Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Heb net gelezen dat Proximus vanaf 1 november zijn fair use policy omhoog zet naar 3TB per maand. dat wil zeggen dat de internetsnelheid pas na 3TB wordt verlaagd. Gaat dit hier ook van toepassing zijn bij Telenet? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
42 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Dat lijkt me duidelijk een reactie op de 1 Gbps van Telenet. Het zou leuk zijn mocht Telenet dit aanzien als een reden om de limieten ook omhoog te trekken. (Een mens mag toch hopen, niet?)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DKLeuven
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Dat of een optie om het eenmalig/steeds te verhogen. Smart UHD tv met netflix/apple tv/(disney binnenkort) in combinatie met een groter gezin jaagt de boel snel naar 1-2 Tb, die apps hebben ook geen download optie naar daluren...

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

De grootste concuren van Telenet is Netflix (volume vreter).

Ze hebben liever dat je hun play - play more bekijkt.

Dus weet je direct waarom ze die 750GB in de piek niet verhogen

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Dat is een veronderstelling die imho niet correct is.

Telenet is niet zo naïef om te denken dat mensen Netflix gaan laten omwille van die FUP.
Het effect zou bovendien averechts kunnen zijn: Netflix kijkers die omwille van de FUP naar Proximus verhuizen.
Bovendien is er ook Amazon Prime en binnenkort ook Disney en Apple TV+ (voor 5 euro!).

Die 750 wordt onhoudbaar.

 

Mijn verwachting is dat Telenet gaat volgen.  Is ook al een paar keer gebeurd in omgekeerde richting. Niks mis mee, de concurrentie doet zijn werk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Die 750GB is voldoende voor de meerderheid

In Mechelen zijn ze niet dom,die zien alle verbruik van hun klanten.

Je kan altijd upgraden naar business onbeperkt.

That's business zal John Porter zeggen.

Of overstappen naar proximus en co.Oef wat zijn die traag😞

Nogmaals Telenet bied play-play more en play sports aan.

Ze laten zich niet verdrukken door Netflix,of wat dacht je.

 

Ik had vorige aanrekening 2784GB (veel back-ups)verbruik waarvan 305GB in de piek.

 

Vroeger liepen DU meter en Telenet meter gelijk

Nu is het precies dat de Telemeter minder aangeeft dan DU meter

Kan dit iemand bevestigen🙄

 

 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

@robatoras 

 

Als ik mij goed herinner rekende de telemeter ooit in de daluren maar de helft aan. Misschien iets van blijven hangen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Dat zou wel eens kunnen.

Omdat de meter ook onbeperkt in de dal uren apart meerekent 

DakotaSpirit
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Nee blijft extra volume bijzetten staat in mijn instellingen. Wij zitten bij proximus al 2 jaar en blijven. Waarom Netflix in decorder 4k youtube 4K  kijken en ik bedoel echt 4K kijken. Glasvezel is bijna in onze straat en telenet is dat niet echte glasvezel maar een soort van. En een gsm kopen bij proximus zonder bank contract 9 euro betalen en nokia android one 2.2 voor standaard abbo per maand naargelang de versie van nokia is het 5 of 10 of 20 euro extra per maand, ook IOS toestellen aan klantenprijs met abbo. Ik heb veel te lang bij telenet gebleven nu heb ik wat ik verwacht van een provider zoals proximus. Bij proximus heb ik dat veel aan de bel gebracht verhoog u Limiet van 750gb naar 3TB maar luisterde niet en proximus kan ik bij zetten ook al heb ik nu 3TB kan nog altijd bij zetten, maar met 3 tb komen we er wel bij telenet moet je een bedrijfs internet hebben maar telenet vergeet wel dat als je een groot gezin hebt van 8 persoonen 2 vol. 6 kids en ras echte belg, dat de internet te klein is zeker met 2 kids die op karel de grote zitten voor programmeren dat je full op internet zit + netflix 4K en youtube 4K is de verhoging wel nodig.

DakotaSpirit
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Wat is traag bij ons is de snelheid stabiel en niet op en neer zoals telenet en de kids gamen liever op proximus dan telenet dan omdat dat stabiel is en niet weg vallen zoals telenet altijd het geval was stabiel is beter dan snelheid en snelheid bij proximus is anders berekend. Nee 14 jaar teleneter geweest 2 jaar proximus en toch is proximus beter als je het beziet als technieker.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Als jij met proximus HDtv kijkt en je gaat downloaden,dan valt jou snelheid 'n pak naar beneden.

Kijk je met 2 tv's in HD zoals mijn buurman,haal dan maar eens 300GB aan Back-ups binnen

Heb ik met Telenet geen last vast.

Het gepruts met DLM  vectoring  lijnwaarde dat steeds onderuit gaat,afstand Rop

Die ellende heb je bij Telenet niet

Je krijgt nooit de maximale snelheid waarvoor je betaald.100/40Mbps blablabla,die haal je lang niet

De eerste die 93/33Mbps haalt moet ik nog zien.edpnet scarlet proximus ,laat zien zou ik zeggen bewijzen.Zelfs met FTTH die enkelen al hebben kom je niet boven de 500Mbps.

En 3,5TB op enkele uurtjes in 1 voormiddag met back-ups haal ik VLOT met Telenet.

screenshots beschikbaar met DU meter 

Internet over een koper lijntje zoals proximus edpnet en Co is niet meer van deze tijd.Einde latijn.

 

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

@DakotaSpirit  GSM kopen aan 9€ zonder bankcontract. Prachtig toch maar je zit afhankelijk van het model met een duurder contract of/en een veel langere duur vast aan je contract. Opzeggen van je contract is betalen tot het einde van het contract.

Bij Telenet was het zo dat je ten allen tijden je contract kon opzeggen, maar je smartphone was op afbetaling en die moest je verder betalen.

En je zal maar eens Netflixen met vier op 100 Mbps. Gelukkig haalt Netflix automatisch de kwaliteit omlaag als je niet voldoende stream kunt halen. Maar ik zou het toch niet proberen op een paar volwaardige TV schermen in 4K.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

@DakotaSpirit 


@DakotaSpirit  schreef:

Wat is traag bij ons is de snelheid stabiel en niet op en neer zoals telenet en de kids gamen liever op proximus dan telenet dan omdat dat stabiel is en niet weg vallen zoals telenet altijd het geval was stabiel is beter dan snelheid en snelheid bij proximus is anders berekend. Nee 14 jaar teleneter geweest 2 jaar proximus en toch is proximus beter als je het beziet als technieker.


Op welke manier berekent men de snelheid bij Proximus?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

@DakotaSpirit

Welke formule had je bij Telenet

Welke formule heb je nu bij proximus

Dan zal ik jou van antwoord dienen.

 

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

Zulke discussies leiden meestal tot niets. Als @DakotaSpirit tevreden is bij Proximus, waarom moeten wij hem dan van het tegendeel proberen te overtuigen.

Omgekeerd zou het @DakotaSpirit sieren als hij dat ook zou doen.

Iedereen tevreden met zijn huidige situatie, meer moet dat niet zijn!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DakotaSpirit
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

FUP omhoog bij Proximus, wat met Telenet?

wigo hebben wij gehad bij proximus tutimus met 5 gsm abo's