Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Heb net gelezen dat Proximus vanaf 1 november zijn fair use policy omhoog zet naar 3TB per maand. dat wil zeggen dat de internetsnelheid pas na 3TB wordt verlaagd. Gaat dit hier ook van toepassing zijn bij Telenet? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
42 reacties
DakotaSpirit
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

het hangt er ook van af waar je woont hier bij ons in de straat en zitten dicht op de hoofdbaan werkt proximus beter dan telenet, waar wij vroeger woonde dan huurde we nog daar werkte telenet heel goed, maar dat is nu omgekeerd, wij haden 1st telenet maar heden we problemen mee ook de straat heeft 2 jaar geduurd maar is nu beter denk hoor van de mensen geen geklaag meer.

en het voordeel bij proximus is netflix in toestel 4k youtube 4k daarom zijn we blij met proximus nu die 3TB er is met die gamers in huis die vroeger klaagde over telenet dat er ups en downs waren, die hebben wij niet met proximus en ons gezin bestaat uit 8 persoonen 2 vol 6 kids dat heb ik bij telenet ook is voorgesteld 3TB maar dan moest ik een bedrijfs abo nemen en met de games van deze tijd 150 gb is niets voor een games als ze hier met 6 die game downloaden dan zit je snel aan de 750 wij hebben veel op low gestaan. en proximus had daar een oplossing voor met 150 gb bijzetten gratis.

maar het is inderdaad van gezin tot gezin wat heb je nodig, bij ons is het netflix gaming internet andere packs van proximus gebruiken we niet wel 2de decorder en 36 uur terug is voor ons voldoene we nemen alles op en kijken nadien dat kon bij telenet maar toen 2 max op zelfde moment bij proximus is daar geen limiet op. dat zijn de redenen dat we bij proximus gegaan zijn.

en er kan wel is een stooring zijn maar dat hadden we bij telenet ook

Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Ik vind het toch nogal wat: elke maand op het einde van de cyclus worden wij op smallband gezet. Dat is nu al maanden zo. En dat enkel omdat Telenet Netflix niet op hun box krijgt zoals ze dat in de rest van de wereld wel kunnen met hun moederfirma Liberty Global. Maar nee, in Vlaanderen kan dat niet. En dan nog iets: Telenet heeft een paar jaar geleden zijn klanten ook nog op een minderwaardig netwerk gezet. (Ex-Mobistar naar Base) Hierdoor is de kwaliteit van hun mobiel netwerk in Wijgmaal zo slecht dat je op sommige plaatsen zelfs niet kan bellen of gebeld worden. Dan heb ik het niet eens over data.
Dus Telenet: Waarom moeten uw klanten uw problemen voor u oplossen? Zorg gewoon voor een goed netwerk en Netflix op uw boxen. We betalen er immers genoeg voor.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Telenet beschermt hun eigen play-play more- play sports.

Mocht Netflix niet bestaan,dan hadden ze hun750GB in de piek al lang verhoogd.

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

@robatoras Ben ik helemaal met eens maar door deze houding heeft Proximus nu op dat gebied een streepje voor door de downloadlimiet van 750 GB gewijzigd te hebben naar 3TB.

 

Als Telenet de 750GB gebruikt om zijn eigen diensten te beschermen dan zal dit niet houdbaar blijven. De laatste jaren was er enkel maar sprake van Netflix. Maar nu staan we aan de vooravond van de "streaming wars" met diensten als AppleTV+, Disney+ en wss nog andere ook.

 

Onderzoek wijst uit dat mensen zich zullen abonneren op 1-3 diensten. Daarnaast wijzigt het gaming-landschap ook naar "streaming" met diensten als Google Stadia, Nvidia Geforce Now, etc. 

 

Indien Telenet blijft vasthouden aan zijn 750GB limiet zal dit zeker een aantal klanten laten overschakelen naar Proximus. Maar dat is nu eenmaal hoe beide bedrijven concurrentie voeren... en men houdt toch sowiso rekening in analyse met een percentage "switchers" maar dat werkt aan beide kanten...

 

Zoals eerder aangehaald ben ik ook niet echt blij met de 750GB limiet. Akkoord dat die er is maar het is zo dat deze niet in verhouding staat als je een GigaBoost abonnement heb. Als Play More de reden is waar het schoentje knelt dan zou je eventueel kunnen verwachten dat je indien je een Play Sport en/of Play More abonnement hebt de telemeter omhoog getrokken wordt maar dat is ook niet het geval.

 

We kunnen er maar blijven over praten op dit forum maar het is uiteindelijk aan de dames en heren aan de Telenet vergadertafel die de knoop kunnen doorhakken. Op basis wat ik de afgelopen weken op het forum gelezen heb, denk ik niet dat dit op korte termijn zal wijzigen... Maar je weet maar nooit 😉

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Telenet heeft een zeer goed zicht wat haar klanten doen. Met de TV-Box nog meer en beter dan met de Digicorder. Telenet weet eveneens zeer goed van waar haar klanten streamen. X percent van de klanten kijkt naar Netflix, Y percent van de klanten kijkt veel naar Disney, ... Op basis van die meta gegevens kan Telenet perfect plannen wat nodig is. Ze weet zeet goed dat er altijd een zeker percentage ontevreden is. Van deze ontevreden klanten weet ze welk deel terecht ontevreden is en welk deel altijd ontevreden zal blijven met daar tussen nog een grijze massa.

