Beantwoorden
Dirk-vbo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Bij welke operator (provider) hoort een gsm

Hallo !

Ik was abonnee bij Oranje en stapte over naar Telenet. (GSM). Bij Orange kon ik naar 1299 bellen (zie evt www.1299.be) om de provider te weten te komen van een bepaald gsm-nummer; Bij telenet reageert dit nummer hier niet op. het laat enkel toe om voor je eigen gsm nummer een beep te genereren als je naar een nummer belst van een andere of je eigen operator. Bij orange vragen ze een gsm nummer in te tikken en geven ze de provider (base, orange, proximus, telenet,...). Deze info is handig om evt een direct deposit naar dit nummer te kunnen uitvoeren. Kan deze info bij telenet niet bekomen worden of moet ik een ander nummer bellen ?

Voor mensen die hier meer info zouden over willen, klik bvb op:

https://www.astel.be/nl/providers/Proximus/tips/mobile/87

 

daar vind je een aantal van deze nummers:

 

Kom direct op de voicemail terecht

Het is mogelijk om direct een boodschap achter te laten op de voicemail van uw correspondent, zonder hem te storen. Het in te vormen nummer verschilt evenwel van operator tot operator.

Deze truc is handig wanneer u bij afwezigheid een oproep of een SMS ontvangt van een onbekend nummer. Door direct naar de voicemail te bellen, hoeft u de persoon niet te storen maar weet u wel van wie de gemiste oproep was.

- als uw correspondent klant is bij Proximus, vorm dan het nummer 0475 15 1232 (1232 van op uw Proximus GSM).
- als uw correspondent klant is bij Mobistar, vorm dan het nummer 0495 9 5500 3 (5500 van op uw Mobistar GSM).
- als uw correspondent klant is bij BASE, vorm dan het nummer 0486 19 19 35 (1935 van op uw BASE GSM).
- Als uw correspondent klant is bij Belgacom, vorm dan het nummer 078 15 1232 (1232 van op uw Belgacom lijn).

Om te weten bij welke operator uw correspondent zit, vul zijn nummer in op de website http://www.1399.be.

 

is mijn vraag duidelijk ? 

 

Alvast bedankt voor feedback!

 

mvg

 

Dirk

 

 

 

0 Likes
3 reacties
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Bij welke operator (provider) hoort een gsm

is dat in tijden van onbeperkt bellen nog van toepassing? Ik begrijp technisch gezien uw vraag, maar praktisch gezien niet echt. U kunt toch een standaardsms genereren die antwoordt als u een oproep krijgt van een nummer dat u niet kent.

Beste

ik kan uw oproep momenteel niet beantwoorden. Uw nummer wordt niet herkend door mijn telefoon, u bent?

groeten

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bij welke operator (provider) hoort een gsm

Tja @dedeke ik denk toch dat het voor sommigen nog interessant / nuttig kan zijn om te weten bij welke provider het nummer gehost is dat ze willen bellen.

 

Niet iedereen heeft onbeperkt bellen, ondanks dat dit meer en meer voorkomt.

 

Er zijn abonnementen (zonder een provider in 't bijzonder te noemen) waar onbeperkt bellen enkel geldt voor abonnees van uw eigen provider of gezin, andere providers / niet gezinsleden zijn gelimiteerd.

 

Het is niet echt heel lang geleden dat ik in mijn foon een code had ingevoerd die mij een bieptoon gaf om te waarschuwen als ik een nummer van een andere provider (ik wist dan wel niet welke, enkel dat het niet de mijne was) belde waardoor ik wist: hou het kort !! Nu heb ik ook onbeperkt bellen, maar zoals gezegd, dat geldt niet voor iedereen!

 

Nooit vergeten dat niet iedereen dezelfde luxe geniet als jij zelf ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Bij welke operator (provider) hoort een gsm

Ter info:

https://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=qrva&language=nl&cfm=qrvaXml.cfm?legislat=50&dossi...

Ik begrijp dus dat bv. op het Telenet netwerk om de betrokken operatorinfo te bekomen ofwel het nummer 1299 moet kunnen gebeld worden ofwel naar dit 1299 nummer een sms moet kunnen gestuurd worden

Indien geen enkele van beide mogelijkheden zou ondersteund worden - en de wetgeving ondertussen niet gewijzigd (ik vermoed van niet) - eens (schriftelijk/per e-mail) contact opnemen met TNT hieromtrent ...  

0 Likes