Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje

In tijden dat Sint Maarten, Sinterklaas en wat later de Kerstman langskomt kunnen we terug ons wenslijstje opmaken.

Op wat ik zo opmaak uit de reacties op Netweters zouden dit mogelijke wensen kunnen zijn:

  • IPv6 in orde op de e-modem CV8560e voor degenen die een eigen router willen gebruiken
  • Voor degenen die tevreden zijn met de Telenet router, DHCP Mac binding zodat het wat makkelijker wordt om intern vaste IP adressen toe te wijzen.
  • Voor de TV kijkers een substantiële korting op de huur van een digibox/corder als je deze al meer dan 3 jaar huurt.

Als er nog wensen zijn laat maar horen. Uiteraard willen we goedkopere abonnementen maar dat is wishfull thinking.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
49 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Klaas wens lijstje

uitstekende topic 😎 !

 

- DOCSIS 3.x (x>0) modem only HW/SW optie (please!)

- (uiteraard:) correcte IPv6 functionaliteit voor iedereen

- meer keuze upload/download (ik geef graag idem download terug),

     e.g. : 100/950 of 200/850 ipv 50/1000

- streamz Kodi plugin

- mogelijkheid om (business, extra kost, geen probleem) een instant disaster recovery backup modem te hebben.

{*niet* 'like'-en aub}
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Klaas wens lijstje


@patrick37  schreef:

 

Voor mij zouden de opties voor de vaste lijn nog wel gratis mogen , en wat meer keus in de pakketten mogen hebben. Neem bijvoorbeeld nu heb je Wigo met verplicht 2 simkaarten maar kan me voorstellen iemand alleen die een Wigo zou willen. En dan met verschillende volumes zelf te bepalen wat je nodig hebt. 


Andersom kan het ook. Ik heb gelukkig nog een Wigo S 3GB met 2 simkaarten. Nu is er maar 1 simkaart meer i.p.v. 2. Ze hadden voor sommige abo's de data verhoogd en bij de Wigo S 3GB deden ze dat dan door 1 simkaart weg te nemen...


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Klaas wens lijstje

Voor hogere upspeed.@NofanTasi

Zo snel mogenlijk analoog uitschakelen,dan kan 120Mbps Up.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klaas wens lijstje


@Master-Magic  schreef:...
nu betalen we een bedrag voor een aantal basis zenders en iedereen krijgt ongeveer overal hetzelfde (met het verschil tussen bv Limburg en oost Vlaanderen niet mee te rekenen hier in).

Is dat wel zo?

Ik veronderstel dat de aangerekende auteursrechten verdeeld worden volgens het aantal uur per toestel dat een zender bekeken (of beluisterd?) werd.

Ik meen ook begrepen te hebben dat zenders  betalen om op de kabel te mogen. Hierop zijn er enkele uitzonderingen zoals VRT en RTBf waarvan een aantal verplicht moet verdeeld worden.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje


@NofanTasi  schreef:

uitstekende topic 😎 !

 

- DOCSIS 3.x (x>0) modem only HW/SW optie (please!)

- (uiteraard:) correcte IPv6 functionaliteit voor iedereen

- meer keuze upload/download (ik geef graag idem download terug),

     e.g. : 100/950 of 200/850 ipv 50/1000

- streamz Kodi plugin

- mogelijkheid om (business, extra kost, geen probleem) een instant disaster recovery backup modem te hebben.


Ik meen dat er al een mogelijkheid is om een backup aan te sluiten via een xDSL lijn, waarbij automatisch overgeschakeld wordt als kabel uit valt. Een back-up op dezelfde technologie heeft weinig zin denk ik. En een modem heb ik nog maar heel weinig echt zien stuk gaan.

Kodi plugin? Zou streamz belangrijk genoeg zijn voor de Linux gemeenschap. Of zou Streamz de linux gemeenschap belangrijk genoeg vinden?

Meer ruimte voor upload en minder voor download. Daar kan ik mee leven.

DOCSIS 3.x (x>0) modem only HW/SW optie (please!). Daar ben ik niet mee met wat je juist bedoelt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje


@janne_man  schreef:

@Master-Magic  schreef:...
nu betalen we een bedrag voor een aantal basis zenders en iedereen krijgt ongeveer overal hetzelfde (met het verschil tussen bv Limburg en oost Vlaanderen niet mee te rekenen hier in).

Is dat wel zo?

Ik veronderstel dat de aangerekende auteursrechten verdeeld worden volgens het aantal uur per toestel dat een zender bekeken (of beluisterd?) werd.

Ik meen ook begrepen te hebben dat zenders  betalen om op de kabel te mogen. Hierop zijn er enkele uitzonderingen zoals VRT en RTBf waarvan een aantal verplicht moet verdeeld worden.


