me heb laten misleiden.Hier wil ik ook wel meer van weten 😞

Kelly001

Daaronm dat ik het hier vraagt omdat ik er eindelijk niets van ken en de telefoon van telenet staat erook bij kwil nu niet het beter weten dan jullie maar als ik op klik van wil u uitschrijven van nieuwsbrief dan gaat het en sta erop je bent uitgeschreven normaal gezien zou dat niet moeten werken dan als het vals is maar zoals ik zei ben gene betweter anders zou het hier niet vragen

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Maar je geeft ook geen extra info als je daar om gevraagd wordt. Met de beperkte info (halve email) die je nu voorzien hebt kan men volgens mij geen conclusie trekken (wij zijn ook maar klanten en hebben geen info over acties van Telenet, buiten de publiek beschikbare info)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
sledge
Freshman Meerweter
Star Wars Day Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

dit is de link