Beantwoorden
Xpericon
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Dat we nooit kunnen genieten van leuke promo's zoals momenteel weer de Wigo Kerst cadeau ... dat zijn we al lang gewend. Maar ... dat ik blijkbaar al jaren veel te veel betaal voor een 'shake' (Fiber XL) die niet meer bestaat en waarvan het huidige equivalente (Wig) bijna 35€/maand goedkoper is ... dat je wordt uitgelachen door een Telenet technieker die langskomt omwille van 'antieke' Telenet toestellen (zowel router als HD digicorder zijn blijkbaar serieus verouderd, maar waarvoor ik toch nog steeds maandelijk huur betaal) ... dat je klacht hierover bij Telenet al 4 weken onbeantwoord blijft (terwijl er reactie binnen 2 werkdagen beloofd wordt) ...

daar... wordt een mens niet echt gelukkig van !!!

 

Vandaar m'n vraag: Waarom moet je als 20 jaar oude klant, zelf steeds achter de feiten aanhollen om een correct abonnement en bijhorende hardware te hebben?

 

29 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@Xpericon  ik begrijp heel goed wat u bedoeld maar ik kijk regelmatig naar de website en naar mijn huidig contract. Als ik dan merk dat ik een verouderd pakket heb kan ik altijd eens zien of de omschakeling interresant genoeg is om ook daadwerkelijk om te gaan. Dat Telenet u niet belt om het aan te geven kan ik niks op zeggen maar u kan wel altijd een  vergelijking maken welk pakket het beste bij u past.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Xpericon
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Ze moeten me idd niet constant zitten te bellen voor elke nieuw soort abonnement, maar ze moeten toch ook kunnen zien dat er (trouwe) klanten veel te veel betalen voor iets dat niet meer bestaat met zelfs minder mogelijkheden. Ik spreek over gemakkelijk +300€ per jaar gedurende meerder jaren ... pfff

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@Xpericon  ja inderdaad en ik begrijp ook goed wat u bedoeld. Het zou een mooi initiatief zijn als ze eens in de zoveel tijd zouden bellen en zeggen kijk u heeft dit pakket en u betaald dat bedrag. U kan eventueel over gaan naar .... voor hetzelfde bedrag of minder misschien wel.

Maar daarom dat ik ook aan geef kijk eens regelmatig op de website zelf. Op die manier kan u ook eens uw pakket overlopen. Een kameraad van me heeft ook een pakket zo oud als de straat stenen zijn maar weigert over te stappen omdat die 20 euro per maand meer gaat betalen. Maar hij gaat er meer voor terug krijgen dan dat die nu heeft.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@Xpericon 

Je gaat het misschien niet graag horen maar ik denk dat de grootste verantwoordelijkheid hier bij jou zelf ligt. Als je er de voorbije jaren zelf niet van wakker gelegen hebt waarom zou Telenet hier dan wakker van liggen. Ik was bij de eersten met internet en ook met digitale TV. Ik ben ook een 5-tal keren overgestapt van provider om voor mij het voordeligste pakket te hebben. Later bij Telenet ben ik ook regelmatig moeten veranderen van pakket. Ik vind dit niet meer dan normaal. Er zullen nog meer dingen zijn waarvoor je teveel betaald maar die gaan jou dat allemaal ook niet komen vertellen. Denk maar aan verzekeringen, elektriciteit, gas enz. Maar eigenlijk telt dat voor alles waar je moet voor betalen. In de winkel vergelijk ik ook de prijzen op het rek. Daar komen ze mij ook niet zeggen: "je zou beter dat kopen". Zelf er niets voor doen en dan de schuld geven aan anderen dat is toch al te makkelijk.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@Xpericon  Telenet stuurt regelmatig reklame. Op de site van Telenet staan de huidige produkten en prijzen. Telenet heeft +- om de 20 km een Center of shop. Anderzijds mag u zich gelukkig prijzen als je nog met een zogenaamde "verouderde" digicorder staat, zo'n grijze denk ik, want het bewijst dat je nog nooit een Center hebt moeten binnen stappen omdat die defect was. Als het een zwarte AD2200 is moet je u ook geen zorgen maken want de nieuwste TVbox is ook nog niet zoals het hoort.

En een technieker die u bij wijze van spreken uit lacht daarvoor zou ik klacht indienen. Die moest slimmer zijn en u het goede advies geven, dat levert hem goede punten op.

En stap maar een Center binnen om eens over uw abonnement te spreken, je zal vermoedelijk wel kunnen genieten van de lopende promo.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?


@Xpericon  schreef:

Vandaar m'n vraag: Waarom moet je als 20 jaar oude klant, zelf steeds achter de feiten aanhollen om een correct abonnement en bijhorende hardware te hebben?

