24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Internet, TV & Huistelefoon werken prima... Mobiele telefoon geeft sinds een paar uur af en toe "Alleen noodoproepen", en soms dan ook weer "Telenet" als service.
GSM stuk of iets anders ?
Dank bij voorbaat, Peter
Dit is uiteraard mogelijk, maar eerst zou ik indien mogelijk proberen een andere SIM in de betrokken GSM te steken (indien mogelijk ook zelfs van een andere provider) of de betrokken/eerste SIM in een andere GSM proberen
Ook eens bij Telenet informeren of je niet recent bent overgezet van het oude netwerk (gehuurd Mobistar/Orange) naar het nieuwe (gekocht Base). Andere zendmasten betekenen ook een andere dekking.
Hey peter,
Ik heb net hetzelfde aan de hand, na de simkaartupdate van 19/10 is mijn netwerk net een knipperlicht, aan uit aan......
Nu(14/10) is het helemaal gedaan , geen 4/3/2 G , niks meer, kan zelfs niet meer bellen. Sim kaart van een colega geplaatst(proximus) en geen probleem mee, dus niet de telefoon.
Via telenet een nieuwe sim kaart ontvangen maar geen beterschap.Omgeving is Oevel Westerlo 2260.
Hier zit dus niks anders op dan na 15jaar gedwongen te moeten veranderen, zeer spijtige zaak vind ik dit. Ook door de weinige informatie die telenet zelf geeft.
Peter, heb je ondertussen al een oplossing gevonden?
Met de weinige info bedoel ik, zonder bericht te krijgen dat telenet aan een overschakeling werkt van het mobiele netwerk, dat dit problemen kan/gaat geven, wij werken aan oplossingen binnen x aantal termijn, enz .
Nu is het bij de klant frustratie alom, zeker na telefoontjes met de klantendienst gewoon wandelen gestuurd te worden.
Ik ben mischien al 20j vaste klant, heb altijd keurig betaald wat er ook mis was, geduldig geweest enz. Dit is waarschijnlijk de druppel. Zo snel heb ik het nooit opgegeven.
Is het voor jou mogelijk om op hun Facebook account te reageren? Je krijgt daar redelijk snel reactie, plus je klacht/opmerking is voor iedereen te zien. Dat lijkt me voor TN een extra motivatie om het snel op te lossen...
Al eens geprobeerd om manueel een verbinding te maken met je provider? Dan kies je voor Base, lukt het niet kies voor Telenet. Als je achteraf terug op automatisch zet lukt het meestal wel.
Dit geld ook als je in het buitenland geen verbinding krijgt maar dan kies je een van de lokale providers.
Het is soms moeilijk om constructief te blijven, toch mooi dat jullie goede tips geven thx, helaas geen beterschap.
Ik had zelf alle stappen die op de telenet site staan al geprobeerd , auto/handmatig , poort instellingen enz.
Ik was vandaag op verplaatsing, buiten wifi ontvangst nergens een signaal te ontvangen.
Heb je al gedaan wat @M_016 voorgesteld had? Namelijk een ander kaartje (waarvan je weet dat het werkt bij de eigenaar) in uw gsm en uw kaartje in die andere gsm proberen. Dan weet je meteen of het aan uw kaartje of aan uw foon ligt.
Ik had vandaag mijn sim kaart gewisseld met een colega(proximus) en alles werkte perfect op mijn telefoon. Terug naar de telenet klantendienst gebeld, de man kon het probleem niet vinden en moest mijn probleem doorsturen naar een IT specialist vertelde hij, antwoord binnen 3 dagen.
De facebook optie geprobeerd maar geen oplossing.
@Ex-Netweter schreef:Ik had vandaag mijn sim kaart gewisseld met een colega(proximus) en alles werkte perfect op mijn telefoon. ... knip ... antwoord binnen 3 dagen.
De facebook optie geprobeerd maar geen oplossing.
Ik zou in dat geval gewoon een telenet center binnenstappen en een nieuwe simkaart vragen. Kosteloos uiteraard. En geen gezever. Ik heb dat ook al gedaan. En als ze u aan het lijntje willen houden droogweg zeggen dat ge dan naar een andere provider overstapt waar ze wel klantvriendelijk zijn. Luid genoeg, zodat de andere klanten het ook horen ... Klinkt misschien gemeen, maar ge moet niet met uw voeten laten spelen. Als uw foon perfect werkt met een ander simkaartje is uw simkaartje niet OK en moet vervangen worden. Punt aan de lijn.
@Ex-Netweter schreef:
Via telenet een nieuwe sim kaart ontvangen maar geen beterschap.Omgeving is Oevel Westerlo 2260.
Hier zit dus niks anders op dan na 15jaar gedwongen te moeten veranderen, zeer spijtige zaak vind ik dit.
@StefaanH, hier heeft @Ex-Netweter reeds aangehaald dat hij een nieuwe simkaart van Telenet heeft ontvangen en dit geen verbetering heeft gerealiseerd. Mij lijkt het dan toch geen slecht idee dat dit achterliggend onderzocht wordt.
Ik heb zelf even gekeken en zie dat er een dossier voor onze collega's achterliggend open staat. De collega's van Social zullen het dossier vanaf nu dagelijks opvolgen en je een seintje geven via Facebook DM zodra je dossier werd behandeld.
@Suzy je hebt natuurlijk gelijk, ik had die post wel gezien maar het was mij ontgaan dat het om @Ex-Netweter ging omdat hij niet de originele vraagsteller is, dat is @Ex-Netweter (die verder niets meer van zich laten horen heeft). Ik heb beiden verward.
Mijn excuses.