41268
netweters
|
17825
gesprekken
|
19256
vragen
|
Waarom worden klanten verplicht om over te schakelen naar Doccle ???
Telenet is nu over gegaan tot de actie: Zoomit buiten en Doccle binnen.
Wie wordt er hier rijker van ???
Dat Telenet in Doccle geïnvesteerd heeft is helemaal geen leugen. Ik verwijs je hiervoor naar deze link van de Inspecteur op Radio2 van 20 februari 2014.
Met de eBox kan je alle federale overheidsdocumenten in Doccle krijgen. Als ik het aantal ondernemingen zie op beide systemen tel ik er 71 bij Doccle en er staat 82 vermeld bij Zoomit. Er staan een aantal ondernemingen op beide sites, onder andere Telenet. Ik zie nutsbedrijven die in het ganse land actief zijn bij Doccle.
Mijn glazen bol is troebel en laat me niet toe om de toekomst te voorspellen. Het zou wel eens kunnen dat ze op zeker ogenlik beslissen om samen te gaan.
Je begrijpt me verkeerd. De zogenaamde reden van de overstap van Zoomit naar Doccle. is volgens Telenet dat ze bepaalde investeringen moeten doen om Zoomit operationeel te houden. Die investeringen zijn gewoon een software update die door medewerkers van Telenet kunnen gebeuren. Software updates moeten voor elke software regelmatig gebeuren.Wij moeten toch soms ook een upfate laten uitvoeren op onze Digibox-Digicorder. De hoofdreden waarom Doccle als alternatief voor Zoomit wordt gegeven is dat Telenet mee in Doccle is gestapt. En ik herhaal Zoomit wordt door 13 banken ondersteund Doccle door KBC. Het is niet omdat aan Doccle een betalingsmogelijkheid wordt gevoegd dat de banken dit ondersteunen.
Mijn loonbrief kan ik alleen via Zoomit ontvangen...
Ik heb een tijdje geleden met iemand van de ICT dienst van Isabel gepraat. Isabel is het consortium van banken dat achter Zoomit zit. Hij zei dat er gepraat wordt met Doccle, en dat het best zou kunnen dat Zoomit binnenkort als een "verbinding" kan toegevoegd worden tot Doccle.
Persoonlijk vind ik Doccle veel handiger en overzichtelijker. Het is veel makkelijker om "verbindingen" te delen (bijv connectie Acerta van mijn echtgenote). En het verloopt ook niet via de Banking applicatie . Ik vind dit een groot nadeel. Als je verandert van bank ben je alle oude documenten kwijt. Bij Doccle niet. Daar zie je zelfs heel oude documenten verschijnen na het maken van een verbinding.
Betalingen binnen Doccle kunnen in principe met elke bank, want je kan dit doen via de Payconiq applicatie (naast andere mogelijkheden). De link naar de bank zit dan in Payconiq, en niet in Doccle.
Het aantal partners bij Zoomit is vandaag misschien nog een beetje groter dan bij Zoomit, maar dit aantal groeit vandaag veel sneller bij Doccle. Dus binnenkort is het wellicht omgekeerd.
Zoomit zit in uw bank. het is een uitbreiding op uw bank applicatie.
Doccle zit bij geen enkele bank. Het is een applicatie buiten de banken om. Doccle belet je niet om met het even welke bank te betalen. De betaalopties die je hebt kunnen wel verschillend zijn. Volgens de site van Doccle kan je voorlopig bij betaling enkel bij KBC een mementodatum ingeven. Niets belet je echter om de betaling buiten doccle te doen met memento datum.
Met "KBC Touch" is Doccle toch verbonden met KBC applicatie. Dus ja, hopelijk fusioneren Zoomit en Doccle. Zoals mr Cash en Bancontact ooit...
Heeft iemand intussen gevonden hoe je Telenet facturen via Doccle automatisch in KBC Touch te zien krijgt en kan betalen (net zoals bij Zoomit facturen).
Heb een koppeling in Doccle aangemaakt met KBC en met Telenet.
De facturen van Telenet worden correct in Doccle weergegeven; maar worden niet doorgestuurd naar KBC.
Navraag bij Doccle, Telenet en KBC leert dat niemand het antwoord kent hoe dit op te lossen.
Alle input welkom 🙂
@RF20 Dat is inderdaad niet mogelijk. Misschien Doccle eens aanspreken dat ze er een mogelijkheid insteken waarbij bestemmeling, rekeningnummer, reden enz. automatisch van de factuur wordt gelezen en je alleen nog je eigen rekeningnummer uit een keuzelijstje moet kiezen.
Die zijn nog in volle ontwikkeling want ze hebben onlangs nog een crowdlening afgesloten voor uitbreiding van hun diensten.
Edit. Net gemerkt dat ik een Farys factuur kon betalen via Bancontact of KBC. Gekozen voor KBC en je krijgt een scancode. Je mobile App openen op je smartphone, code scannen en betaald.
Inderdaad @igvfer , je krijgt een QR code om te scannen.
Maar via Zoomit kon je rechtstreeks vanuit uw KBC app de betaling uitvoeren. Nu moet je alles in twee stappen doen.
Ik betreur de overgang ook hoor, het is helemaal geen verbetering.
OK
Da's duidelijk.
Dan laat ik de facturen terug bezorgen op papier.
Dan kunnen we tenminste via de KBC app de overschrijving inscannen door er een foto van te nemen.
Kunnen we ook meteen de betalingsdatum aanpassen; en hoeven we Telenet niet meteen te betalen.
(Telenet denkt waarschijnlijk slim te zijn door de overstap naar Doccle; wanneer je betaalt via de QR code heb je niet de mogelijkheid om de betalingsdatum aan te passen.
Reken maar uit: #klanten x € bedrag, dat +/- 10 dagen vroeger op de rekening van Telenet staat.
Mooi financieel voordeel in deze crisis tijden)
@RF20 schreef:OK
Da's duidelijk.
Dan laat ik de facturen terug bezorgen op papier.
Dan kunnen we tenminste via de KBC app de overschrijving inscannen door er een foto van te nemen.
Kunnen we ook meteen de betalingsdatum aanpassen; en hoeven we Telenet niet meteen te betalen.
Waarom op papier? Zelfs met Doccle kan je toch nog altijd manueel betalen? Zelfs je overschrijving inscannen voor KBC touch. Of zonder Doccle, maar wel digitaal in Mijn Telenet. Spaart toch een boompje op termijn.
Mensen zijn blijkbaar gewoontedieren en veranderen niet graag. Met Doccle kan ik kiezen via welke rekening ik betaal. Mijn Telenetfactuur is gedomicilieerd dat varieert toch niet, enkel zorgen dat er geld op staat, op de rekening. En met die scan code is het inderdaad een stapje meer om mijn smartphone boven te halen maar ik moet dit nu toch al doen voor 2 factor authenticatie of its me enz.
Ik betaal voor een heel jaar ineens. Nog minder zorgen + nog eens 5% korting + de prijsverhoging van deze maand betaal ik pas volgend jaar....
Beste bij een papieren exemplaar zit geen exemplaar van een overschrijving (rood-roos document) bij, alleen betalingsinformatie. Ik vrees dat uw app niet zal werken.
Ik heb mijn domiciliering bij Telenet enkele jaren geleden laten stoppen. Ze hadden mijn factuur met meer dan 100 EUR verhoogd (bleek wel een vergissing achteraf) maar bij domiciliering gaat het bedrag gewoon van uw rekening foutief of niet.