|
25.793
netweters
|
159.969
antwoorden
|
|
21.547
vragen
|
Spijtig genoeg hebben we een betaling gemist, dat is niet onze gewoonte.
We hebben een herinnering gekregen en deze dan ook betaald.
Op de herinnering stond dat deze eerste herinnering bij de volgende factuur aangerekend zou worden.
Wettelijk mag het niet en volgens jullie eigen uitleg (op jullie site gevonden) wordt dit pas aangerekend bij de tweede herinnering.
Hoe kan het nu dat deze toch aangerekend wordt?
Deze site is in eerste instantie bedoeld voor en door klanten. Telenet geeft hier geen officiële ondersteuning, dus hiervoor neem je beter contact op met Telenet zelf. Als ik me niet vergis, dan geeft het keuzemenu van 015 666 666 je de optie om specifiek vragen over de factuur te stellen. Mogelijk wordt het alsnog aangerekend en daarna terug in mindering gebracht op je volgende factuur.
@Syl schreef:volgens jullie eigen uitleg (op jullie site gevonden)
De Netweters is een klantenforum, als je deze vraag aan Telenet wil stellen zal je je moeten wenden tot de klantendienst.
Telefonisch via 015 66 66 66 of online via Chat (aangezien het een feestdag is vermoed ik dat beide diensten vandaag niet bereikbaar zijn)
Misschien heb je hier voorlopig iets meer aan.
Je zal best toch een domiciliëring moeten openen
Er gaan veel fraude e-mail de ronde of het echt is of niet dat kan je controleren in mijn Telenet
Dat blijft de plaats om te controleren
Voor de betalingen neem je contact met Telenet zij hebben meer info wat te laat en niet op tijd betaald wordt staat in hun computer
@Syl schreef:Spijtig genoeg hebben we een betaling gemist, dat is niet onze gewoonte.
We hebben een herinnering gekregen en deze dan ook betaald.
Op de herinnering stond dat deze eerste herinnering bij de volgende factuur aangerekend zou worden.
Hoe kan het nu dat deze toch aangerekend wordt?
Deze is nog niet aangerekend dus.
Waarom zo'n heisa rond maken, wacht gewoon de volgende aanrekening af, en kijk dan of er iets aangerekend wordt.
Dàn kan je nog altijd reklameren, maar nu reklameer je al op iets dat nog niet eens aangerekend is, en waarschijnlijk ook nooit aangerekend zal worden (gezien je intussen betaald hebt) 🤔
Geen wonder dat de Helpdesks altijd overbezet zijn, als ze zich al moeten bezighouden met fouten die misschien in de toekomst nog moeten gebeuren. 😫
Wat een onzin alweer. Alsof de zorgen van de OP de helpdesk gaan overbelasten. Waarom zou hij niet proactief reageren op een bericht dat stelt dat deze herinnering hem - ten onrechte - aangerekend zal worden op de volgende factuur? Jij laat dat misschien passief over je heen gaan, maar daarom hoeft de OP dat niet te doen.
Bel gewoon even naar 015 666 666. Dan heb je duidelijkheid en mogelijk wordt zelfs voorkomen dat je die herinnering moet betalen. Beter voorkomen dan genezen.
Ik kom hier niet vaak en dacht dat Telenet zelf toch hier zou reageren. Maar als dat niet zo is, is het een vergissing van mij.
Phishing is het niet, dat is zeker. De afrekeningen komen bij mijn ouders nog per 'papieren' post en de afrekeningen (de getalletjes) kloppen.
Ik ben inderdaad niet zo duidelijk geweest.
De voorlaatste factuur werd net te laat opgemerkt en dus niet tijdig betaald. Voor deze kwam er een 'herinnering' waarop stond dat de KOSTEN voor DEZE herinnering op de volgende factuur zouden staan. Op zich heel gek, want men mag wettelijk geen kosten aanrekenen voor een eerste herinnering.
En dat staat ook ergens op hun site dat ze voor een eerste herinnering niets aanrekenen.
Daarna volgt die 'VOLGENDE' factuur, dus de laatste factuur, van december 2025. Daarop staat inderdaad een kost van 10€ voor herinneringskosten van de vorige factuur.
Ik zal morgen wel eens bellen.