Beantwoorden
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vaste telefonie dienst 1919

Aangezien niemand nog vaste telefonie gebruikt zijn er natuurlijk geen problemen en dus ook geen topics. Ik poot dus mijn probleempje hier maar neer.

Sinds ik een nieuwe modem heb is de vorm en inhoud van de dienst 1919 (ken je laatste beller, voor de iets jongeren) totaal van vorm gewijzigd.

Het weergeven van het nummer dat gebeld heeft gaat zo snel dat ik twee of driemaal moet bellen voor ik het doorheb. ( iets ouder) De datum wordt op zijn Amerikaans gegeven, wat ook al een verrassing is.

Dit model van weergave is niet overal hetzelfde. Ik heb de normale weergave elders nog gehoord sinds de nieuwe versie bij mij.

Kan ik dit veranderen? Waar?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefonie dienst 1919

@louishufk  misschien kan deze link je een beetje helpen : https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wat-is-ken-je-laatste-beller


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vaste telefonie dienst 1919

@patrick37 

Dit stukje website had ik reeds gezien. Het probleem is dat de inhoud uitgebreid is tov de normale versie. Extra info is oa het jaar waarin gebeld is. Maar omdat de duur blijkbaar niet langer mag zijn wordt het telefoonnummer afgerammeld zodat er niets meer van te maken is. En er is geen manier om terug te gaan naar de oude vorm.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefonie dienst 1919

Bij mij werkt de 1919 nog altijd zoals die altijd gewerkt heeft.

Indien dit te maken heeft met de nieuwe modem, zou dat betekenen dat de 1919 functie door de software in de modem behandeld wordt.

Ongeacht waar de 1919 oproep behandeld wordt, zal je vraag tot bij de juiste dienst of persoon bij Telenet moeten geraken. Vanuit de Netweters denk dan spontaan aan de fantastische @Suzy 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vaste telefonie dienst 1919

@janne_man 

Ik heb er al eens voor gebeld naar telenet. Het antwoord daar was dat het niet kon gewijzigd worden. Pas na dit gesprek heb ik een andere telenet klant gevraagd om die dienst eens te testen.

Hoe is die test uitgevoerd?

Ik bel naar de andere zijn gsm/ hij belt op zijn vast toestel naar 1919/ hij laat mij het resultaat horen via zijn gsm.

De verrassing: wat ik hoorde was totaal verschillend met wat ik ontvang van 1919.

De andere vond het grappig, ik niet.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefonie dienst 1919

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het automatisch systeem ziet het is @louishufk  dat dat systeem dan plots een andere melding geeft. Ofwel zit Telenet met verschillende servers die de 1919 beantwoorden ofwel zit dat in de modem (dat vind ik straf, maar je weet nooit). Het antwoord dat ze dat  niet kunnen veranderen is het luie antwoord waarbij ze geen geloof echten aan hetgeen je hun vertelt. Klassiek probleem (dat begrijp ik, want ik kan mij min of meer voorstellen wat voor een vragen ze allemaal krijgen). Je moet die eerste weerstandsmuur kunnen doorbreken en hun ervan overtuigen dat er een 'echt' probleem is om te kunnen doordringen tot de gepaste dienst of persoon.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vaste telefonie dienst 1919

@janne_man 

Het voordeel van de nieuwe boodschap is dat je aandacht wel op scherp staat.

Als dat iets uniek is zou ik dat moeten kunnen verkopen, niet te volgen maar wel spectaculair.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefonie dienst 1919

@louishufk  ik heb nog eens wat info gezocht maar een echte troubleshooting is er niet van hier te vinden. Kan als advies geven , wat je misschien al gedaan hebt , herstart de modem eens of reset die eens , eventueel uw telefoon toestel herstarten. Anders terug bellen en vragen een case te maken voor de achterliggende diensten. Een echte andere oplossing is er niet te vinden want heb al heel de website afgezocht. Zou mij vreemd lijken dat de dienst 1919 geregeld wordt in de modem zelf neem wel aan dat er ergens een aparte server staat die dit allemaal regelt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vaste telefonie dienst 1919

Ik volg @patrick37 hier. Volgens mij is deze dienst dezelfde voor alle klanten, maar als hij bij jou anders wordt weergegeven/werkt, mag je dit zeker melden. @louishufk, zou persoonlijk opnieuw contact opnemen met Telenet en inderdaad een dossier laten maken voor de achterliggende back office. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Zeezicht_ade
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Vaste telefonie dienst 1919

Hi Suzy,

 

Hier zelfde probleem ..

Nieuwe Telenet modem en alles wordt afgerammeld ... eerste 4 nrs kan je begrijpen ... De rest niet ...

Naat klantendienst Telenet gebeld en zij kunnen daar niets aan doe (zeggen ze)..

1919 is geen dienst van Telenet (Zegt helpdesk).

Wat kan ik zelf doen om dit aan-te-passen ?

Zo is die 1919 dienst onbruikbaar.  Pfff

Graag hulp en bijstand.

Veel dank en vriendelijke groeten,

Adelin (Zeezicht_ade)

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vaste telefonie dienst 1919

@Zeezicht_ade 

Er is daar blijkbaar niets aan te doen. Dat het geen dienst van Telenet is hebben ze mij ook verteld, maar met een dikke sorry ook toegegeven dat het wel van Telenet is.

Zoals een gewezen collega ooit gezegd heeft: den duivel wordt het branden ook gewoon, heb ik me erbij neergelegd.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Willy1936
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Vaste telefonie dienst 1919

Idd, de stem uit de 1919, is gewoon NIET te volgen.

Het laatste nummer dat naar u gebeld heeft is: "retteketetteteketet..................!?????????????

Een mitrailleur kan er niet tegenop. 

Minstens 3 à 4 keer de1919 bellen, en het nummer in verschillende stukjes na elkaar noteren.

En daarna nòg maar eens, om er zeker van te zijn dat je het juiste nummer hebt genoteerd.

Het moet nochtans een kleinigheidje zijn om daar iets aan te verbeteren..

Maar ik vrees dat ik 'hier' eigenlijk tegen de muur aan het praten ben. 🙄

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefonie dienst 1919

Ik vermoed dat de 1919 functie in de modem/router zit van Telenet. Het is immers bij verandering van dit toestel dat men dit fenomeen kan opmerken.

Meestal luister ik twee keer om het nummer juist en volledig te noteren.