24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Ik heb zonet per e-mail een aanmaning gekregen voor een aanrekening van 1 januari 1900! Het rekeningnummer waarop ik moet betalen is wel degelijk dat van Telenet. Het is dus geen poging tot fraude. Volgens mijn Telenet-app is echter alles in orde en is alles betaald. Het is mij ook een raadsel waar het bedrag van € 19,62 vandaan komt.
In 1900 jawadde😅
@robatoras schreef:Was je in 1900 al Telenet klant ?
Je bent echt wel een grapjas hé 😁
Met het lezen van het jaar 1900 was ikzelf de kluts even kwijt.
Evdb heeft jaar 1900 zelf niet eens opgemerkt.
Uiteraard heb ik dat wel opgemerkt. Daar gaat het net over... (cf. de titel van het onderwerp).
@Evdb Dit heeft te maken met het automatisch mailsysteem die zijn data haalt in een database of waarachter een formule staat om een datum in te vullen.
In deze database worden datums opgeslagen als seriële getallen.
De formule "datum" geeft een opgegeven datum weer in een getal.
Aangenomen hierbij wordt dat 1 januari 1900 het getal 1 is, hierna worden de dagen opgeteld.
De begindatum van de telling die meestal gebruikt worden in databases (dit is ook zo in excel ) is dus 1 januari 1900 , vandaar deze aanrekingsdatum van 1 januari 1900 op uw aanmaning 😉
Dank voor de vele reacties. Volgens mij gaat het hier niet over phishing. Dat leid ik af uit de volgende feiten:
- de gegevens rechts bovenaan (klantennnummer, accountnummer en mijn naam), die ik zelf verwijderd heb in de screenshot, zijn correct;
- als ik even op de knop 'Nu betalen' ga staan, dan is er een verwijzing naar htpps://comm.telenet.be. Dat is wel degelijk een site van Telenet zelf;
- de afzender heeft het e-mailadres info@comm.telenet.be.
@Evdb mij heb je niet horen zeggen dat het phishing is😉, maar dat er iets misgelopen is in de database van Telenet, dat kan wel.
Bij het opmaken van dergelijke geautomatiseerde mails kan het wel eens gebeuren dat er iets verkeerd gelopen is.
Dit moet daarom niet van iemand zijn met kwade bedoelingen.
Ik heb daarnet gebeld met de klantendienst. Hun antwoord: oh ja mijnheer, wij kennen dat probleem. U bent niet de enige die dat ontvangen heeft. U mag dat negeren.
Dat is toch ONGELOFELIJK! Er loopt nu wel heel veel mis bij Telenet. Mijn vast internetverbruik kan ik ook niet raadplegen, niet via MijnTelenet en niet via de Telenet-app.
Zeg dat wel,het ene na het andere loopt de spuitgaten uit.
Alleen de prijsverhoging dat loopt correct.
Ik kreeg vanmorgen deze mail binnen. Ik ben er bijna zeker van dat dit phishing is, kan iemand me dat bevestigen? Klant en accountnummer sstonden er zelfs correct in.
Het is geen phishing, de e-mail komt wel degelijk van Telenet.
De e-mail met een foute datum van 1 januari 1900 is hier op Netweters al eerder gemeld: https://www.netweters.be/t5/Lounge/Aanmaning-voor-een-aanrekening-met-datum-1-januari-1900/m-p/16719...
Ik heb vanmorgen ook zo’n mail ontvangen, voor een bedrag van 50€. Gewoon negeren dan?