Beantwoorden
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

https://tweakers.net/reviews/10706/ziggo-directeur-over-toekomst-van-coax-nu-geen-reden-om-verder-te...

Zeker het lezen waard! Ook komt Telenet met hun ftth plan erin voor. 

Tags (1)
21 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

De rek is er nog lang niet uit over coax lijn.

Ex-Netweter
 

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

Een quote om in te kaderen:

In die upstream komt 99 procent van onze klanten nooit bij dat plafond.

Dus de upstream hoeft nooit verhoogd te worden. 🤣

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

75Mbps up,de rest komt automatis.

Ruim voldoende voor 98%.

De meesten hebben geen belang aan veel hogere upload.

Hier in Belgie heeft zelfs de meerderheid (koper lijn)niet eens 75Mbps downspeed.Gemiddeld 66,23Mbps.

Hoeveel jaren moeten ze het daar nog mee redden.

 

 

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

Sorry om brutaal en zo direct te zijn: selectieve en slechte begrijpvolle lezer. Eén zin uit zo een lang artikel waar veel meer instaat uit zijn context trekken en daar dan nog een conclusie uittrekken. Chapeau je moet het maar doen.

 

Het gebruik wordt opgevolgd en de aanpassingen gebeuren op zulke wijze dat 99 procent nooit bij dat plafond komt.

 

@Kcquipordank u voor de link en inderdaad interessant artikel. Ik meen dat er niet veel verschil is tussen Ziggo en Telenet. De één zal dan eens eerst zijn met iets de andere dan.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

@Kcquipor interessant artikel inderdaad, bedankt om te delen! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax


@janne_man  schreef:

Sorry om brutaal en zo direct te zijn: selectieve en slechte begrijpvolle lezer. Eén zin uit zo een lang artikel waar veel meer instaat uit zijn context trekken en daar dan nog een conclusie uittrekken. Chapeau je moet het maar doen.

 

Het gebruik wordt opgevolgd en de aanpassingen gebeuren op zulke wijze dat 99 procent nooit bij dat plafond komt.


De context is dat Ziggo jaarlijks meer dan 1% van haar klanten verliest aan de Nederlandse fiberproviders die hogere uploadsnelheden aanbieden.
Iedere klant is beperkt door de snelheidslimieten van z'n abonnement en botst dus tegen die plafonds.
Tragere upload betekent dat je langer moet wachten om iets in de cloud te zetten, foto's op Facebook, een filmpje op Youtube of TikTok.

Dit heeft niets met "opvolgen van gebruik" te maken want iedereen gebruikt de maximaal haalbare snelheden van z'n abonnement.
Wat een triestig toekomstperspectief voor Ziggo-coaxklanten. Er zullen er nog veel meer overstappen op fiberverbindingen van de concurrentie.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

@Ex-Netweter Tragere upload betekent dat je langer moet wachten om iets in de cloud te zetten, foto's op Facebook, een filmpje op Youtube of TikTok.

 

Dat kan je ook zeggen over trage downspeed,ik haal grote bestanden 10X sneller binnen dan bij jou provider en co..

De overgrote meerderheid zal eerder kiezen voor snel downspeed dan upspeed.

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

@robatoras ik geef je hierin wel gelijk. Alles hangt af van wat je met je internet doet. Ben je iemand die veel download en streaming doet, zal je meer baat hebben aan snellere download snelheden.

Ben je iemand die regelmatig moet uploaden naar een server of cloud, heb je meer aan een snellere uploadsnelheid. 

De meeste hebben genoeg aan een goede downloadsnelheid. Dat is de reden waarom dat ze de upload redelijk laag houden. Ik zou als Telelenet zijnde toch voor op zijn minst business klanten de upload wat sneller maken. Er zijn heel veel bedrijven die ik ken die hier wel gebruik zou van willen maken. De laatste jaren is cloud veel meer in gebruik, dan enkele jaren geleden. Ik persoonlijk zou misschien wel overstappen naar een andere provider voor een betere uploadsnelheid. Dit is momenteel niet direct aan de orde maar misschien als de fiber hier aan de deur zou liggen 😀

Dus als je documenten of foto's wil uploaden is hier uw upload snelheid zeer belangrijk. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

Ik weet niet of ik je moet feliciteren omdat je met je antwoord niet ingaat op de inhoud van mijn reactie, maar de discusie verlegt daar met andere argumenten te komen.

 

Je schrijft: De context is dat Ziggo jaarlijks meer dan 1% van haar klanten verliest aan de Nederlandse fiberproviders die hogere uploadsnelheden aanbieden.

Ik weet niet of dat in het bewuste artikel staat of niet. Dat is echter van geen belang, elke onderneming heeft enerzijds klanten die afhaken en anderzijds klanten die bijkomen. Het is het verschil tussen beiden die aaantoon of er een kantenwinst of verlies is. Ook dat is nog iets te kort door de bocht, je moet kiijken hoe het met heel de sector gaat. Ten opzichte van de sector wat is je relatieve winst of verlies aan klanten ten opzichte van de sectorgenoten. Ook dit is nog onvolledig, want je kan klanten verliezen maar een hoger opbrengst per klant genereren. Het enige wat ik kan zeggen is dat door simplisme en zaken uit hun context te halen je rap zit te dwalen. (oei ik kan rijmen).

