Beantwoorden
Fr11
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Complimentendag Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

Ik krijg nu mijn factuur op papier per post , als ik overschakel naar One  blijft dat zo doorlopen ?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: factuur

Tags (2)
56 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

@Fr11  

Als je veranderd van dienst/product binnen Telenet ga je vanaf dat moment een digitale aanrekening ontvangen. Je betaling kan je nog altijd wel doen zonder domicilliering maar je aanrekening zal je dus per email ontvangen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

telenet mag zomaar niet zo maar eenzijdig veranderen, electronische factuur is nog altijd niet verplicht!!!!

https://rechtenkrant.be/leverancier-mag-niet-zomaar-overstappen-naar-elektronische-facturen/

https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/prijsbeleid/betalingen/weigering-domiciliering

 

dit mag nog eens duidelijk gemaakt worden : is basiswetgeving

 

a propos : het is als je verandert niet veranderd

 

 

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

Er is geen papieren versie meer mogelijk.

Alle klanten die een aanpassing laten doen, hoe klein ook, worden omgezet naar aanrekening via e-mail.

 

Slechts 1 uitzondering: klanten die geen internet bij Telenet hebben.

Telenet gaat er dus van uit dat iedereen die een internet-abo heeft, ook een e-mailadres heeft.

En dat klopt natuurlijk ook. Maak je geen gebruik van een hotmail-, gmail-, of welke e-maildienst dan ook, heb je nog altijd een xxx@telenet.be-adres. 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

@Padalby dit is de policy voor alle nieuwe klanten en klanten die van product veranderen (uitgezonderd klanten die enkel TV of vaste telefonie hebben, of een combinatie van deze twee).

 

Ik vermoed dat er ergens wel een clausule staat in de voorwaarden waarmee je akkoord gaat als je intekent voor een (nieuw) Telenet product.  Dus het zal wel wettelijk ingedekt zijn.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?


@Padalby  schreef:

telenet mag zomaar niet zo maar eenzijdig veranderen, electronische factuur is nog altijd niet verplicht!!!!

https://rechtenkrant.be/leverancier-mag-niet-zomaar-overstappen-naar-elektronische-facturen/

 

 


Dit artikel is al van 2019.
Is het wettelijk werkelijk nog altijd zo?
Als je in onze buurlanden gaat kijken, is er bijna geen papieren versie meer.

Telenet is in België de eerste die dit nu verplicht heeft, maar andere diensten zoals elektriciteit, water, verzekeringen enzo zullen wellicht spoedig volgen.

 

Ex-Netweter
 

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?


@Padalby  schreef:

 

a propos : het is als je verandert niet veranderd


Dit is niet echt gepast op een forum. Het is de boodschap die hier telt en niet de spelling.

Ik erger mij ook soms maar als je alle fouten hier moet gaan verbeteren dan houdt het nooit op.

Iedereen schrijft wel eens een fout. "Hij die vrij is van zonden werpe de eerste steen".

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?


@RuZ  schreef:

Er is geen papieren versie meer mogelijk. 


Dat ze dan ook maar stoppen je brievenbus vol te proppen met hun reclame.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?


@RuZ  schreef:

@Padalby  schreef:

telenet mag zomaar niet zo maar eenzijdig veranderen, electronische factuur is nog altijd niet verplicht!!!!

https://rechtenkrant.be/leverancier-mag-niet-zomaar-overstappen-naar-elektronische-facturen/

 

 


Dit artikel is al van 2019.
Is het wettelijk werkelijk nog altijd zo?
Als je in onze buurlanden gaat kijken, is er bijna geen papieren versie meer.

Telenet is in België de eerste die dit nu verplicht heeft, maar andere diensten zoals elektriciteit, water, verzekeringen enzo zullen wellicht spoedig volgen.

 


Het bewuste artikel vermeldt het ook:

 

"Nu kan de leverancier je ook gewoon vooraf akkoord laten gaan met de elektronische facturen, bijvoorbeeld door hiervoor een specifieke clausule aan de overeenkomst toe te voegen. Voor lopende overeenkomsten is dat geen optie, maar bij de vernieuwing van een overeenkomst wel."


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

@Fr11Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen aan een papieren versie willen vasthouden. Druk het zo nodig af. Ik heb hier mappen vol staan met papieren facturen omdat ik ze 10 jaar moet bewaren. Geef mij maar de electronische versies. Neemt minder plaats in en ik kan ze ook 10 jaar bewaren.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fr11
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Complimentendag Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

Als dat zo is zal er hier veel facturen niet betaald raken , ik lig veel in het ziekenhuis en mijn vrouw werkt niet op de computer en wij doen ook online geen betalingen .

JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

Gewoon laten domiciliëren en factuur per e-mail voor (eventueel) nazicht en eigen archief? 

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?


@Fr11  schreef:

Als dat zo is zal er hier veel facturen niet betaald raken , ik lig veel in het ziekenhuis en mijn vrouw werkt niet op de computer en wij doen ook online geen betalingen .


Dan gaan jullie vaak met herinneringskosten te maken krijgen...

 

Ik begrijp jullie situatie wel, het is niet fijn om regelmatig in het ziekenhuis te verblijven, daar kiest u zelf natuurlijk niet voor.

Maar het is steeds de verantwoordelijkheid van de klant om de aanrekeningen tijdig te betalen.
Je kan buiten e-mail, ook nog je aanrekening krijgen via sms, of ze nakijken via Mijn Telenet of via de Telenet-app.

Misschien is een domiciliëring een oplossing voor jullie?

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

En in de telenet app kun je perfect uw verbruik en uw facturen volgen.

Ex-Netweter
 

Aanrekening op papier nog mogelijk in ONE?

De facturen van Telenet komen bij mij binnen via Doccle. Facturen per post heb ik al lang niet meer. 
Elektriciteit/water/verzekeringen/enz... alles digitaal hier.