 

Over twee dagen zal de wereld niet vergaan. We zullen nog altijd dvb-c en internet hebben.  Zoals elke dag moeten we ook over twee dagen keuzes maken. Deze keuzes maken we op basis van verschillende elementen. Keuzes maken zonder rekening te willen houden met bestaande beperkingen is masochistisch gedrag en de kortste weg naar zich ongelukkig te voelen.

Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Eigenlijk moet je enkel voor snel internet bij Telenet zijn. De rest van hun producten zijn minderwaardig. (En duurder)

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Voor zover ik er nu zicht op heb, denk ik dat je het meeste er uit kan halen door in de daluren content te downloaden zoals afleveringen van AppleTV+ of NetFlix en deze dan van tablet ed te streame. Gezien dit dan verbinding tablet <-> tv is heb je geen probleem met de telemeter in de "spitsuren".

 

Of zie ik dat verkeerd?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?


@Bart69  schreef:

Eigenlijk moet je enkel voor snel internet bij Telenet zijn. De rest van hun producten zijn minderwaardig. (En duurder)


Zou ik zo niet durven zeggen. Telenet probeert nog iets te doen voor zijn Vlaams publiek. Internationaal is wel leuk en de jeugd vindt dat tof maar ziet enkel nog Amerikaanse junk food. Dat er zoiets als Vlaams, Franse, Zweedse en nog andere kwaliteit bestaat zien ze niet.Maar ja het verstand en de kennis komt meestal maar met de jaren. Het is een beetje zoals klassieke muziek, dat begin je ook maar te waarderen eens je boven de 40 bent (meestal). Proximus kiest voor het internationale Netflix maar vergeet iets te doen voor zijn Vlaamse (waar Telenet deze keuze wel maakt) en Waalse klanten ( die Telenet weinig of niet heeft). En het is nu eenmaal zo in de commerciële wereld dat je uw eigen moet onderscheiden van de rest. Wat proximus niet heeft op internetgebied moeten ze compenseren op een ander gebied, waar de kleinere spelers zich dan moeten proberen te onderscheiden op prijsgebied. En zo is er voor elk wat wils. Als je de keuze hebt natuurlijk want door mijn ligging kan ik enkel kiezen tussen Telenet en Orange en is voor mij Telenet tot nu toe de beste keuze. En om veel Netflix te kijken heb ik geen tijd. Buiten wat instructiefilmpjes op YouTube heb ik niet al te veel download.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

3TB bij proximus wil niets zeggen,als je 2HDtv hebt draaien in de piek uren,valt er niet veel snelheid meer over om grote bestanden te downloaden,Dan praat ik nog niet over K4,Mbps vreter.

De eerste proximus  edpnet  scarlet klant moet ik nog zien die 96Mbps haalt over hun koper lijntje.

Tussen 10 en 12 uur voormiddag haal ik vlot 1600GB onbeperkt aan back-ups binnen.

750GB in de piek,is voor mij voldoende,kom er nooit aan.Meer mag altijd voor de medemensen.

 

 

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Verbeter zelf even mijn post met het idee om Netflix afleveringen tijdens de daluren te downloaden. Wanneer ik enkele post lees, heeft 

 

1) Netflix de mogelijkheid om via Airplay te streamen eerder dit jaar verwijderd.

2) Kan downloaded content enkel op het "download" toestel bekeken worden, streamen met bv een chromecast lukt niet met de gedownloade aflevering(en)

AllanBEL
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Wil hier niet speciaal een nieuw topic voor aanmaken, waarschijnlijk is deze vraag al ergens gesteld maar ik vind ze niet direct.

Ik weet dat de FUP op 750 GB staat, en dat enkel de data tijdens de piekuren telt.

Nu heb ik deze maand nogal veel Netflix in 4K gekeken en veel data er doorgesluisd. Mijn verbruik staat momenteel op 773 GB (met nog 11 dagen tot een nieuwe periode)...maar de data in de piekuren staat "maar"op net iets boven de 500 GB. En toch staat de meter in het rood en krijg ik de melding dat "Je snelheid wordt binnenkort beperkt door hoog verbruik".
Ik dacht dat ik nog een kleine 250 GB mocht verbruiken tijdens de piekuren omdat de 750GB uitsluitend over piekuren verbruik gaat ? Indien dit zo is, waarom krijg ik dan dat onheilspellend bericht van Telenet dat de fun bijna gedaan is voor een tijdje ?

 

 
 
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Rustig blijven doordoen en u er niks van aantrekken 😉

Je kan effectief tot 750 tijdens piek.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

En eens 750GB in de piek val je metteen naar 10/1Mbps tot einde aanrekening

Heb test gedaan laatst.