Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje

In tijden dat Sint Maarten, Sinterklaas en wat later de Kerstman langskomt kunnen we terug ons wenslijstje opmaken.

Op wat ik zo opmaak uit de reacties op Netweters zouden dit mogelijke wensen kunnen zijn:

  • IPv6 in orde op de e-modem CV8560e voor degenen die een eigen router willen gebruiken
  • Voor degenen die tevreden zijn met de Telenet router, DHCP Mac binding zodat het wat makkelijker wordt om intern vaste IP adressen toe te wijzen.
  • Voor de TV kijkers een substantiële korting op de huur van een digibox/corder als je deze al meer dan 3 jaar huurt.

Als er nog wensen zijn laat maar horen. Uiteraard willen we goedkopere abonnementen maar dat is wishfull thinking.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
49 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klaas wens lijstje

@NofanTasi 

 

Ik heb al dikwijls de neiging gehad om uw post te liken, tot op het nippertje mijnen euro valt dat je dat niet graag wilt.

Zonder in uw privé sfeer te willen doordringen, mogen wij daar de reden van weten?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje

@NofanTasi   Ik vermoed dat ze hun materiaalkosten willen terug dringen door overal dezelfde modem/router te plaatsen die kan voldoen voor beide groepen. En als het goed werkt zie ik geen enkel probleem. Maar in het geval van IPv6 stel ik vast dat dit een standaard is of zou moeten zijn maar dat er door routerfabrikanten e.d. toch de kantjes worden afgelopen om toch maar iets anders dan anderen te zijn.

Maar los van dat is dit wenslijstje toch blijkbaar een topic die aan spreekt. En hopelijk kijkt en luistert de grote baas mee, maar ik betwijfel of hij Nederlands begrijpt. Maar de marketing ofzo kan ook al veel leren.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Klaas wens lijstje


@StefaanH  schreef:

@NofanTasi 

 

Ik heb al dikwijls de neiging gehad om uw post te liken, tot op het nippertje mijnen euro valt dat je dat niet graag wilt.

Zonder in uw privé sfeer te willen doordringen, mogen wij daar de reden van weten?


Als mensen mogen vragen om ge-'like'-ed te worden mogen (denk ik) mensen ook vragen om niet ge-'like'-ed te worden. 😀

{*niet* 'like'-en aub}
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klaas wens lijstje

@NofanTasi 

 

OK, begrepen 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Klaas wens lijstje


@NofanTasi  schreef:
Ik bedoelde, een 3.1 opvolger voor mijn huidige 3.0 modem-only (en simpele Layer 2 bridge) CV7160E eMTA, dus: voor mij (en ik vermoed anderen met eigen-router) geen Layer 3 device als de huidige 3.1 CV8560E E-router met zijn onnodig complexe (momenteel foutief werkende) implementatie. Keep it simple and stupid.

Simple en stupid zou zijn:

Eén enkele modem/router, maar de klant de éénvoudige mogelijkheid bieden om deze in bridge te zetten. En dan bedoel ik een echte bridge (WiFi uit, router uit).

Dit is nu al mogelijk bij bepaalde kabelproviders in het buitenland.

 

Toevoegen aan mijn wish-list:

  • vrije modemkeuze (hoewel daar hebben Klaas niet voor nodig, maar gewoon de correcte toepassing van een Europese richtlijn in onze wetgeving 🤔).
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Klaas wens lijstje

@Ex-Netweter  : +1

{*niet* 'like'-en aub}
DaanVE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Klaas wens lijstje

automatische melding voor vervangen modem, mijn was blijkbaar verouderd en telenet vertelde me dit pas toen hij defect was , technieker zei "deze had al laaaang vervangen moeten worden"

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje

@DaanVE  Zolang je internet werkt volgens je prijsplan is er geen vervanging nodig. Wanneer wel? Als je hogere snelheid wil en je modem kan dit niet aan. Maar dat wordt dan wel automatisch gemeld. Daar zie ik geen probleem in. Het is niet omdat je een nieuwere versie hebt dat die niet kan stukgaan hoor.

