24804
netweters
|
152815
antwoorden
|
20742
vragen
|
Ik krijg steeds minder dan 1 Mbps download snelheid op het perron van Brussel-Zuid. Het is slechter binnen. Ondanks de vreselijke snelheid heb ik wel 4 balkjes.
Ik ben vrij zeker dat het niet aan mij ligt omdat ik letterlijk overal deftige snelheden krijg behalve daar.
Wat is er mis daar? Telenet moet eens dringend een nieuwe 4G antenna daar plaatsen ofzo.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op De Netweters kunnen we je daar niet echt mee helpen. Wij hebben geen zicht op het netwerk en eventuele problemen daarmee.
Je kan eventueel de klantendienst contacteren: Technische vraag
@LordCoeCoe schreef:Ik krijg steeds minder dan 1 Mbps download snelheid op het perron van Brussel-Zuid. Het is slechter binnen. Ondanks de vreselijke snelheid heb ik wel 4 balkjes.
4 balkjes en een "vreselijke" snelheid duidt gewoon op een overboeking van de mast daar. Je hebt een goede ontvangst, maar je moet de bandbreedte delen met de duizend(en) mensen die daar op hetzelfde ogenblik gebruik willen van maken.
Het is dus inderdaad een capaciteitsprobleem ...
Een 4G antennne bijplaatsen gaan ze waarschijnlijk niet meer doen, nu ze volop bezig zijn met 5G uit te rollen. En het probleem is wellicht niet de antenne(s), maar de uplink naar de mast ??
Als je vier balkjes hebt maar je snelheid is erg traag, kan dit duiden op een verzadiging van je netwerk.
Dit probleem doet zich niet alleen voor bij Telenet, maar ook bij Proximus tijdens piekuren, heb opgemerkt.
Ik maak gebruik van beide providers, waarbij Telenet mijn hoofdprovider is en Proximus als backup .
Op drukke momenten presteren beide netwerken slecht. Men verwacht wel verbetering in september wanneer 3G wordt uitgeschakeld.
Dus we leven zeker op hoop 😉
@kristofDW schreef:Men verwacht wel verbetering in september wanneer 3G wordt uitgeschakeld.
In de metro van Antwerpen voorlopig alleen maar 3G bij Telenet, enkele maanden geleden was dit nog 4G. Hopelijk wordt dit dan 5G in september 😉
Ik heb dat opnieuw getest, min of meer hetzelfde moment en hetzelfde perron en de snelheden zijn een heel klein beetje beter.
Het is duidelijk dat hier een grote capaciteitsprobleem is. Telenet moet echt zo snel mogelijk een paar 5G antennes rond Brussel-Zuid/Centraal en Noord plaatsen.
Ze zijn overal bezig dat is te merken om tegen september klaar te zijn
soms duurt het 5 dagen en later af toe een dag een probleem maar het komt wel goed
ook al geeft een gsm vol bereik
Lastig maar is nodig
Met “klaar” bedoel je zeker 99% dekking? Of 90%?
We hopen de 99 % dat is toch de bedoeling
En 5g is ook bijna afgerond volgens deze info
De laatste tijd was het een schommel met de werken aan netwerk voor 5g
Dit jaar zet iedereen 3g uit
Omdat de snelheden te laag waren gebruik ik nu Hey! Telecom en plots heb ik overal 5G.
Ik zit nu rond de 50 Mbps op hetzelfde perron rond hetzelfde uur I.p.v. ~2 Mbps met Telenet.
Idem hier. Het Telenet netwerk trekt volgens mijn ervaring op niet veel, vergeleken met de concurrentie. En al zeker voor het geld. Ik merk dit ook in Nederland, waar Vodafone ook de slechtste is (zelfde moederbedrijf als Telenet, nl. Liberty Global). Jammer dat de prioriteiten van dit telecom bedrijf de aandeelhouders zijn, en niet het netwerk (en dus de klanten).