24747
netweters
|
152250
antwoorden
|
20683
vragen
|
Mijn moeder, 74 jaar, verhuist binnenkort en ik ben de opties aan het bekijken om het voor haar wat goedkoper te maken. Momenteel heeft ze het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom die MCE aangerekend wordt, want die is 'bought and paid for'. De AP is nog uit de tijd 'de eerste "booster" gratis', dus die hoort daar eigenlijk ook niet te zijn, maar bon. Op de factuur staan verschillende kortingen:
Totaal = € 80,32
Na het bekijken van deze 2 pagina's:
https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/aanrekeningen/sociaal-tarief/alles-over-sociaa...
concludeer ik dat ze door de verhuis sowieso het (oude) sociaal tarief (de maandelijkse korting van € 8,40) zal verliezen, MAAR dat ze kan kiezen voor het sociaal internetaanbod + TV voor € 40,00/maand. Aanzienlijk goedkoper en vermits ze haar vast nummer niet meer zal gebruiken zie ik geen problemen. Haar mobiel abonnement zou ik dan overzetten naar DIGI (€ 5,00 voor 15 GiB) of Yoin (€ 5,00 voor 5 GiB). De limieten voor zowel internet als mobiel zijn ruim voldoende voor haar. Ze heeft nu TV met een kaartje, maar als daar een TV Box bij komt, dan is dat mooi meegenomen. Ik zou wel graag een hartig woordje willen spreken met de persoon die haar het huidige abo heeft aangepraat (maar dat terzijde).
Graag een antwoord op deze 3 vragen:
Omdat mijn eigen verhuis (online en telefonisch geregeld) niet van een leien dakje ging ben ik zeker van plan bij een Telenet winkelpunt langs te gaan, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om hier ook even mijn licht op te steken. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@thomasdb schreef:
kan je het nog combineren met tv met een kaartje dan? of worden huidige kaartjes gedeactiveerd na overschakeling
in dat geval mogelijks wel een dealbreaker
@thomasdb @luc55 het is op dit moment wel degelijk mogelijk om je CI+ module te behouden wanneer je overschakelt op een TV-box, deze staan namelijk altijd op een andere DTV-lijn in het systeem bij Telenet.
Bedankt zeer duidelijk antwoord
Zeer goed voor de kinderen en partner die inwonen bij hun die moeten niet benadeelt worden
1. De korting die ze had was het 'oude' sociale tarief. We wisten op voorhand dat dit bij een verhuis sowieso zou vervallen, vandaar een herziening van het huidige (en te dure) abonnement. Je zou verwachten dat ze automatisch recht zou hebben op het 'nieuwe' tarief, het zgn. sociale internetaanbod waarbij Internet+TV niet meer mag kosten dan 40 euro. België zou België echter niet zijn als ze de spelregels niet veranderd zouden hebben. Een gepensioneerde weduwe met verhoogde tegemoetkoming heeft géén recht op het 'nieuwe' sociale internetaanbod. Dat werd zowel door Telenet als door de Vlaamse overheid bevestigd. Wie geïnteresseerd is in de voorwaarden.
2. Het mobiele abonnement is aangevraagd: Yoin (5 GiB/onbeperkt bellen/sms voor 10 euro/maand), omdat ik van dat (dure) ONE for one af wil en bij Telenet zou het equivalent, Telenet Mobile 5GB € 16,56 zijn. Ik wil nu overschakelen naar Easy Internet en ik vermoed (?) TV Iconic, zodat ze haar CI+ kaartjes kan gebruiken.
3. Zowel in mijn eigen appartement als in het ouderlijk huis werd bij de installatie naast een bestaande witte NIU, het "living model" 😶 een zwarte NIU geplaatst... in de living. Die heeft méér aansluitingsmogelijkheden. De witte NIU op het nieuwe appartement is onderaan moeilijk bereikbaar; ik heb geprobeerd een kabel aan te sluiten, maar dat werkt niet. Opties: de kabelgoot onder die NIU afbreken of een splitter plaatsen. Bij dat laatste maakte ik me zorgen om het verlies van het signaal, maar dat is wat ik ga proberen (splitter is besteld).
Met dat antwoord ben ik best tevreden. (-: Ik heb zelf gezien hoe een zwarte NIU geplaatst (2x) werd naast een witte, maar wist ook niet of dat standaard was.
Ik zie jou dikwijls heel goede (en uitgebreide) reacties geven, maar ik denk niet dat je de beste persoon bent om het over 'bedside manner' te hebben. (-; Als je wil, dan bespreek ik dat graag privé, dat hoort imho niet thuis in deze discussie.
Vandaag Yoin geactiveerd zonder problemen. Daarna naar de Telenet helpdesk gebeld om het abo aan te passen. Ik heb ZEVEN keer moeten bellen voordat het in orde was. De verbinding werd gewoon verbroken, dan 10 en nog eens 15 minuten in wacht en problemen met doorschakelen totdat ik uiteindelijk werd teruggebeld door een competente medewerker.
In plaats voor ONE for one heeft ze nu Easy Internet en 3 DTV lijnen voor de CI+ kaartjes. Alles bijeen (internet, tv, mobiel) kost het nu ongeveer 66 euro per maand in plaats van 88 euro.
Dit draadje mag gesloten worden.
Heb je een actie bij Yoin de 5 gb voor 10 euro is wel raar tarief tegen hun andere prijzen van hun
Je hebt scarlet 8 euro voor 5 gb
Via mijn telenet zou het niet werken om te veranderen hoor ik hier
Idd, 5 GiB voor 10 euro bij Yoin (ik betaal 8 euro). Bij het instellen zag ik de 'vriendendienst', dus hebben we elk 10 euro korting gekregen. Scarlet is een tijdelijke actie, geloof ik, en geen onbeperkt bellen.
Abonnement veranderen via Mijn Telenet gaat helaas niet. Via de helpdesk werd ik echter telkens doorverbonden.
Neen is vast bij scarlet de prijs
Alleen bij yoin die 25 gb voor 9 euro vaste prijs geen tijdelijk aanbod is wel top prijs
Merci voor de tip! Heb haar abo juist omgezet: 20 GiB méér en een 1 euro/maand minder. Moet ze ook niet kijken naar mobiele data, want op haar iPhone kan je blijkbaar geen datalimiet instellen zoals onder Android.
Geen probleem hou wel hun website in de gaten
Hoor dat er overal een leeg loop bezig is zeker de mobile kant
Je moet altijd zelf aanpassingen doen vanzelf gaat dat natuurlijk niet