@janne_man voor tv zenders telt dit niet meer dat zenders moeten betalen om op de kabel te mogen, voor radio zenders telt dit wel nog.

telenet moet bv zenders betalen om op de kabel te mogen aanbieden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klaas wens lijstje

@Master-Magic 

 

Dus ... Als we allemaal een lijstje doorgeven van zenders die we nooit bekijken zou dat een forse besparing voor Telenet kunnen betekenen door een deel zenders te kunnen schrappen ... 😋 😂

 

Tja, op een sinterklaaslijstje mag je dromen hé 😎


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje


@Master-Magic  schreef:

@janne_man voor tv zenders telt dit niet meer dat zenders moeten betalen om op de kabel te mogen, voor radio zenders telt dit wel nog.

telenet moet bv zenders betalen om op de kabel te mogen aanbieden.


Juist, herinner je nog de hetze toen Proximus de Duitse zender(s) schrapte omdat die teveel vroegen? Dikken ambras geweest. Ze hebben rap moeten bijdraaien voor hun klanten.

 

@StefaanH  Ik denk dat Telenet perfect weet, per zender, door hoeveel klanten die bekeken wordt. Wanneer en hoe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje

@StefaanH de vraag is of dit dan het prijskaartje kan doen dalen, het kan zo zijn dat telenet de prijs bepaald door een soort van prijs dat alle zenders betaald worden verdeeld over het aantal klanten.

een discovery vraagt meer geld dan bv een Eclips Tv.

we weten dat discovery veel geld vraagt, vraag maar eens aan de M7 klanten Tv Vlaanderen hoe ze het stellen zonder Eurosport en Discovery channel en TLC.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klaas wens lijstje

@Master-Magic 

 

Waarmee je bevestigt dat ik meebetaal voor een hele hoop zenders waar ik nooit naar kijk ... En een reeks zenders waar ik wel naar keek pakken ze af zonder de prijs te laten dalen ..Dat gaat / kan dan weer wel ....

 

Vandaar dat ik Sinterklaas vraag om daar iets aan te doen .. 🙄


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje

@StefaanH ik snap u volledig, ik vindt ook dat er zenders op de kabel zitten waar ik niks aan heb en voor mee betaal.

maar de helft van het klantenaantal heeft denk ik enkel basis en is daarmee tevreden, daar zitten de zenders van het oude play er niet in, 

vrees dat klanten dat nog discovery zenders willen kijken het meer bedrag zullen moeten betalen als ze deze ook nog willen zien, ik snap volledig dat dit niet leuk is voor die enkele zenders de helft meer betalen, maar wat kunnen we er aan doen hé, de Discovery bazen zijn machtig de laatste jaren door een groot aantal zenders in hun aanbod te hebben en alle providers deze aan te bieden overal, de providers moeten wel buigen voor het grote geld.

 

disney is ook op die manier bezig, zie in Nederland het geval van de fox sports zenders dat volgend jaar worden omgedoopt naar ESPN zenders.

we mogen in dit geval blij zijn dat telenet de sport zenders hier runt en niet afhankelijk is van een Fox (disney) eigenaar.

maar we wijken af van het startpunt, het sint briefje met zenders dat men wilt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klaas wens lijstje

Wel Sinterklaas, dan heb ik nog volgende wens:

 

Haal al die rommel van Streamz maar weg van mijn abo  en geef mijn themakanalen terug. Ik zal dezelfde prijs blijven betalen als voorheen, ondanks dat ik al die films en series niet meer kan zien. Ik hoef die niet.

 

Themazenders en terugkijk TV bovenop de basiszenders. That's all i need.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klaas wens lijstje


@StefaanH  schreef:

@Master-Magic 

 

Waarmee je bevestigt dat ik meebetaal voor een hele hoop zenders waar ik nooit naar kijk ... En een reeks zenders waar ik wel naar keek pakken ze af zonder de prijs te laten dalen ..Dat gaat / kan dan weer wel ....

 

Vandaar dat ik Sinterklaas vraag om daar iets aan te doen .. 🙄


Dat noemen ze solidariteit 🤣🤔. Maar de Sint is de geschikte persoon om het op te lossen. En een nee heb je, een ja kan je bekomen.

Hopelijk leest de marketing mee. Want alles voor de klant toch?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Klaas wens lijstje

Goede realistische tussen-oplossing voor de "samengestelde zenders" zou zijn; per pakket aanbieden: 

  • Vlaamse zenders (VTM, één, VIER, VIJF, Canvas, ...) 
  • Nederlandse, Franse, Engelse, ... zenders (NOS, NPO, FRANCE1, ...) 
  • Documentaire zenders 
  • Voetbal zenders
  • Andere sport zenders 
  • Muziek 
  • ... 

 

Nog een extra'tje voor mijn wishlist (waar Telenet zelf geld kan aan verdienen); roaming pakketten voor WIGO (voor Verenigde Staten, Canada, Zwitserland, ...). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Klaas wens lijstje


@igvfer  schreef:

DOCSIS 3.x (x>0) modem only HW/SW optie (please!). Daar ben ik niet mee met wat je juist bedoelt.


Ik bedoelde, een 3.1 opvolger voor mijn huidige 3.0 modem-only (en simpele Layer 2 bridge) CV7160E eMTA, dus: voor mij (en ik vermoed anderen met eigen-router) geen Layer 3 device als de huidige 3.1 CV8560E E-router met zijn onnodig complexe (momenteel foutief werkende) implementatie. Keep it simple and stupid.

 

{*niet* 'like'-en aub}