Beantwoorden
Dekwoje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Goed gevonden! It's your fifth party!

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

Beste allemaal,

Ik had graag jullie advies gevraagd over de aanschaf van een volledig nieuw systeem... (ecosysteem) na 8 jaar gebruik van alles van Apple. Het is een beetje een luxeprobleem, maar ik ga toch de vraag stellen.

Ik ben 8 jaar geleden overgestapt naar Apple... met alles. Ik bezit momenteel volgende "hardware" die allemaal vlekkeloos met elkaar samenwerken;

* iMac 27' alles erop en eraan (dagelijks gebruik, geen zware toepassingen, was een beetje overkill toen)
* iPad mini 4 (dagelijks gebruik)
* iPhone XS
* Apple TV 4K
* Apple Watch 6
* AirPods Pro

Nogmaals, dat werkt allemaal als een trein....

Maar na 8 jaar tokkelen op de iMac (en alles van Apple) en met de komst van Big Sure (hetgeen deze laten 2012 niet gaat ondersteunen) ga ik dus mijn iMac verkopen. En... waarom eens niet terug veranderen en wie weet na 8 jaar .... enz..

Maar, zijn er nog mensen die met dit luxeprobleem zitten? Ik zou dus alles verkopen... en overstappen naar;

* PC op bureau (all in one HP?)
* tablet Samsung
* S20 samsung + deftige oortjes
* Galaxy samsung horloge
* Apple TV behouden? Of andere mediaspeler aan TV?

Ik heb een budget van 2500euro... (+ verkoop huidig materiaal)

Heel veel dank voor het advies!!

OF zeggen jullie; blijven bij Apple.

Op het werk werken we met windows, hetgeen ook prima werkt.

Groeten!

Dekwoje

Tags (3)
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

@Dekwoje  ik gebruik de twee naast elkaar. Dat wil zeggen een macbook , ipad , apple watch , iphone , macmini , Apple tv en ipad. Daarnaast gebruik ik een windows pc om bepaalde zaken te kunnen doen wat op Apple onmogelijk is en denk hierbij aan downloaden van films en dergelijke. 

Apple werkt beter dan Windows maar dat is iets wat ik persoonlijk ervaar want als ik bekijk met foto's en dergelijke alles staat in de cloud ook apps en dergelijk alles is zo goed op elkaar ingespeeld de toestellen onderling. Als ik nog zou kunnen dan kocht ik een Imac om naast de Windows pc te zetten. 

 

Maar het is jij die de keus maakt en het is je eigen budget. Als je eenmaal in dat ecosysteem zit is het moeilijk wennen aan de andere systemen. Heb een Android toestel voor mijn tweede nummer maar heb liever toch Apple. 

 

Als ik jou een advies moet geven blijf bij Apple je hebt er alles van , je zit in dat ecosysteem en je accounts zijn er en voor die € 2500 een nieuwe Imac kan toch wel denk ik.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

@Dekwoje  Never change a winning team.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

Ik zit nu ook al jaren in het Apple systeem, en overweeg ook soms om er (deels) uit te stappen. MAAR...het werkt gewoon té goed, dus waarom zou ik veranderen? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

@Dekwoje @Moest je van plan zijn van over te stappen, heb hier nog een Galaxy Watch 3 liggen voor een klein prijsje 🙂 

Maar ernstig (dat van die Watch is ernstig hoor), ik ben in de loop der jaren al een paar x volledig overgestapt (pc-tablet-smartphone-watch-oortjes).  -Samsung-  - Samsung - enz... Momenteel zit ik volledig terug bij  , en die switch doe ik soms om verschillende redenen. Dichte familie gebruikt  , dus imessage en Facetime moet via  gebeuren. Als ik overschakel naar Samsung moet ik dus verschillende personen verwittigen dat het vanaf nu via Whatsapp gaat moeten gebeuren. Persoonlijk vind ik de smartphones van Samsung een stuk mooier dan de iPhones. Dus als er een nieuwe Galaxy uitkomt begint het te kriebelen. 
Maar, en dit is soms de voornaamste reden dat ik uiteindelijk altijd terug bij  terechtkom, het werkt gewoon.

