Beantwoorden
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Maandelijks internetverbruik

Kleine survey voor de interesse 😛

 

wat gebruiken jullie gemiddeld qua internet/maand? en is dit fel vermeerderd sinds de COVID-19 situatie?

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
59 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Maandelijks internetverbruik

@Mathuas  elke maand tussen de 600 GB en de 750 GB. Dit is een gemiddeld verbruik elke maand en met de Covid-19 is het niet meer geworden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Maandelijks internetverbruik

@patrick37 @Mathuas ik zit nu al 2 maand rond de 1200 a 1300GB

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Maandelijks internetverbruik

@TMCLS93  en @Mathuas  het verbruik is hier niet hoger gegaan omdat wij werken op het bedrijf. Wij hebben allebei thuis een essentieel beroep dus de firma moet door werken. Dus mogelijkheid tot thuis werken hebben we niet. En ondanks ik wel ff thuis ben door ziekte doe ik ook niet meer op het internet dan normaal. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Maandelijks internetverbruik

Hier ist vooral door gaming/streaming aangezien mijn vrijwilligerswerk ook niet kan doorgaan...

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Maandelijks internetverbruik

Wij zaten vroeger zo rond de 300 à 400 per maand. Dat was vooral sedert we een smartTV hebben en de kleinzoon hier nog woonde en de andere kleinkinderen regelmatig op bezoek kwamen. Veel youtube filmkes op de TV en een beetje Netflix. Voordien zaten wij zelden boven de 100 GB per maand.

 

Momenteel is de kleinzoon bij de ouders  waardoor het youtube kijken fel verminderd, om niet te zeggen gestopt is. Ook de andere kleinkinderen komen niet meer op bezoek (logisch hé) en kijken dus ook hier geen filmkes meer. Verbruik zit nu zo rond de 170 GB per maand.

 

Gamen doen we zo goed als niet, streamen amper. Wel meer gewoon internetten aangezien we niet buiten mogen komen ... En video messenger met de kids en kleinkids, dat wel, dagelijks

 

Voordat de zoon met kleinzoon tijdelijk terug introk zaten wij zelden boven de 50 GB per maand, een zeldene keer bijna 100.

 

Corona heeft dus wel degelijk hier zijn invloed, maar dat is wel vrij beperkt vergeleken met mensen die dagelijks telewerken en gamers. En Netflixers.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Maandelijks internetverbruik

Gemiddeld tussen de 300GB en 400GB in de piek uren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Maandelijks internetverbruik

@Mathuas leuk topic! 😁👊 Ik lees alvast met veel interesse mee. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Smets56
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Topicwurm! Say what?! Complimentendag On a roll...

Maandelijks internetverbruik

Hier meestal tussen de 120-150gb.

De 2 kids gamen nog niet echt en streamen ook nog niet.

 

Met de jaren zal dit wel stijgen 😉

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Maandelijks internetverbruik

Ik blijf meestal wel (net) onder mijn maandelijkse limiet van 150 GiB. Indien nodig probeer ik een download wel te plannen tijdens de daluren.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Maandelijks internetverbruik

Als kleingebruiker uit nieuwsgierigheid toch eens nagekeken. Een gemiddeld verbruik van 40 a 50 Gb per maand. Dat varieert vooral van 20 tot 60 Gb en een par keer 80 Gb. Er was één uitzondering augustus vorig jaar was iets meer dan 100 Gb. 

Ik voel geen behoefte om een film te streamen of om iets te kiezen uit de tv-theek. Mijn Digicorder is doorgaans voor 50% gevuld met hoofdzakelijk films. Als ik iets absoluut wil zien, neem  ik het op en bekijk het dikwijls dan nog rechtstreeks waarna ik de opname wis. Zeer uitzonderlijk zal ik eens iets bekijken op de site van één, vtm of vier. Met mijn oude Whop (nu Wigo Home S) heb ik meer dan genoeg. 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Maandelijks internetverbruik

Wat me opvalt,waar zitten die grootverbruikers,die niet toe komen met 750GB in de piek🤔

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Maandelijks internetverbruik

@robatoras  die zijn nu druk bezig met streamen en gamen om er aan te geraken zodat ze straks kunnen posten dat ze niet toekomen 😛 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Maandelijks internetverbruik

Het moet eerlijk blijven en geen spel om aan die 750GB te geraken.

Zoveel grootverbruikers zul je hier niet gaan tegenkomen.

Ondertussen zijn er 387 nieuwe leden bij gekomen op netweters de laatste maand😯

beke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Yelo Play-app voor Windows? Handje vol! It's your eighth party! Mooi, mooi!

Maandelijks internetverbruik

Hier zitten we zonder problemen elke maand aan het maximum! (+/- 1.3K)
Ongeveer een week voor het overschakelen naar een nieuwe maand krijgen we onze eerste waarschuwing. En daar doen wij heus niet gek voor. Gezin met 4 kinderen die Netflix kijken, gamen, Youtuben, ... En nu met het virus zitten we al aan 1.2K (600 piek) na 2 weken 😕

(grote) downloads worden hier bewust in de voormiddag gepland om nog een beetje piek over te houden. Ik begrijp de fair trade policy wel, maar zeg dan niet dat je ON-beperkt kan surfen!!!

warme groet,

Ronny