Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender
Ik ben momenteel nog een Orange klant en ben me dus i.v.m. een mogelijke overstap aan het oriënteren.
Uit ervaring weet ik dat de algemene bereikbaarheid op onze locatie zowel bij Orange als Telenet zeer matig is. Daarom dat Orange hier destijds een FemtoCell (Mobile Coverage Extender) voor een betere bereikbaarheid heeft geïnstalleerd.
Nu lees ik dat Telenet geen Mobile Coverage Extender meer verkoopt en enkel en alleen nog maar bellen over Wifi aanbiedt. Onze smartphones bestaan hier uit een iPhone 8 en 2 keer een XR. Ik veronderstel dat het i.v.m. ondersteuning wel goed zit.
Vraag 1:
Wanneer ik nu bij Telenet over Wifi zou bellen, kan ik mij dan ook door het hele huis verplaatsen zonder dat ik hierbij de verbinding verlies, net zoals ik mij nu bij Orange met hun FemtoCell binnenshuis overal kan verplaatsen.
Vraag 2:
Aangezien ik hier mijn eigen Wifi-netwerk (Unifi-producten) heb en de Orange router puur fungeert als modem. Vraag ik me af of het bellen over Wifi enkel maar werkt over de Telenet-modem?
De modem/router staat hier in huis in de meterkast en komt de algemene Wifi-ontvangst niet ten goede. Vandaar dat ik een eigen Wifi-netwerk in huis en tuin heb opgebouwd.
Opgelost! Ga naar oplossing.