Technieker aangerekend voor verhuis
En de verhuisperikelen blijven maar duren...
Mijn moeder verhuisde onlangs en kreeg net een factuur van 7 pagina's die ze tegoedentrouw betaalde. Bij het nakijken zag ik dat er een installatiekost van 85 euro werd aangerekend. Nochtans staat op Verhuis? Tik dit even af! het volgende:
Ga de kostprijs na voor je verhuist
Wanneer je verhuist, installeren en activeren wij je diensten. De prijs hangt dan af van:
Installatie
Gratis bij Self Starter (zelfinstallatie)
€ 85 bij Comfort-installatie (installatie door technieker) of gratis als er nog geen basisinstallatie aanwezig is.
Op haar appartement was enkel een "wandcontactdoos voor tv" (witte NIU) voorzien en een heel korte coaxkabel (te kort voor de modem). De technieker heeft deze vervangen door een langere, heeft een paar gaten geboord voor de modem op te hangen en heeft dan de installatie geactiveerd. UTP-kabel moesten we zelf voorzien ("vroeger" kreeg je sowieso 25m of zo), voor vaste lijn of tv werd niets gedaan (niet nodig).
Ik interpreteer dit toch correct dat dit gratis zou moeten zijn, niet? Toen ik zelf verhuisde was Comfort-installatie automatisch inbegrepen, bij mijn moeder was dat niet zo, dus heb ik voor Comfort gekozen. Self Starter leek me geen optie met die korte kabel.
Dus naar de helpdesk gebeld, maar de juffrouw (Hollands, met veel kabaal in de achtergrond) beweerde dat ze me niet kon helpen met het crediteren van die 85 euro. Want "de technieker had werk verricht en dat moest betaald worden". Dat het bij mijn eigen verhuis ook gratis was en dat op de Telenet site staat dat het gratis zou zijn als er geen basisinstallatie was, dat deerde haar niet precies. Ze kon me ook niet doorverbinden met iemand die me wél zou kunnen helpen. Ik moest maar klacht indienen. Wat ik juist gedaan heb, maar of het iets zal uithalen?

An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Opgelost! Ga naar oplossing.