Beantwoorden
Listerman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Ik vraag me af of dat met de nieuwe Gigaboost optie nog steeds de zelfde FairUse Policy word gehandeert van 750GB tijdens de piekuren.

Want dit wilt zeggen als je volle snelheid gebruikt je na 2 uur je FairUse al hebt overschreden.

Dank u voor een verduidelijking.

51 reacties
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Nu hopen dat Telenet volgt 😀

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Slimme zet waar Telenet best snel op inspeelt, willen ze niet een deel van hun klantenbestand verliezen.

 

3TB is nog altijd niet onbeperkt, maar het is een hemelsbreed verschil met de limieten die Telenet tot op vandaag nog hanteert.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Ik heb fup vanaf 750GB en heb deze voormiddag op 'n paar uurtjes tijd tussen half zes en half 10 --- 3600GB verzet met 3 testbestanden van 1000GB binnen te trekken.Gewoon om mijn 1Gbps snelheid te testen in de dal uren of deze stabiel bleef.

Indien gewenst plaats ik 'n DU screenshot.Weet niet of Suzy het goed keurt. 

Nogmaals ik kom met 750GB in de piek ruimshoots toe.

Tussen 24 en 12 uur is het volledig ONBEPERKT.

Die fup is gewoon om hun eigen play-play more en play sports te beschermen tegen concurent Netflix dat veel volume vreet.Hoe minder ze Netflix kijken hoe beter voor hun eigen aanbieding.

Slimme zet van Telenet,thats business.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Gigaboost <=> Fairuse Policy

@robatoras dat wisten we al he 😉
Het is de FUP in de piek waar het over gaat en waar we vanaf willen.

Dat is wat de meesten van ons begint parten te spelen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigaboost <=> Fairuse Policy

@robatoras 

 

Indien gewenst plaats ik 'n DU screenshot.Weet niet of Suzy het goed keurt. 

 

En waarom zou dat afgekeurd worden? Je bent hier nu toch al lang genoeg om te weten dat afgekeurd wordt op het aanwezig zijn van privé gegevens, onzedige/haatdragende/enz... afbeeldingen en reclame.

 

Ik denk niet dat een screenshot van DU meter daar ergens onder valt ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Zou het logisch vinden moest Telenet de zelfde aanpassingen uitvoeren als die van Proximus, zeker voor mensen die voor de Gigaboost kiezen. Zoals eerder gezegd lijkt met de verhouding tussen de snelheid en 750 GB niet echt logisch meer. Meer dan de mening delen en hopen dat Telenet er iets aan doet ze er waarschijnlijk niet in...

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaboost <=> Fairuse Policy

@StefaanH,stuur mij een pm met jou email adres,(Gmail)dan stuur ik alle testen en screenshots door naar jou,dan kan jij ze plaatsen,ik weet echt niet hoe het hier werkt.Heb veel screenshots(volume verbruik(testen) ook van de snelheidstesten🤗

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Die screenshots tonen enkel aan dat je in de daluren ongelimiteerd kan downloaden.
Maar daar gaat het hier helemaal niet over.

De titel van het onderwerp is "Gigaboost <=> Fairuse Policy", maw de 750GB die door Telenet gehanteerd wordt voor trafiek tussen 12u en 24u (piekuren).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dafran
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Als ze merken dat hun Gigaboost upgrade niet het verwacht aantal klanten over de streep trekt, gaan ze misschien iets doen aan de FUP.

Dus ik zou adviseren die upgrade links te laten liggen tot ze het begrijpen bij Telenet.

Ik hap in elk geval niet tot ze hem op zijn minst verdubbelen 🙂

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Mij maken ze niet wijs tot 12 uur kan je onbeperkt volle bak aan 1Gbps

Ik gisteren 3600GB aan test bestanden op 4 uurtjes tijd voor 12 uur om stabiliteit te testen..

Waarom niet na 17 uur,dat is pas 'n piek

Ineens wordt er na 12 uur een limiet van 750GB opgelegd.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gigaboost <=> Fairuse Policy


@robatoras  schreef:

@StefaanH,stuur mij een pm met jou email adres,(Gmail)dan stuur ik alle testen en screenshots door naar jou,dan kan jij ze plaatsen,ik weet echt niet hoe het hier werkt.Heb veel screenshots(volume verbruik(testen) ook van de snelheidstesten🤗


@robatoras in het verleden heb je toch al afbeeldingen toegevoegd aan je posts? Er is niets gewijzigd aan deze werking. Hier heb ik trouwens stap voor stap uitgelegd met screenshots hoe je het zelf kan doen. Lukt het wanneer je die stappen volgt? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DKLeuven
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Het principe dat Telenet vroeger hanteerde was gebaseerd op het ‘gangbare’ verbruik. Een kleine groep aan de rechterkant van die curve zat er dan boven. Naar mijn mening is die curve al lang verschoven. Telenet zou dit inzichtelijk moeten maken. Daarnaast de optie geven van een volumeboost naast of minstens ipv de speedboost.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaboost <=> Fairuse Policy

@DKLeuven

Een volume boost geven bij een snelheidsboost

Daar geef ik jou 100Procent gelijk in.

15 euro extra is geld genoeg.

Francisfr31
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Gigaboost <=> Fairuse Policy

denkt u dat we ons kunnen aanmelden voor het bedrijfsleven door bijzonder te zijn?

DKLeuven
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaboost <=> Fairuse Policy

Ik ben nog eens even in de wayback machine gaan snuisteren op de site en de communicaties van Telenet. De FUP was initieel inderdaad bedoeld om mee te groeien met het gemiddeld verbruik van gebruikers met SOORTGELIJKE abonnementen. Wijziging in het gemiddeld verbruik zou leiden tot aanpassing van de FUP om enkel de verhoudingsgewijze extreme grootverbruikers te treffen met de vertraging. (Dat naast het verschil dat door de week de piekuren pas startten om 16:00... in schoolvakanties kan dat tellen...). 
Daarom, beste Telenet, zou ik graag eens informatie hebben over de evolutieve verhouding van het gemiddeld verbruik tgo fair use policy volume, dit voor de laatste 5 à 8 jaar. Uiteraard opgesplitst voor de verschillende abonnementsformules.