Beantwoorden
LordCoeCoe
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Zijn de eerste fiber abonnementen bijna hier?

IMG_1316.jpeg

Normaal zullen ze bijna beschikbaar zijn.

Ik hoop dat de One(Up) klanten een “gratis” fiber upgrade krijgen met minstens 500/500 en 2500/500 respectievelijk anders zullen heel wat mensen naar Proximus gaan. 

Ik neem aan dat diegenen die nog geen fiber hebben, dit jaar of volgend DOCSIS 4 krijgen met min of meer dezelfde snelheden als fiber.

Hoop ik.

21 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Dat is ook juist er zijn klanten die bij scarlet zijn bij zijn met wat ze hebben het moet niet snel zijn

Ook al zijn ze over gezet naar fiber aan de oude snelheid van Vdsl zijn ze blij met aanbod en een scherpe prijs

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@LordCoeCoe  schreef:

Ik hoop dat elke abonnement een gratis "fiber upgrade" krijgen met hogere snelheden, maar de "internet" abonnementen moeten altijd een activatie kost betalen. Is ook zo bij Proximus. 

Activatie? Ik heb het goedkoopste Proximus Internet abonnement.

Proximus heeft mij volledig gratis op Fiber aangesloten. Hiervoor zijn er 3 ploegen gekomen: een ploeg die de glasvezel aansluiting in het voetpad moest maken, een tweede ploeg die de sleuf heeft gegraven door mijn voortuin, en de derde heeft komen aansluiten en de modem geïnstalleerd.

Binnen de 2 uur was alles klaar, en de overschakeling van koper (VDSL2) naar fiber duurde enkele minuten. Geen installatiekosten, geen activatiekosten...

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Het zal een nieuwe naam krijgen deze formule 

Ze zullen geen bestaande namen gebruiken anders wordt het een soep

en deze prijzen zijn ook anders opgesteld

luc55
Freshman Meesterweter

De kabels binnen trekken is gratis

Dat kan dat prox een actie doet met gratis aansluiting

Dat is niet bij alle aanbieders dat deze kabel gebruiken

Er zijn er waar je moet betalen om aangesloten worden

Natuurlijk heb je dit vlug terug verdiend door de lage maandelijks abo dat je moet betalen

Kan ook zijn dat prox ook een actie doet op de maandelijks abo prijs

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Santa  schreef:

Niet iedereen heeft 25 Gbps nodig! Hier is 250 Mbps down en 20 Mbps up (One) meer dan voldoende!

Hier dus nog lang geen fiber nodig. Mijn pakket (One dus) is ook nog eens nergens goedkoper!

Daar ben ik het volledig mee eens

Er kan hier nogal gezaagd en geklaagd worden over de snelheid.

Als je voor Telenet kiest, dan zal je moeten aanvaarden dat:

1. de fiber uitrol en/of Docsis 4 nog niet voor morgen is (zal nog jaren duren).
  2. dat de coax zijn beperkingen heeft, en je dus voorlopig nog een tijdje zal moeten doen met 1 Gbps download / 40-50 Mbs upload

Als @LordCoeCoe hiermee niet kan leven, moet hij uitkijken naar een alternatief 😁  ...

Maar zoals @Santa zegt: voor velen zijn de huidige snelheden meer dan voldoende....

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@flip1953 en je hebt erbij dat in stilte veranderen van telenet naar een fiber aanbieding zonder problemen, ik heb dit gedaan en geen spijt van,

betaal minder en heb een hogere snelheid, wat wil je dan nog meer, ik ben tevreden en fiber is veel stabieler dan via de coax telenet kabel met dezelfde apparatuur aangesloten en op dezelfde manier in het begin, ondertussen de router via Vlan aangesloten op Vlan20, en geen klagen van, een toestel minder in de opstelling en krijg mijn snelheid welke ik moet hebben, en zelf nog beter.

zijn er ook veel dat zagen en klagen maar niet durven veranderen en de stap niet zetten, dan moet je maar blijven en aanvaarden wat je hebt en betaald ervoor.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@kristofDW  schreef:

...

@Moderator Kunnen we ons ergens inschrijven om deze eurodocsis 4.0 te testen of te laten installeren ? 

Het lijkt erop dat het nog lang zal duren voordat we glasvezel hebben in onze straat, vandaar de vraag.

@kristofDW We hebben het nagevraagd en hebben de feedback teruggekregen dat er voor DOCSIS 4.0 momenteel nog geen mogelijkheid is om te testen. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.