Verhuis - Wat met sociaal tarief?
Mijn moeder, 74 jaar, verhuist binnenkort en ik ben de opties aan het bekijken om het voor haar wat goedkoper te maken. Momenteel heeft ze het volgende:
- ONE for 1: € 75,80
- Telenet TV Iconic: € 22,92
- Mobile Coverage Extender: € 10,00
- Huur Wifi-booster: Access Point: € 2,00
Ik begrijp niet goed waarom die MCE aangerekend wordt, want die is 'bought and paid for'. De AP is nog uit de tijd 'de eerste "booster" gratis', dus die hoort daar eigenlijk ook niet te zijn, maar bon. Op de factuur staan verschillende kortingen:
- Promotie (?) korting: - € 10,00
- Sociaal tarief internetabonnement: - € 8,40
- Gratis huur Mobile Coverage Extender: - € 10,00
- Gratis huur eerste Wifi-booster: Access Point: - € 2,00
Totaal = € 80,32
Na het bekijken van deze 2 pagina's:
https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/aanrekeningen/sociaal-tarief/alles-over-sociaa...
concludeer ik dat ze door de verhuis sowieso het (oude) sociaal tarief (de maandelijkse korting van € 8,40) zal verliezen, MAAR dat ze kan kiezen voor het sociaal internetaanbod + TV voor € 40,00/maand. Aanzienlijk goedkoper en vermits ze haar vast nummer niet meer zal gebruiken zie ik geen problemen. Haar mobiel abonnement zou ik dan overzetten naar DIGI (€ 5,00 voor 15 GiB) of Yoin (€ 5,00 voor 5 GiB). De limieten voor zowel internet als mobiel zijn ruim voldoende voor haar. Ze heeft nu TV met een kaartje, maar als daar een TV Box bij komt, dan is dat mooi meegenomen. Ik zou wel graag een hartig woordje willen spreken met de persoon die haar het huidige abo heeft aangepraat (maar dat terzijde).
Graag een antwoord op deze 3 vragen:
- Klopt mijn redenering en kan ze na verhuis gebruik maken van het sociaal internetaanbod (+ TV) ?
- Wanneer zet ik best het mobiele abonnement over? Als ik het nu doe, wat gebeurt er dan met het huidige abonnement?
- Op haar nieuw adres hangt enkel een witte NIU (NIU -WO/T1). Ik veronderstel dat daar een zwarte NIU extra zal geplaatst worden door een technieker (waarvoor geen € 85,00 aangerekend zal worden) ? Bij een verhuis zou er sowieso een technieker aan te pas komen?
Omdat mijn eigen verhuis (online en telefonisch geregeld) niet van een leien dakje ging ben ik zeker van plan bij een Telenet winkelpunt langs te gaan, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om hier ook even mijn licht op te steken. Alvast bedankt voor jullie reacties!

An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Opgelost! Ga naar oplossing.