Beantwoorden
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Ziggo verhoogt de downloadsnelheid! Volgt Telenet?

Ziggo verhoogt vanaf 3 maart de downloadsnelheid van enkele internetabonnementen.

Zo wordt de maximumsnelheid van het duurste pakket verhoogd tot 1,1Gbit/s, waarmee het voor het eerst is dat consumenten bij Ziggo meer dan 1Gbit/s kunnen halen.

https://tweakers.net/nieuws/232212/ziggo-verhoogt-vanaf-3-maart-snelheid-van-internetabos-max-wordt-...

11 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Santa Dat zou inderdaad ook interessant zijn voor Telenet, vooral als het gaat om de uploadsnelheid, daar zal het verschil duidelijk merkbaar zijn.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Voor mij mag de upload verhogen. Ik ben al tevreden met mijn huidige download van +- 960 Mbps. Een upload van nu 38 Mbps mag voor mij zeker maal 3. Liefst nog iets meer.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Mijn download is (theoretisch) 100 Mbps, maar ik zou ook al blij zijn als die upload wat omhoog zou gaan.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet is zijn nodes aan het opwaarderen tot 1000Mhz, er komt een aanpassing voor het internet, wanneer is nog de vraag, de laatste info dat iemand daarover poste zou tegen de zomer zijn, maar dat kan ook info zijn om de klant te behouden, de info over de kabel aanpassingen zijn alvast bevestigd al online door klanten dat hun kabel testen en nieuwe freq voor internet zien bijkomen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Master-Magic  schreef:

Telenet is zijn nodes aan het opwaarderen tot 1000Mhz ...

Het frequentiespectrum voor download werd inderdaad recent uitgebreid:

• er zijn 2 Docsis 3.0 kanalen weggevallen (666 en 674 MHz).
  • het Docsis 3.1 OFDM kanaal "99" werd uitgebreid (666-852 MHz).
  • het Docsis 3.1 OFDM kanaal "98" (863-925 MHz) wordt wellicht nog uitgebreid naar 1000 MHz?

Dan wordt de totale download (gedeelde) bandbreedte ca 4.7 Gbps

Telenet heeft dan ook de ruimte om hun download nog iets te verhogen (hoewel nog altijd met een heel grote graad van "overboeking"). Maar wat is het verschil tussen 1Gbps en 1.1 Gbps? Pure marketing om te kunnen zeggen dat ze > 1 Gbps aanbieden?

PS. Alleen de recente 360 modem met zijn 2.5 Giga poort kan snelheden aan > 1Gbps.

@igvfer  schreef:

Voor mij mag de upload verhogen. Ik ben al tevreden met mijn huidige download van +- 960 Mbps. Een upload van nu 38 Mbps mag voor mij zeker maal 3. Liefst nog iets meer.

Dat zit er in de eerste jaren niet aan te komen. Ik zie geen enkele wijziging in het upload spectrum 🤔

• de huidige uploadspectrum (5-65 Mhz) is goed voor een totale (gedeelde) upload van ca 210 Mbps
  • een eerste stap in de goede richting wordt een verhoging van het uploadspectrum naar 85 Mhz, dan krijg je een totale (gedeelde) upload van ca 450 Mbps?

Een echte doorbraak komt er pas bij een Docsis 3.1 download/upload split naar 204 MHz,  maar daar zijn er voor zover ik weet nog geen concrete plannen gepubliceerd ...

Telenet kan dus "gemakkelijk" de upload verhogen naar 100+ Mbps ... maar dan moet je er een grote overboekingsfactor bij nemen (en accepteren dat dit gedeeld is, en dus niet gehaald wordt bij grote drukte).

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Voor mij geen probleem dat het gedeeld is of wordt. Dat is nu tenslotte ook zo. Zelfs glasvezel is een gedeeld medium maar door de grotere capaciteit merk je daar nu niet zoveel van. Met bovendien nog heel weinig glasvezel gebruikers ten opzichte van het totaal aantal internetgebruikers. Je moet al in een zakelijke omgeving of tussen veel studenten zitten om daar iets van te merken. Studenten zijn meestal grote streamers, die constant data binnenhalen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

flip1953 vrienden die base en hey hebben merken wel een verschil vanaf maandag 17 feb

weet je wanneer deze veranderingen zijn gebeurd dat je meld ,

bedankt Luc

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 dit is al 3 weken geleden gezien op de kabel 😉 

Master-Magic | Krak

Fube
Freshman Beetjesweter
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Hey allemaal,

Moest Telenet de download verhogen en de upload ook zou fantastisch zijn,
Ik ben een zeer hoge gebruiker +- 2 TB download op een maand 
Nu ook de fiberklaar plat ligt en DIGI ook een schandaal heeft 
En Telenet terug de snelste kan zijn als we verhoging krijgen.

Master-Magic
Professional Superweter

@Fube Verwacht daar niet teveel van, 

en er zijn nog meer opties dan enkel fiberklaar met goedkopere opties en sneller internet.

Master-Magic | Krak

Fube
Freshman Beetjesweter
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Ik blijf zowiezo bij Telenet
Het enige dat mij stoort is dat ik enkel kan bellen via wifi met gsm in Bredene
Ik woon in grijze zone ( geen of weinig dekking ) maar voor internet algemeen blijf ik bij Telenet
Ik heb Orange ook eens geprobeerd maar na een jaar ging ik terug naar Telenet
Ik mag dan wel 210 euro per maand betalen maar dat is bijzaak