Je schrijft:  Iedere klant is beperkt door de snelheidslimieten van z'n abonnement en botst dus tegen die plafonds. Het klopt dat iedereen beperkt is tot de snelheid van het genomen abonnement, dat lijkt me de evidentie zelf. Het tweede deel van deze zin [iedereen] bots dus tegen die plafonds, klopt helemaal niet. Ik ben wel n iet iedereen, maar ik maak deel van de verzameling iedereen. Ik gan u garanderen dat ik wel beperkt ben tot mijn de snelheid van mijn internetabonnement, maar dat ik tegen de plafonds bots helemaal niet.

Je schrijft: Tragere upload betekent dat je langer moet wachten om iets in de cloud te zetten, foto's op Facebook, een filmpje op Youtube of TikTok. Sta me toe om het zinsdeel dat je langer moet wachten niet begrijp. Je zet iets op ... betekent niet dat je moet wachten op iets anders te doen op je toestel, je kan gewoon voortwerken.

Ik zal proberen je uit te leggen hoe Ziggo opvolgt. Je heb tussen punt A en punt B een aantal banen. Je hebt drie soorten gebruikers: openbaar vervoer, auto's, fietsers. Tussen A en B zijn alle banen voorbehouden, sommige voor openbaar vervoer, anderen voor de auto's en tenslotte nog anderen voor de fietsers. Het doel is om geen opstoppingen te hebben om op één van de banen te komen. Als minstens 99% direct op de baan kan, dan wordt het beschouwd als in evenwicht. Om dat op te volgen gaat men niet wachten tot het gezakt is tot 99%, maar bijvoorbeeld als het 99,5 % wordt.Op dat ogenblik zal men sommige banen voor een ander verbooer moeten voorzien. Het slachtoffer zal het openbaar vervoer zijn.

Als je openbaar vervoer vervangt door DVB-C, auto's door downsteam en fietsen door upstream heb je exact wat in het artikel staat.

Uw conclusie uit uw reactie laat ik voor u, je verkondigt daar een mening alsof die gebetonneerd is in de waarheid, maar het niets meer of minder dan een geloofsovertuiging en daarin kan men nooit toe een vergelijk komen.

 

 

 

 

 

Ex-Netweter
 

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax


@janne_man  schreef:

 

Je schrijft: Tragere upload betekent dat je langer moet wachten om iets in de cloud te zetten, foto's op Facebook, een filmpje op Youtube of TikTok. Sta me toe om het zinsdeel dat je langer moet wachten niet begrijp. Je zet iets op ... betekent niet dat je moet wachten op iets anders te doen op je toestel, je kan gewoon voortwerken.


Ik verduidelijk. Je kan je internetverbinding tijdens het uploaden van data met moeite nog voor iets anders gebruiken. Je botst op dat moment dan effectief tegen het plafond wat synoniem is voor de maximaal haalbare uploadsnelheid. Jijzelf of je huisgenoten kunnen ondertussen traagheid ervaren met andere internettoepassingen aangezien de upstream op dat moment verzadigd is.
Ja, je moet dan langer wachten of iets anders doen. Dat is duidelijk een plafond waartegen je botst als je een abonnement hebt met lage uploadsnelheid.

Met een abonnement met symmetrische datasnelheden zullen die plafonds minder opvallen, je kan dan even snel data verzenden als ontvangen. Dus een fiberprovider die vandaag (!) 1 Gbps upstream én downstream aanbiedt, heeft een enorm concurrentieel voordeel ten opzichte van coaxkabel waarmee dat niet kan. (Terwijl Ziggo wel beweert dat het kan, maar nergens ter wereld voorbeelden te vinden zijn van symmetrische 1 Gbps-internetabonnementen via coaxkabel.)

Het lijkt me logisch dat de trend van vertrekkende coaxkabelklanten richting fiber de komende jaren alleen maar zal toenemen.
Ziggo biedt haar klanten in dit interview weinig redenen om te blijven.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

@Ex-Netweter 

Deze discusie is te belachelijk om er woorden aan te verspillen. Raf, als jij dsl gebruikt zit je hier niet op je plaats, want dan zit je bij een derde klasser terwijl telenet voorlopig nog altijd in eerste klasse speelt.

1 Gbs upload zal niet zo'n groot veschil maken, want de bottleneck zal in de backbone zitten.

Ex-Netweter
 

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax


@Christof75  schreef:

 

1 Gbs upload zal niet zo'n groot veschil maken, want de bottleneck zal in de backbone zitten.


Hoezo? De backbone van een moderne telecomoperator is vandaag al minstens 100 Gbps of een veelvoud daarvan.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

rafd hoe doen het die 86% proximus scarlet edpnet klanten vandaag  met max 31Mbps up.

De uitrol naar FTTH duurt nog jaren.Terwijl 75 tot 100Mbps up in zicht komt bij Telenet

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Mooi interview met Ziggo over toekomst Coax

Over upload bij Telenet hoor ik anders maar weinig mensen klagen,dus dat zit voorlopig nog wel goed.

Volgende stap upload naar 75Mbps zoals bij Ziggo dan zitten we al zo ver dat de meeste proximus scarlet's in downspeed niet eens halen.

Over thuiswerk gesproken wat jij zo graag aanhaald.Graag een reactie rafb hoe ze dit euvel oplossen bij jou scarletje aan 70/10Mbps