41887
netweters
|
18397
gesprekken
|
19882
vragen
|
ik heb vrienden die voor hun 5G bij de concurrentie zijn
bij die operator ga je een winkel binnen, een smartphone die 5G aankan en abonnement vragen, in geen vijf minuten tijd heb je toegang tot hun 5G netwerk.
Bij ons ervaar ik persoonlijk dat het niet alleen langer duurt maar ook dat het zeer onduidelijk is volgens de bron waar je de info vraagt
De klanten dienst zegt dat ik moet op wachten op een SMS voor ze me toegang geven andere bronnen zeggen dat niet zo gaat
ik heb in elk geval nog ergens 5G gehad, Bredene, De Haan , Oostende, Koksijde , Nieuwpoort, De Panne ...
Hoe lang duurt voor je een sms krijgt.
Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: eenvoudig en moelijk
Samsung A33 5G
Dank u maar waar vind ik die istellingen
zo staat het 5G/LTE/3G/2G AUTOMATISCHE VERBINDING
En toch geen 5G waar andere gebruikers het wel hebben
Inderdaad, zo kan het ook. Iets makkelijker toegankelijk maar....
As het zo is dat Telenet zijn klanten toegang heeft volgens de smartphone dat je hebt zal niet kloppen hoop ik
Hier in Antwerpen heb ik op sommige plaatsen 5G, ik verblijf ook veel in De Haan, en daar...noppes. (iPhone)
Mijn buur is bij proximus abo 2G/3G/4G hij leest dat in Bredene 5G actief is
zijn toestel kan 5G aan.Hij gaat naar een proximus winkel en vraagt een abonnement 5G
De medewerker vraagt zijn pas en voert zijn nieuw abonnement in.
op jouw adres zegt de medewerker hebben we 5G actief.
herstart je toestel over een 20 minuten en ga naar de plaats waar we 5G hebben
klaar is kees een half uur na de aanvraag heeft hij 5G
wat een verschil !!
ik vind erg dat je betaald voor een abonnement 5G en dat je het niet kan gebruiken
bij proximus had men buur dat op een half uur na de aanvraag
de klanten dienst van Telenet kan me niet zeggen waar ze het gaan actieveren
en dan maar reclame maken Telenet 5G voor iederen.
ik moet eerste een sms ontvangen dat ze 5G geactiveerd hebben
zo win je geen klanten dat is geen service
verkopen dat gaat snel , maar de dienst activeren kan niet
@TELEMOB schreef:ik vind erg dat je betaald voor een abonnement 5G en dat je het niet kan gebruiken
Behoorlijk flauw excuus. Er zitten vast en zeker nog andere opties in je One(up) abonnement dat je niet gebruikt. Ik denk dan misschien maar aan de eSIM voor de smartwatch, Safespot+, content en schermtijd beheren,...
Dat je 5G niet kan gebruiken is niet waar. Dat jij momenteel niet op 5G kan mag je niet veralgemenen. Het netwerk is up and running en elke dag wordt er hard gewerkt om deze uit te breiden. Zelfs nog voor de 5G licenties geveild zijn. Je kan hier dan wel klagen maar dat zal aan je persoonlijke situatie niets veranderen. Veel gebruikers merken ondertussen toch al 5G op meerdere plaatsen op.
Het is ook niet omdat je toestel 5G compatibel is dat je toestel steeds dat netwerk gaat selecteren wanneer deze beschikbaar is. Je modem in je smartphone is een computer op zichzelf. De fabrikant van je toestel heeft hier een bepaald algoritme in gestoken dat bepaald wanneer wel of niet een signaal wordt gebruikt. Zo kan het best zijn dat je toestel beslist om op het 4G netwerk te blijven om je batterij te sparen, of omdat de toepassingen op dat moment niet veel netwerkactiviteiten vereisen. En zo zijn er nog tal van andere factoren die een rol spelen. Telenet heeft hier geen enkele controle over. Telenet heeft ondertussen al het nodige gedaan zodat telefoonfabrikanten de nieuwe carrier settings kunnen uitrollen.
Als jouw toestel 5G compatibel is en je toestelfabrikant doet het nodige dan zal je 5G kunnen ontvangen. Je hoeft hiervoor echt niet een SMS te krijgen. Of je het gaat ontvangen hangt af van de voorwaarden die in het algoritme van je modemfirmware zitten. En elke fabrikant heeft hier eigen regeltjes voor en kan zelfs nog verschillen van toestel tot toestel. Soms wordt de modemfirmware geüpdatet met nieuwere algoritmes en opnieuw heeft Telenet hier geen controle over.
Wees gewoon blij dat je operator nu al investeert in deze nieuwe technologie. Vroeg of laat zal je wel gebruik maken van het 5G signaal. Is het nu niet met je huidige toestel dan zal het wel met één van je komende toestellen zijn.