42418
netweters
|
18801
gesprekken
|
20298
vragen
|
Ik krijg nu mijn factuur op papier per post , als ik overschakel naar One blijft dat zo doorlopen ?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: factuur
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je veranderd van dienst/product binnen Telenet ga je vanaf dat moment een digitale aanrekening ontvangen. Je betaling kan je nog altijd wel doen zonder domicilliering maar je aanrekening zal je dus per email ontvangen.
telenet mag zomaar niet zo maar eenzijdig veranderen, electronische factuur is nog altijd niet verplicht!!!!
https://rechtenkrant.be/leverancier-mag-niet-zomaar-overstappen-naar-elektronische-facturen/
https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/prijsbeleid/betalingen/weigering-domiciliering
dit mag nog eens duidelijk gemaakt worden : is basiswetgeving
a propos : het is als je verandert niet veranderd
Er is geen papieren versie meer mogelijk.
Alle klanten die een aanpassing laten doen, hoe klein ook, worden omgezet naar aanrekening via e-mail.
Slechts 1 uitzondering: klanten die geen internet bij Telenet hebben.
Telenet gaat er dus van uit dat iedereen die een internet-abo heeft, ook een e-mailadres heeft.
En dat klopt natuurlijk ook. Maak je geen gebruik van een hotmail-, gmail-, of welke e-maildienst dan ook, heb je nog altijd een xxx@telenet.be-adres.
@Padalby dit is de policy voor alle nieuwe klanten en klanten die van product veranderen (uitgezonderd klanten die enkel TV of vaste telefonie hebben, of een combinatie van deze twee).
Ik vermoed dat er ergens wel een clausule staat in de voorwaarden waarmee je akkoord gaat als je intekent voor een (nieuw) Telenet product. Dus het zal wel wettelijk ingedekt zijn.
@Padalby schreef:telenet mag zomaar niet zo maar eenzijdig veranderen, electronische factuur is nog altijd niet verplicht!!!!
https://rechtenkrant.be/leverancier-mag-niet-zomaar-overstappen-naar-elektronische-facturen/
Dit artikel is al van 2019.
Is het wettelijk werkelijk nog altijd zo?
Als je in onze buurlanden gaat kijken, is er bijna geen papieren versie meer.
Telenet is in België de eerste die dit nu verplicht heeft, maar andere diensten zoals elektriciteit, water, verzekeringen enzo zullen wellicht spoedig volgen.
@Padalby schreef:
a propos : het is als je verandert niet veranderd
Dit is niet echt gepast op een forum. Het is de boodschap die hier telt en niet de spelling.
Ik erger mij ook soms maar als je alle fouten hier moet gaan verbeteren dan houdt het nooit op.
Iedereen schrijft wel eens een fout. "Hij die vrij is van zonden werpe de eerste steen".
@RuZ schreef:
Er is geen papieren versie meer mogelijk.
Dat ze dan ook maar stoppen je brievenbus vol te proppen met hun reclame.
@RuZ schreef:
@Padalby schreef:telenet mag zomaar niet zo maar eenzijdig veranderen, electronische factuur is nog altijd niet verplicht!!!!
https://rechtenkrant.be/leverancier-mag-niet-zomaar-overstappen-naar-elektronische-facturen/
Dit artikel is al van 2019.
Is het wettelijk werkelijk nog altijd zo?
Als je in onze buurlanden gaat kijken, is er bijna geen papieren versie meer.Telenet is in België de eerste die dit nu verplicht heeft, maar andere diensten zoals elektriciteit, water, verzekeringen enzo zullen wellicht spoedig volgen.
Het bewuste artikel vermeldt het ook:
"Nu kan de leverancier je ook gewoon vooraf akkoord laten gaan met de elektronische facturen, bijvoorbeeld door hiervoor een specifieke clausule aan de overeenkomst toe te voegen. Voor lopende overeenkomsten is dat geen optie, maar bij de vernieuwing van een overeenkomst wel."
@Fr11Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen aan een papieren versie willen vasthouden. Druk het zo nodig af. Ik heb hier mappen vol staan met papieren facturen omdat ik ze 10 jaar moet bewaren. Geef mij maar de electronische versies. Neemt minder plaats in en ik kan ze ook 10 jaar bewaren.
Als dat zo is zal er hier veel facturen niet betaald raken , ik lig veel in het ziekenhuis en mijn vrouw werkt niet op de computer en wij doen ook online geen betalingen .
Gewoon laten domiciliëren en factuur per e-mail voor (eventueel) nazicht en eigen archief?
@Fr11 schreef:Als dat zo is zal er hier veel facturen niet betaald raken , ik lig veel in het ziekenhuis en mijn vrouw werkt niet op de computer en wij doen ook online geen betalingen .
Dan gaan jullie vaak met herinneringskosten te maken krijgen...
Ik begrijp jullie situatie wel, het is niet fijn om regelmatig in het ziekenhuis te verblijven, daar kiest u zelf natuurlijk niet voor.
Maar het is steeds de verantwoordelijkheid van de klant om de aanrekeningen tijdig te betalen.
Je kan buiten e-mail, ook nog je aanrekening krijgen via sms, of ze nakijken via Mijn Telenet of via de Telenet-app.
Misschien is een domiciliëring een oplossing voor jullie?
En in de telenet app kun je perfect uw verbruik en uw facturen volgen.
De facturen van Telenet komen bij mij binnen via Doccle. Facturen per post heb ik al lang niet meer.
Elektriciteit/water/verzekeringen/enz... alles digitaal hier.