Beantwoorden
Hans13
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling

Mijn diensten zijn nog steeds geblokkeerd. Ook al heb ik deze nacht om 04.00 betaald. Online.

Ik kan ook niemand bellen om dit te regelen. Op de chat op Facebook is ook geen reactie.

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: geblokkeerd 

40 reacties
PatrickBE
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling

Moest je eentje weten dan hoor ik het graag...

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling


@robatoras  schreef:

@PatrickBE Ik blijf er bij,jij had jou bank uittreksels beter in het oog moeten houden.

Al was het maar wekelijks.Hoeveel weken na 'Te betalen voor' ben je afgesloten?

 


In principe, zou dit post erg kort zijn geweest, maar tja we zijn altijd klaar om mensen erop te wijzen wat ze verkeerd hebben gedaan, lekker gevoel van: "ik doe 't toch goed in het leven, hé?!" en aan onze eigen fouten of frustraties niet te moeten denken.

 

Aangezien dat @robatoras dit post voor zijn rekening genomen heeft, kunnen we eigenlijk zeggen: "Ja, je hebt gelijk!" (that feels good, hé!?) in normale omstandigheden worden Telenet diensten niet "zo maar" afgesloten.

 

Dit gezegd, de vraag van @Hans13 is nooit geweest of normaal was dat zijn diensten werden afgesloten maar hoe lang zou het duren om de diensten terug actief te krijgen en snel was een duidelijk antwoord op zijn vraag, simpel, toch?!

 

Dusss....

 

Grtz,

 

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling

@PatrickBE Orange 400/40Mbps bijvoorbeeld.Heeft ook 3TB fup.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling

@KelvinUceta ik volg je volledig.

 

@Hans13, ik hoop dat je ondertussen weer aangesloten bent. Indien niet, bel morgenvroeg naar 015/666666 en zorg dat je een bewijs van betaling bij de hand hebt.

 

@robatoras , je hoeft niet steeds te antwoorden, gewoon om iets te antwoorden. Probeer eens empatisch en constructief te zijn.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling

@Steven-E  schreef:

 

@robatoras , je hoeft niet steeds te antwoorden, gewoon om iets te antwoorden. Probeer eens empatisch en constructief te zijn.


PatrickBE vroeg om een antwoord,en dat heeft hij gekregen.

@Hans13 was ik al vergeten.Nu even weer niet.

Titel van de topic starter klopt niet.'Mijn diensten zijn geblokkeerd na betaling'

Was duidelijker geweest'Mijn diensten blijven blokkeerd na betaling. 

Dan was die onduidelijkheid niet ontstaan.

 

PS .IK zit niet te wachten op likes,doe mij een plezier en geef er mij geen

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling


@robatoras  schreef:
Hans13 was ik al vergeten.   ("Nu even weer niet" is er achteraf bij geplaatst)

Dat bedoel ik dus met "probeer eens empatisch te zijn".


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling

Off-topic

@PatrickBE 

Ik weet niet wanneer je dat voorhad, vóór de invoering van de Sepa domiciliëring in 2014 of later, maar weet dan nu de Sepa domiciliëring van toepassing is. Bij de invoering hiervan zijn alle domiciliëringen overgezet naar de Sepa variante.

Vroeger gaf je opdracht aan je bank om alle rekeningen van de door u aangeduide persoon, onderneming, ... te betalen. Dit mandaat bestaat niet meer.

Nu geef je aan de schuldeiser de toelating om deze betaling aan uw bank te vragen. Zeer extreem kan de schuldeiser dit doen op om het even welke zichtrekening die je hebt bij om het even welke bank. Als je wenst dat de rekeningen met een andere bank of andere rekening betaald worden, dan meld je dat niet aan de bank, maar aan de domiciliëerder.

Bij de invoering van de Sepa domiciliëring is daar wel ruchtbaarheid aan gegeven, maar als het ter sprake komt, stel ik vast dat dit nog altijd niet voldoende geweten is.

Op het internet is er genoeg te vinden over de Sepa domiciliëring. Zie onder andere hier.

 

PatrickBE
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling

Het was idd voor de sepa invoering, maar dat neemt niet weg dat er niet correct gehandeld werd destijds. Zowel door mijn (ex)bank als door telenet.
Dit voorval heeft er bij mij toen aangezet om AL mijn domicilieringen in te trekken en nog uitsluitend met bestendige opdrachten en/of handmatig mijn betalingen te doen.

Schermafbeelding 2021-05-24 221412.jpg

Vorige maand nog werd er 2 maal 109.02€ overgeschreven naar telenet met 2 maal dezelfde Gestructureerde mededeling! (iets wat je handmatig niet kan doen omdat je dan een melding op je scherm krijgt als er 2maal dezelfde mededeling zou gebruikt worden).

Deze fout werd wel onmiddellijk automatisch rechtgezet.

Het was omdat ik toevallig op mijn telenet zag dat ik een te goed had, anders had ik het zelfs niet gezien gehad.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling

bij een domiciliëring heb je 6 weken de tijd om bedrag  terug je op rekening te krijgen met 1 klik op scherm van je internetbankieren en staat terug op je rekening gemakkelijk

Ex-Netweter
 

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling

@Hans13 

Hoikes, zijn je diensten inmiddels terug actief?

Grts, Nick

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mijn diensten zijn nog geblokkeerd ondanks betaling


@robatoras  schreef:

@igvfer  schreef:

Zij hebben tenslotte een paar maanden op uw betaling gewacht. En ze zijn op dat gebied heel strikt hoor.


Bij mij kwam er zo iemand niet meer in.


@robatoras ik heb net even deze thread doorgenomen en de reactie die je hier gaf, was absoluut niet constructief en had niets te maken met het zoeken naar een oplossing. We weten nooit wat iemand zijn persoonlijke situatie is of als de vorige betaling misschien verloren is gegaan (wat kan zonder mededeling).

 

Je geeft hier een erg persoonlijke mening op toch wel gevoelig onderwerp voor sommigen. Indien het geven van meningen bijdraagt tot een oplossing op De Netweters of tot een aangename discussie, sta ik hier volledig voor open. Maar deze reactie was dit niet.

 

Laten we dus vooral on-topic reageren en meedenken voor de topic starter in termen van oplossingen of mogelijkheden dat hij/zij nog heeft. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.