41896
netweters
|
18405
gesprekken
|
19890
vragen
|
In mijn Usenet archief vond ik dit bericht uit 2004:
Newsgroups: pandora.announce
Subject: Telenet Internet wordt nog sneller
From: Telenet Info
Lines: 45
Date: Tue, 07 Sep 2004 11:11:29 GMT
NNTP-Posting-Date: Tue, 07 Sep 2004 13:11:29 CEST
Organization: Telenet Internet
Vandaag introduceert Telenet ExpressNet® en ExpressNet Plus®, twee nieuwe internetformules die nog sneller en krachtiger zijn. Hiermee verstevigt Telenet zijn positie van snelste internetprovider (1).
ExpressNet Plus®
Voor de veeleisende gebruiker lanceert Telenet ExpressNet Plus®. Het ontvangen van gegevens gebeurt tegen een snelheid van 6,6 Mbps, verzenden verloopt tegen 512 Kbps. Dit is twee keer zo snel als Belgacom ADSL Go en Plus. Een hoge downstreamsnelheid is van belang voor het downloaden en voor multimediatoepassingen. Een hoge upstreamsnelheid vergemakkelijkt het versturen van grote bestanden, gaming, VPN en het simultaan werken met verschillende computers. De toegelaten hoeveelheid data ligt bij deze formule op 15 GB per maand. Verder beschikt men over acht mailboxen en kan men tot vier computers aansluiten, heel geschikt dus voor zelfstandigen of kleine bedrijven die verschillende computers tegelijk willen aansluiten. Voor een ExpressNet Plus® abonnement betaalt men maandelijks 51,95 euro.
ExpressNet®
Bij deze formule is de maximale downloadsnelheid 4 Mbps. Het verzenden van gegevens gebeurt tegen 192 Kbps. Men beschikt nu over vier mailboxen. Opvallendste wijziging bij dit standaardabonnement (prijs: 41,95 euro) is de verhoging van het toegelaten aantal computers van één naar twee.
Deze nieuwe formule is handig voor gezinnen die meer dan één computer hebben of die zowel een computer als een gameconsole willen aansluiten. Het is ook interessant voor thuiswerkers met zowel een persoonlijke als een bedrijfscomputer.
Voor alle klanten grotere mails en gratis Anti-Virus
Vanaf nu kunnen alle Telenet-klanten ook e-mails met grotere bijlagen versturen: tot 10 MB per bericht. Hierdoor is het makkelijker om bv. verschillende digitale foto’s tegelijk naar vrienden en familie te sturen of om grote Powerpoint-presentaties van en naar kantoor te sturen.
Bovendien is vanaf vandaag Anti-Virus gratis voor al onze klanten. Ze moeten deze optie wel zelf activeren.
Telenet Internet Mono, Duo, Quattro en GamingPack zullen niet langer verkocht worden. Bestaande Mono, Duo, Quattro en Gaming Pack klanten kunnen hun oude abonnement behouden, maar kunnen ook kosteloos overstappen naar het nieuwe productgamma.
(1) Bron: http://speedtest.clickxmagazine.be
Waar is de tijd? Je kan zich dat niet meer voorstellen. In 1999 had ik nog een ISDN verbinding (dubbele telefoonlijn) met een max. snelheid van 512 kbps. Die Telenetverbindingen waren toen een verademing t.o.v. xDSL van Proximus.
Die Mbps zal wel een typo zijn, vermoed ik? 😉
Ik herinner me ook dat we trots waren op die 4 Mbps. Dat was gewoon supersnel! QuickTime trailers binnenhalen gebeurde in enkele seconden. Wat me vooral opviel: ik heb nu Basic Internet en betaal ongeveer 28 euro. Dus minder dan 20 jaar geleden. Je zou denken met de inflatie dat die cijfers omhoog zouden gaan. (?)
ISDN ... Ik heb dat ook nog gehad .... 😁
Was een hele verademing na de modem op de gewone telefoonlijn .... Ik zal het nooit vergeten ... een uur om 8 MB te downloaden ...
Daarenboven was ik dan ineens van dat gepiep en gefluit bij het tot stand brengen van de verbinding af 😇