En mensen die een eigen router met publiek IPadres willen die kunnen dat zelf aangeven want wil ik dat wel?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje


@Ex-Netweter  schreef:

@NofanTasi  schreef:
Ik bedoelde, een 3.1 opvolger voor mijn huidige 3.0 modem-only (en simpele Layer 2 bridge) CV7160E eMTA, dus: voor mij (en ik vermoed anderen met eigen-router) geen Layer 3 device als de huidige 3.1 CV8560E E-router met zijn onnodig complexe (momenteel foutief werkende) implementatie. Keep it simple and stupid.

Simple en stupid zou zijn:

Eén enkele modem/router, maar de klant de éénvoudige mogelijkheid bieden om deze in bridge te zetten. En dan bedoel ik een echte bridge (WiFi uit, router uit).

Dit is nu al mogelijk bij bepaalde kabelproviders in het buitenland.

 

Toevoegen aan mijn wish-list:

  • vrije modemkeuze (hoewel daar hebben Klaas niet voor nodig, maar gewoon de correcte toepassing van een Europese richtlijn in onze wetgeving 🤔).

Buiten dat de huidige modem die ze aanbieden problemen heeft met die IPv6 zie ik geen reden om dat te veranderen. Het kan best naast elkaar. Ik gebruik het hier toch naast elkaar. En de wifi is al uitgeschakeld.

En wat vrije modemkeuze betreft. Waarom zou ik er eentje kopen als dat al in mijn abonnement zit. Ik heb zo eens een paar handleidingen van cable modems bekeken en je kan daar eigenlijk niets instellen. Je kan alleen de status bekijken en je kan zien welke frequenties gebruikt worden. Maar dat zal mij een zorg wezen als het goed werkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Klaas wens lijstje


@igvfer  schreef:

Kodi plugin? Zou streamz belangrijk genoeg zijn voor de Linux gemeenschap. Of zou Streamz de linux gemeenschap belangrijk genoeg vinden?

 


Kodi is multi platform/OS, maar, vooral krachtig op mini TV boxen en mini HTPC's die LibreELEC of CoreELEC of dergelijke, die geoptimaliseerde 'just' Kodi draaien (akkoord, met daaronder steeds linux als OS). Nieuws: de Streamz Kodi addon bestaat blijkbaar:

https://github.com/add-ons/plugin.video.streamz/releases

... alleen, er zitten nog wat bugs in, maar er is hoop: dezelfde developer maakte VRT-Nu, VTM-Go, Yelo, VRT-Radio en nog meer excellente addons.

 

{*niet* 'like'-en aub}
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Klaas wens lijstje

@NofanTasi  Ik had je bovenstaande post geliked maar meteen ge-unliked. So sorry 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Klaas wens lijstje

Telenet kan makkelijk de All internet klanten van 300/20Mbps gratis boosten naar 400/40Mbps

Dat zou pas een waardig nieuwjaarscado zijn.

Telenet basicnet van 150GB naar 300GB volume.

Fomules met onbeperkt volume echt onbeperkt zonder piek en dal uren.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje

@robatoras de all internet hoger is geen optie omdat er dan geen verschil is met speedboost en de upload snelheid dan hetzelfde blijft en de kost dan te hoog is voor dat kleine verschil, nu is het verschil met speedboost zijn prijs waardig voor dubbele upload voor privé gebruik en download ook 3x zo hoog.

de limieten mogen idd verdwijnen al is het nu ook al goed de uren van dal en piek, s'avonds wordt er meer op internet gewerkt waardoor het netwerk meer belast wordt dan s'middags bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Klaas wens lijstje

Geef de boosters naar 1 Gbps dan 50Mbps up  inplaats van nu 40Mbps.

En die Telemeter weg.Is niet meer van deze tijd.Dat kunnen ze makkelijk.

Wat Ziggo kan in Nederland,waarom hier niet,en die hebben veel meer klanten dan Telenet.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje

@Master-Magic  "de limieten mogen idd verdwijnen al is het nu ook al goed de uren van dal en piek, s'avonds wordt er meer op internet gewerkt waardoor het netwerk meer belast wordt dan s'middags bv."

Je zegt toch wel degelijk "gewerkt". Ik denk niet dat dit door de thuiswerkers komt. Als ik zie hoe mijn snelheid vanaf 17u met +-30% zakt ten opzichte van tijdens de dag. Ofwel houdt dat thuiswerken tijdens de dag niet zoveel in (al betwijfel ik dat).🤣🤔 Ofwel vallen gamen en videostreamen al onder het begrip werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.