Beantwoorden
Bv16
Freshman Beetjesweter
Netjes! En we zijn vertrokken!

Bellen naar telefoon buiten de EU

Ik vroeg mij eigenlijk af hoe het zit met bellen naar een Belgisch nummer dat zicht buiten de eu zone bevindt. Betaalt ik hier extra voor of zit dit gewoon mee in de kosten van mijn abonnement? Want ik vind hier nergens een duidelijk antwoord op

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Bedoel je een gesprek tusssen twee GSM's die zich beide in het buitenland (niet EU) bevinden?

In dit geval is er sprake van hoge kosten voor beide partijen. Hoe hoog die kosten zullen zijn is afhankelijk van het land.

Of jij bevindt je in België en belt een Belgisch GSM nummer die zich in het buitenland bevindt?

In dit geval betaal jij normaal tarief (of gaat het uit de bundel). Als oproeper weet je normaal niet waar de opgebelde zich bevindt. Het is niet omdat die nu in Australië is (voorbeeld) dat jij hogere kosten hebt. De opgeroepene betaald roamingkosten voor het inkomende gesprek, die aanzienlijk kunnen zijn. Ook hier afhankelijk van het land waar hij zich bevindt.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Ook als je gsm nr belt kan je nooit zeker weten waar deze persoon op dit moment zit in de wereld

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@luc55  schreef:

Ook als je gsm nr belt kan je nooit zeker weten waar deze persoon op dit moment zit in de wereld

Als je belt met een gsm of vaste lijn dan hangt jouw prijs niet af van waar de andere persoon zich bevindt. Jouw prijs hangt af van waar het telefoonnummer geregistreerd staat en jouw locatie.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Bellen naar een Belgisch nummer vanuit België zit inderdaad inbepgrepen (voor jou)

Ben je zelf niet in België (enkel mobiel) en/of is het een niet Belgisch nummer dan gelden de internationale tarieven (uitzondering EU). Ben je als mobiele gebruiker in de EU, dan is er nog de speciale situatie dat jij geen kosten betaalt om naar andere EU landen (waaronder België) te bellen; terwijl dat vanuit België wel is.

Voor vaste telefonie (Free Phone Europe): Tarieven vaste telefonie 

Voor Telenet Mobile: Mobiele abonnementen  (zie “Ik bel van” en “naar”)

Voor One(up) gelden bovenstaande prijzen ook.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Zoals al geschreven hierboven als jij vanuit België belt naar een begisch nummer dan is dat een gewone locale communicatie. Je hoeft niet te weten waar dat het toestel met dat nummers is. De opgeroepene zal wel een kost aangerekend krijgen als die niet in een land zit (lijst te vinden op website van Telenet) van de uitgebreide EU-zone. Zit de opgeroepen bijvoorbeeld op één van de kanaaleilanden (om het dichtbij te houden) kan dat een gepeperde rekening worden voor de opgeroepene (de persoon die je belt).

0 Likes