Beantwoorden
LordCoeCoe
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

DIGI lanceert, wat is de reactie van Telenet?

IMG_2495.jpeg

IMG_2496.jpeg

Digi houdt momenteel een persconferentie waarbij ze prijzen tonen.

€0,6/GB dus €5 voor 15GB. Goedkoper dan alle hoofdoperatoren, maar het meest gekke is hun fiber internet prijzen.

€10 voor 500 Mbps DOWN en UP

€15 voor 1 Gbps DOWN en UP

€20 voor 10 Gbps DOWN en UP

Het lijkt me tijd voor Telenet om te reageren omdat ze momenteel 5x duurder zijn.

Het is tijd om ONE en internet essential te upgraden naar 1 Gbps en ONEup in de toekomst naar 2,5 Gbps of zelfs 10 Gbps.

Hun site is online!

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Digi lanceert, Telenet reageert (niet)

73 reacties
LordCoeCoe
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Ik denk dat de Proximus group aandelen niet meer belangrijk zijn voor hen. Dat daalt continu elke maand, week en dag.

Ze doen hun best om klanten te verliezen. Het kan goedkoper, maar ze zijn te gierig.

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Bij mij al zeker niet. Ik vraag mij af hoe ze hun hoogste categorie internet kunnen waarmaken. Gaan ze iedere klant aansluiten met zowel een inkomende als een uitgaande fiberconnectie. Want momenteel heeft fiber per draadje een capaciteit van max. 10 GB (of Up of Down en bij gelijktijdig streamen down en uploaden wordt dit gedeeld). Bovendien is fiber een gedeeld medium bij de klantaansluiting. Er worden max. 256 woningen aangesloten op een 10GB lijntje. Dus wordt het zoals bij Telenet op de piekuren een lagere download als die 256 woningen of een deel ervan allemaal gaan streamen). Trouwens wat ben je daarmee, tenzij je op uw eigen netwerk 10-tallen PC's hebt draaien tegelijk. 99% van de PC's hebben maar een netwerkkaart van 1 GB. 

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@igvfer  Je zou verschieten wat een verschil dat geeft een sneller internet bij pc gebruik, uploaden van bestanden naar een site gaat veel sneller, 

Zet maar eens een wordpress site over manueel ( ik weet het dat het ook automatisch kan met een script van de ene server naar de andere)

dat zijn soms meer of 10.000 bestandjes met alle designs en plug-ins erbij, en als je zo 4 sites moet doen ben je blij met die snellere internet snelheid. (Heb een 10G kaart in de pc sinds vorige week ook 😉 )

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Ik kan dat best geloven hoor. Je hebt 1500 Mbps uploadcapaciteit dat maakt uiteraard een hemelsbreed verschil met 40 Mbps. Dat is bijna maal Het verschil tussen te voet gaan en met een sportwagen aan 200km per uur. 40. Zeker als je al een netwerkkaart met meer dan 1000 Mbps hebt in uw PC. Ik zou al blij zijn met 5 keer zo snel als wat ik nu heb. Ik zal nog wel een tijd moeten wachten. Overal fiber aan het aanleggen maar op 1.5 km van mijn deur. Maar ik geniet van de rust hier. 😄

Ignace (igvfer) | Krak
Master-Magic
Professional Superweter

@igvfer  Ja raar dat een stad als Oudenaarde ook niet in de buitengebieden hun fiber aanlegt, hier bij mij is de stad waar ik woon en buitengebieden al heel groot gebied met Proximus fiber beschikbaar.

maar met de komende dagen zal je met het stille vuurwerk zeker rust hebben 😜

Master-Magic | Krak

igvfer
Professional Superweter

Alle deelgemeenten daar zijn ze bezig. De centra en de wijken maar niet de buitengebieden zoals bij ons. Een straat zoals de mijne is 2 km lang. Het eerste stuk van 1 km heeft maar 12 huizen telkens bijna 100 tot 150m uit elkaar. Het tweede stuk heeft nu ruim 50 huizen en er komen er 8 bij. Dan is er nog een straat die dwarst en 1 stuk van 1 km heeft amper een 10 tal huizen. Ik woon nu eenmaal in waardevol agrarisch gebied (mijn kant van de straat) de overkant is gewoon agrarisch. Ik denk dat dit een oppervlakte is van om en bij de 60 ha als het al geen 100 ha is, aaneengesloten landbouwgebied. Misschien zelfs meer.

Ignace (igvfer) | Krak
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Die Proximus fiber wordt in heel Belgie gelegd ook in Wallonie ook voor maar 2 huizen

Dat heeft de overheid geregeld om alle zaken toch thuis te kunnen doen zeker van de overheid diensten die je met computer kan regelen

Beetje zoals de gewone telefoon lijn van vroeger

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Master-Magic 

Heb je intussen je mobiel abo al kunnen overzetten naar DIGI? Zo ja, wat is je ervaring qua dekking, VoWiFi, VoLTE?

Edit: Blijkbaar niet op elk toetsel.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=66270

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Master-Magic
Professional Superweter

@sb Momenteel nog aan het wachten op de simkaart, heb al een mail ontvangen van digi dat er vertraging zit op het versturen van de simkaart door het grote succes van aanvragen, denk tegen dinsdag de sim te hebben want andere dat ook op dezelfde dag als ik de aanvraag deden hebben hem al, ben dus in blijde verwachting op de sim en de opties dat ze aanbieden,

van zodra ik hem heb laat ik het weten.

Het handige is als je uw sim hebt dat je naar een nr moet bellen waarmee je uw sim activeert op het digi netwerk (voorlopig Proximus).

Master-Magic | Krak

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@luc55  schreef:

Die Proximus fiber wordt in heel Belgie gelegd ook in Wallonie ook voor maar 2 huizen

Dat heeft de overheid geregeld om alle zaken toch thuis te kunnen doen zeker van de overheid diensten die je met computer kan regelen

Beetje zoals de gewone telefoon lijn van vroeger

bron van deze bewering?

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!
luc55
Freshman Meesterweter

Zal later zijn volgende week is vakantie en de b post zal maar 1 keer de brieven doen als lukt

Zal maandag zijn of vrijdag of in 2025  de pakje hebben voorrang

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241218_96348838

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 pakje of geen pakje, het zat er vandaag in, dus zoals ik voorspelde 😉 

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter

Toch op maandag en hoe zit het op 4g valt nog goed mee

Op werk een aantal testen gedaan viel nog goed mee de verbinding

En als je geluk hebt en je bent in een 5g zone laat daar ook iets van weten

Master-Magic
Professional Superweter

@sb na 2 a 3 werkdagen ben ik overgezet volledig, de digi sim is actief, 

IMG_8506.jpeg

zoals je ziet, een Speedtest op LTE (4G) 302/30,3 snelheid.

best wel tevreden, met de mobile Vikings E-Sim had ik tragere snelheid op 5G op dezelfde plaats met hetzelfde toestel.

Master-Magic | Krak