|
26.844
netweters
|
166.822
antwoorden
|
|
22.372
vragen
|
Goedemiddag
Voor ik de klantendienst contacteer wou ik al even luisteren bij de netweters.
Het is me duidelijk dat je voorlopig de webmail nog voor onbepaalde duur kan blijven gebruiken bij het opzeggen van je abonnement.
Echter voor het pauzeren is dit onduidelijk.
Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuwbouw appartement en wil graag bij Telenet blijven maar de concurrentie gaf ons via de bouwheer een promotie van 6 maanden gratis voor alles dus dat konden we niet laten liggen.
In onze oude woning die we intussen gaan verbouwen loopt het abonnement van Telenet nog maar ik wil uiteraard niet betalen voor diensten die ik niet gebruik.
Dus we hebben de aanbieding wel aangenomen van de concurrentie maar zijn uiteindelijk van plan om terug te veranderen naar Telenet na die 6 maanden. Dat kan perfect, alle kleine lettertjes gelezen.
Ik ben intussen al 18 jaar klant bij Telenet en mijn vast mailadres is die van @telenet.be, onmisbaar voor mij. Alles is natuurlijk mogelijk mits veel hassle om over te schakelen naar iets anders maar ik blijf toch liever mijn huidig mailadres behouden.
Dus samengevat: ik zou mijn Telenet diensten voor 6 maanden willen pauzeren maar intussen mijn @telenet.be mailadres blijven gebruiken voor we terugschakelen op het nieuwe adres. Kan dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Eventueel mits kleine betaling?
Je e-mailadres blijft werken, zelfs na permanente opzegging.
Bron: Praktische zaken bij een opzeg
Heb je een Telenet-mailadres?
Je kan je Telenet-mailadres behouden, ook al heb je je Telenet stopgezet
(geldig voor opzeg van internet vanaf 28/03/2020).
Daarna kan je dus nog altijd e-mails versturen en ontvangen met Telenet Webmail.Telenet kan je e-mail wél pemanent verwijderen als je het 2 jaar niet gebruikt.
Bron: We verwijderen je inactieve mailboxen
We beschouwen een mailbox als inactief als je deze niet hebt gebruikt binnen een periode van 2 jaar.
Gebruiken houdt in dat je je nog hebt aangemeld met dit mailadres op de mailbox
(via POP 3, IMAP of Webmail).
Is het langer dan 2 jaar geleden dat je je hebt aangemeld?
Dan wordt je mailbox verwijderd vanaf 15 november 2023.
Je ontvangt tijdig een communicatie hierover met jouw persoonlijke deadline.
Dus je vermoed dat dit ook bij pauzeren van mijn diensten zou gelden? Want ik zou het niet volledig stopzetten. Je weet ook nooit wat er kan gebeuren in een relatie. Dan zou ik alles ineens terug kunnen activeren. En in het meest positieve scenario vraag ik gewoon een verhuis aan na die 6 maanden pauze van mijn diensten.
Je kan je producten laten bevriezen zoals ze dat mooi noemen.
Hiervoor dien je de klantendienst te contacteren en hier expliciet achter te vragen. Weet dat je jou diensten maar maximaal 6 maanden kan laten bevriezen niet langer. Ik weet nu niet hoe dit zit met de combo's dus als je dat hebt maar ik weet de pakketten gaan wel als je die hebt.
Je moet contact nemen via telefoon
@Area57_1 schreef:Je e-mailadres blijft werken, zelfs na permanente opzegging.
Bij permanente opzeg blijft je e-mail adres wel behouden, maar je hebt alleen nog toegang via Webmail (niet meer via SMTP/POP/IMAP). Geen idee of je dat mail adres later nog kan recupereren naar een nieuw abonnement.
Maar de vraag van de TS ging niet over permanente opzegging maar over "onderbreken" van de Telenet diensten ("pauzeren" of "bevriezen" heet tegenwoordig onderbreken ).