24748
netweters
|
152282
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ziggo verhoogt vanaf 3 maart de downloadsnelheid van enkele internetabonnementen.
Zo wordt de maximumsnelheid van het duurste pakket verhoogd tot 1,1Gbit/s, waarmee het voor het eerst is dat consumenten bij Ziggo meer dan 1Gbit/s kunnen halen.
Voor mij mag de upload verhogen. Ik ben al tevreden met mijn huidige download van +- 960 Mbps. Een upload van nu 38 Mbps mag voor mij zeker maal 3. Liefst nog iets meer.
Telenet is zijn nodes aan het opwaarderen tot 1000Mhz, er komt een aanpassing voor het internet, wanneer is nog de vraag, de laatste info dat iemand daarover poste zou tegen de zomer zijn, maar dat kan ook info zijn om de klant te behouden, de info over de kabel aanpassingen zijn alvast bevestigd al online door klanten dat hun kabel testen en nieuwe freq voor internet zien bijkomen.
@Master-Magic schreef:Telenet is zijn nodes aan het opwaarderen tot 1000Mhz ...
Het frequentiespectrum voor download werd inderdaad recent uitgebreid:
Dan wordt de totale download (gedeelde) bandbreedte ca 4.7 Gbps?
Telenet heeft dan ook de ruimte om hun download nog iets te verhogen (hoewel nog altijd met een heel grote graad van "overboeking"). Maar wat is het verschil tussen 1Gbps en 1.1 Gbps? Pure marketing om te kunnen zeggen dat ze > 1 Gbps aanbieden?
PS. Alleen de recente 360 modem met zijn 2.5 Giga poort kan snelheden aan > 1Gbps.
@igvfer schreef:Voor mij mag de upload verhogen. Ik ben al tevreden met mijn huidige download van +- 960 Mbps. Een upload van nu 38 Mbps mag voor mij zeker maal 3. Liefst nog iets meer.
Dat zit er in de eerste jaren niet aan te komen. Ik zie geen enkele wijziging in het upload spectrum 🤔
Een echte doorbraak komt er pas bij een Docsis 3.1 download/upload split naar 204 MHz, maar daar zijn er voor zover ik weet nog geen concrete plannen gepubliceerd ...
Telenet kan dus "gemakkelijk" de upload verhogen naar 100+ Mbps ... maar dan moet je er een grote overboekingsfactor bij nemen (en accepteren dat dit gedeeld is, en dus niet gehaald wordt bij grote drukte).
Voor mij geen probleem dat het gedeeld is of wordt. Dat is nu tenslotte ook zo. Zelfs glasvezel is een gedeeld medium maar door de grotere capaciteit merk je daar nu niet zoveel van. Met bovendien nog heel weinig glasvezel gebruikers ten opzichte van het totaal aantal internetgebruikers. Je moet al in een zakelijke omgeving of tussen veel studenten zitten om daar iets van te merken. Studenten zijn meestal grote streamers, die constant data binnenhalen.
bedankt Luc
Hey allemaal,
Moest Telenet de download verhogen en de upload ook zou fantastisch zijn,
Ik ben een zeer hoge gebruiker +- 2 TB download op een maand
Nu ook de fiberklaar plat ligt en DIGI ook een schandaal heeft
En Telenet terug de snelste kan zijn als we verhoging krijgen.
Ik blijf zowiezo bij Telenet
Het enige dat mij stoort is dat ik enkel kan bellen via wifi met gsm in Bredene
Ik woon in grijze zone ( geen of weinig dekking ) maar voor internet algemeen blijf ik bij Telenet
Ik heb Orange ook eens geprobeerd maar na een jaar ging ik terug naar Telenet
Ik mag dan wel 210 euro per maand betalen maar dat is bijzaak