Mvg,

Yves

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

Vanavond trouwens Apple Event 😉 voor de geïnteresseerde; 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

@Dekwoje   Eigenlijk is het zo dat als je een deftige laptop of PC wil je wat geld moet uitgeven. Of het nu Windows of Apple is. Bij windows heb je het voordeel dat er veel meer beschikbaar is qua hardware in alle prijsklassen en ook qua software, ook in alle prijsklassen. Gaande van low budget tot ..... Maar de grote software producenten maken wel meestal toepassingen/versies die op beide draaien. En alles is gewoonte. Maar in wezen doet het hetzelfde. Mijn dochter heeft een Mac en dat is ietsje meer zoeken voor sommige dingen omdat ik het niet gewoon ben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

@Dekwoje @En die  tv zou ik behouden. Ik heb momenteel de 4K en sedert de laatste update van Yugo werkt dit ook zoals het moet werken. Net zoals Netflix-Amazon Prime- Disney+- Streamz en je eigen Bibliotheek met al dan niet gekochte films, je muziek en je foto’s. Er zijn alternatieven bij Android, maar zonder tegen iemand zijn schenen te willen schoppen... er is geen vergelijk met het gemak van een  tv .

mvg,

Yves

Dekwoje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Goed gevonden! It's your fifth party!

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

Sabnzb + pureusenet = film! 😁

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?


@Dekwoje  schreef:

* PC op bureau (all in one HP?)
* tablet Samsung
* S20 samsung + deftige oortjes
* Galaxy samsung horloge
* Apple TV behouden? Of andere mediaspeler aan TV?


  • Ik vind persoonlijk iMac de zaligste computer om op te werken. Ongelooflijk mooi scherm, mooie software die goed samenwerkt met iOS (sms, bellen, HandOff, iCloud, ...), Office is tegenwoordig ook exact hetzelfde als op Windows, ... 
  • iPad blijft dé tablet koning, ook voor Android gebruikers (lees ik overal) 
  • GSM kan je wisselen, maar dan moet je ook al je Apple Watch & ook ineens (best) AirPods wegdoen, dus aan deze keuze hangt veel (geld) vanaf. Is het echt de moeite? Persoonlijk vind ik het grootste voordeel van iPhone de native apps, 3rd party apps die véél beter zijn op iOS, ecosysteem & veel en lange tijd updates. 
  • Apple TV kan je eventueel vervangen met de goedkopere nieuwe Google Chromecast (€70). Maar wat kan die wat je Apple TV niet kan? 

 

Op zich kan je altijd alles veranderen, maar wat me hier altijd tegen houdt is willen veranderen gewoon om te veranderen (het gras is altijd groener aan de overkant, weet je wel 😉). Lijkt me een zeer dure en relatief nutteloze operatie om alles te beginnen veranderen als het gewoon perfect werkt. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

@Dekwoje 

Wij hebben hier niets van Apple. 2 Windows 10 PC's en 1 laptop. 2 android smartphones en 1 tablet.

Maar als je zo content bent van Apple dan zou ik niet veranderen.

Je gaat anders nog veel vloeken voor alles terug loopt zoals je Apple toestellen.

Als ik nog maar een nieuwe PC of smartphone of TV aankoop dan ben ik al helemaal gestresst!

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

@Dekwoje ik zou zeggen, waarom overgaan naar Android als je al alles hebt van apple, 

de nieuwe mac toestellen met de M1 chip zien er interessant uit en blijven dan met de rest verder werken.

en dan kan je weer enkele jaren verder met update's van de macOS 😉 

ik zou niet twijfelen.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ecosysteem Apple of gaan naar Windows + Android?

Leuke thread hier! 😉 

 

Als ik even vanuit mijn persoonlijke ervaring spreek zou ik niet afstappen van je Apple ecosysteem. Heb zelf een iPad Pro, iPhone Xs, Macbook Pro en ben weldra van plan een Apple Watch aan te kopen. Het werkt zo goed samen onderling, waardoor de algemene ervaring bijna naadloos verloopt. Heb ooit ook enkele Android smartphones gehad en gebruik een Windows 10 besturingssysteem op mijn werklaptop. Daar had ik an sich ook geen problemen mee, maar het was allemaal wat meer gescheiden. Al heb je daar tegenwoordig ook voldoende tools voor om dit te overbruggen.

 

Het is maar wat je gewoon bent om te gebruiken. Maar als je dan toch al helemaal in het ecosysteem van Apple ingebouwd zit en ermee gekend bent, zou ikzelf ook niet veranderen. 

 

Succes met je beslissing! 😁


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.