 


Ik heb nog 8.000 BEF betaald voor de aansluiting en 2.000 BEF waarborg voor de modem (zal ik wel nooit meer terugzien), dus ik ben ook al even klant. Toch ben ik altijd op tijd naar een nieuw abo overgestapt als dat voordelig is en een nieuwe modem wanneer dat nodig was. Als klant mag je toch een beetje verantwoordelijkheid opnemen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

telenet heeft eens een tijdje klanten opgebeld die al lang klant waren en een beter abbo konden krijgen dan wat ze nu hadden, 

heb dit zelf 1 keer voor gehad dat ze me hadden opgebeld om mijn abbo aan te passen en iets beter uitkwam in m'n aanbod.

denk dat ze dit niet meer doen, maar ze hebben dat nog gedaan....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Zijn jouw contactgegevens nog up-to-date ?

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/raadpleeg-je-contactgegevens

 

Telenet neemt regelmatig contact op met zijn klanten telefonisch of via mail.

 

 

vtw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

zie mijn antwoord op Kerst promo van Marcelleke en je weet genoeg.

Bij mij juist hetzelfde als bij jou en dat je voor alles het maar zelf moet uitzoeken vind ik maar dikke zever.

Als ze opslaan zoals in augustus, sturen ze wel email en brief.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

En als ze een nieuw product lanceren sturen ze ook een mail of zelfs post. Maar geef toe dat heb je allang weg geklikt of samen met de andere reklame in de papierbak gedumpt. Iedereen heeft zijn mond vol over betutteling enz. maar er blijven blijkbaar  een pak mensen over die graag dingen aan een ander overlaten om dan toch de schuld op een ander te steken. Ik heb het niet geweten. Mensen gaan werken voor 12,15 of meer euro per uur netto, maar elk jaar eens een paar uurtjes besteden om soms tot 100-den euro te besparen daar nemen ze dan de tijd niet voor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
vtw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Is gemakkelijk gezegd.Promotie filmpjes maken en folders uitgeven voor duizenden euro's om nieuwe klanten te ronselen kunnen ze wel.

Maar de vaste klanten moeten het maar zelf uitzoeken!

En als je dan telefonisch contact opneem, is alles gratis en dan krijg je een email dat het ---€ te betalen is!

Zeergoede service volgens jou.

hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@sb schreef:

Ik heb nog 8.000 BEF betaald voor de aansluiting en 2.000 BEF waarborg voor de modem (zal ik wel nooit meer terugzien)

 

Die 2.000 BEF kun je terug eisen, is mij toch gelukt.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@vtw 

Ga naar een Telenet winkel (niet een zaak die Telenet er gewoon bijneemt). De medewerkers zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Leg uw probleem uit.

Voor je gaat moet je u echter voorbereiden. Weet je al wat je wil of moet je eerst nog informatie hebben om te weten wat je  wil. Een groot probleem in de communicatie is de klant dit niet echt zegt wat die wil en niet durft te vragen als er iets niet voldoende duidelijk is. Zeg wat uw bestaande situatie is, zeg hoe je die ziet in de toekomst. Geeft desnoods de samenstelling van het gezin. Als alleenstaande heb je allicht volledige andere noden dan een gezin met jongere en oudere kinderen.

 

Als je het liever per telefoon of internet doet, ook goed. Weet dan dat je bij telefonische en web bestellingen een herroep recht hebt. Is er gezegd gratis en krijg je toch een rekening voor 'iets' gratis gepresenteerd, zijn er twee mogelijkheden: ofwel is er een vergissing gebeurt in de registratie van uw bestelling ofwel heeft men u verkeerdelijk gezegd dat het gratis was. In het eerste geval kan dat gemakkelijk recht gezet worden (ja uitzonderlijk is het niet van de eerste keer goed rechtgezet). In het tweede geval kan je nog altijd van je bestelling afzien. Zie hier.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@vtw  Dat is de reden waarom ik niets telefonisch afhandel. Ik ga naar een Center en als het misloopt kan ik achteraf de persoon in kwestie nog aanspreken op zijn beloftes. En ik zeg altijd wat ik nu heb, met factuur bij de hand en vraag wat ze mij zullen geven, stap voor stap.

De bewering "als er opslag is kunnen ze het wel laten weten" is gewoon een wettelijke verplichting. Telkens een provider, leverancier of iets dergelijks ook maar iets veranderd aan een bestaand contract moeten ze dit melden. Ze mogen zelfs niets veranderen zonder je medeweten zelfs al is het goedkoper en als ze het och doen heb je recht om je contract te verbreken. En zeg nu zelf, geen enkele firma zorgt voor uw profijt, tenzij ze er zelf profijt aan hebben (door u weg te trekken bij de concurrentie). Dat is zeer naïef om dit te geloven.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.